Wie slikt er geen pil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Renate2511, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate2511

    14 aug 2007
    10
    0
    0
    Hallo allemaal

    Ik lees op verschillende zwangerschapsforums dat veel meiden de pil hebben geslikt. Nou vraag ik mij af of er ook meiden zijn die niet of nauwelijks de pil geslikt hebben en hoelang het geduurd heeft voordat jullie zwanger raakten :-k ?
    Ik heb rond mijn 15-16 jaar de pil (volgens mij was dat microgynon) even gehad, voor de regelmaat van mijn cyclus. Die was niet echt geweldig toen. Ik ben er toen mee gestopt, omdat ik hem niet op regelmatige tijden slikte of zelfs vergat :( .
    Mijn cyclus is nu echt heel anders gelukkig. Ik zit nu elke maand op 30 dagen. Ik kan dus (volgens mij) goed uitreken wanneer mijn eisprong plaats zou moeten vinden. [-o< .
    Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
    Groetjes Renate2511
     
  2. Mariekje

    Mariekje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Hoi Renate,

    Ik ben dan wel niet zwanger en de eerste jaar/2 jaar ook even niet, maar hier mijn verhaaltje,

    Ik heb geprobeerd de pil te slikken toen ik 14 was. om net als jij een regelmatige menstruatie te willen hebben...

    Ik begon met Microgynon 30, deze werkte helemaal niet, werd er gewoon ongesteld mee en na 4 maanden ben ik weer heen gegaan, was misscien te licht en kreeg de 50 mee, werkte niet, en zo heb ik tot mijn 17e
    in totaal 12 soorten geprobeerd, van Microgynon tot trygigon tot de dianepil...

    Toen zijn ze er achtergekomen dat mijn lichaam op de een of andere manier weigert hormonen op te nemen...

    Je kan idd, wel redelijk nauwkeurig inschatten wanneer je ovuleert, is wel makkelijk een nauwkeurige menstruatie...

    Ik wens je in iedergevaal veel succes, dat je snel zwanger bent meid...

    Groetjes Marieke...
     
  3. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ik heb slechts 2jaar in mijn leven de pil geslikt.
    Ik werd alle keren makkelijk zwanger maar ik denk dat dat toeval is hoor.
     
  4. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik heb op mijn 14e een half jaar de pil geslikt, ook om de cyclus op orde te krijgen, en op mijn 20e nog eens een half jaar. Ik wil nu graag zwanger worden, ik zit net in ronde 3, dus kan ik je nog niet echt antwoord geven.
    Ontpillingsverschijnselen duurde bij mij een maand: moe, pijnlijke borsten (tepels vooral), zere benen, ... Daarna werd 't rustig, ga ervan uit nu gewoon vruchtbaar te zijn. Mijn menstruatie komt ook redelijk goed, dus (deze keer wel 2 dagen te vroeg, maar was bij ongestelde meiden in de buurt vorige week ;)). Dan is 't nog een kwestie van een eitje en een zaadje op de juiste tijd. Maar wij rekenen 't niet uit. Maar jij zit telkens op 30 dagen, dus kán je het uitrekenen, als je dat wilt. Wel is spontaan vrijen erg belangrijk, voor je relatie én om zwanger te worden. Bedenk dus goed of je 't wel wíl uitrekenen.

    Succes,

    groetjes, FreeWilly
     

Deel Deze Pagina