10 weken en bruinverlies

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Spiegeltje, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spiegeltje

Spiegeltje Actief lid

17 nov 2011
    273
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Ik ben 10 weken zwanger en gister had ik ineens bruin slijm met afvegen. Ik had gelijk de vk gebeld maar die zei dat ik me niet al te druk moest maken ik heb zelf ook een angelsound waarmee ik het hartje van die kleine hoor dus was wel wat gerustgesteld. Het hield eigenlijk op en vanmiddag hup weer en nu nog steeds een beetje ben vanmiddag wel naar de vk geweest en die heeft een echo gemaakt zag er allemaal goed uit ook hartactie. Alleen de vk zei tegen mij dat dit geen garantie is dat het alsnog mis kan gaan maar ik vind dat zo hard ik ben al zo bang en dan krijg je dat ook nog eens. Wie heeft dit nog meer meegemaakt en was het onschuldig? Ben erg onzeker.
    Groetjes

2. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Bij de zwangerschap van mijn jongste had ik hetzelfde met 7 weken.
    Echo gemaakt maar niks aan de hand.
    Het kan inderdaad altijd verkeerd gaan maar dat kan zonder bloedverlies ook.
    Je mag toch binnenkort je termijnecho?

3. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Allereerst proficiat met je zwangerschap. :)

Nou vind het ook een harde reactie van de gyn, daar zit je niet op te wachten. Dat het mis kan gaan, dat weet toch iedereen en dat kan elk moment in de 40wk. Ze ziet toch op de echo dat alles goed is, hoezo moet ze je nog ongeruster maken dan je al was?

Meid maak je geen zorgen hoor, op de echo was alles goed met je kleintje, hopelijk binnenkort weer op je volgende echo (termijnecho) ook weer alles ok.

Nu moet je gewoon lekker gaan genieten van je zwangerschap. En zou het wel bespreken met je vk, dat je liever wilt dat zij als verloskundige zijnde, jouw zorgen wegneemt in plaats van laat toenemen, anders ga je je hele zwangerschap in de stress zitten en dat is ook niet goed hoor.

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Maak je geen zorgen meid, dit gebeurd bij vele zwangere vrouwen en is volkomen normaal. Je moet maar denken dat je daar binnen in je lijf vol met bloed zit en dat je nu enorme veranderingen aan het ondergaan bent. Is normaal dat je twijfelt, ik heb hetzelfde gedaan toen het mij overkwam.

5. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Ik heb het twee keer gehad. Bij mijn middelste vloeide ik zelfs best veel tot een week of 12-13. Ze is nu 7 bijna 8:D
    En bij de jongste heb ik zelfs tot een week of 20 bij afvegen soms wat verloren. Dat binkie is nu 1:D
    Bij mijn oudste had ik nergens last van.

MinnieM vindt dit leuk.
  6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Bij J. had ik het heel de zwangerschap door, vrolijk ventje van 2 nu.
    Bij deze zwangerschap heb ik nu al 8 bloedingen gehad.

Tuurlijk je schrikt altijd, maar zolang je geen krampen hebt en er geen 'sliertjes' bij zitten is het niet erg.
    Je bent mega doorbloed nu door de zwangerschap dus je adertjes kunnen ook makkelijker knappen van je baarmoeder.

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb het ook gehad en mijn zoontje wordt in April alweer twee ;)
    Het hoeft dus echt geen slecht nieuw te betekenen!!

8. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    Ook ik had de eerste 3 maanden vd zwangerschap van mijn dochter bruinverlies. nu 5 weken zwanger en ook al 2 keer weer bruinverlies gehad. zolang het maar bruin is, is het niet erg. en best veel vrouwen hebben het zoals je hier wel leest. dus geen zorgen!

9. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Hoe is het nu?
    Is het bloedverlies weggebleven?

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik had dat ook dat bruin slijm verlies en af en toe komt het nog eens terug hoor. Het is wel normaal dat je je zorgen maakt, zeker in het begin. Het is ook normaal dat je vk je wijst op het feit dat er nog altijd iets kan misgaan, vooral als je zelf over miskramen en zo begint. Maar maakt je geen zorgen, je bent 10 weken ver en er veranderd zoveel in je lichaam dat wat bruinverlies eigenlijk wel normaal is. De slijmprop heeft zich ook gevormd nu, dus dat slijmerige en die bruine kleur is niet raar op zich.

11. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Hier ook gehad hoor. En dan gewoon ECHT bloedverlies.
    Vanaf week 4 tot aan week 10 toe, verloor ik steeds maar wat bloed. Mijn gyn stelde me toen gerust en zei dat veel vrouwen dat hadden, en dat daar de mooiste kindjes uit voort komen haha. Dus ik zou me niet erg druk maken om het bruinverlies meid.

Deel Deze Pagina