Jullie succesrecept.....

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmimi, 2 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    .......voor erwtensoep!!

Ik wil vrijdag erwtensoep maken, lekker ouderwts met roggebrood, maar wat is nou jullie succesrecept? Heb er wel een paar gevonden en alle zijn natuurlijk lekker, maar ben gewoon benieuwd.
    En wat zijn andere dingen die jullie erbij eten?
    En klopt het dat het het lekkerst wordt als je het een dag van tevoren al maakt??

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    de Buurman maakt hem hier altijd voor ons. Deze is lekkerder de dag erna.
    Wat het recept precies is weet ik niet

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Die uit de Allerhande van een paar jaar geleden!

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Recept van de Mar 2009 is dat als je zoekt kan de link er niet bij krijgen

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Een dag eerder maken is ook mijn ervaring: veel lekkerder!

Water, spliterwten, bouillonblokje, laurierblaadjes, spek in reepjes opzetten en laten koken voor een uur, wortel, knolselderij, aardappel, prei in stukjes nog lekker laten koken tot het indikt. Rookworst erin. Volgende dag met iets water opwarmen: heerlijk!

Gaat hier op gevoel allemaal wat betreft hoeveelheid. Gok zo'n 2,5-3l water en 500-600 gram erwten: eten we er met vijf man ruim 2x van.

Meer vlees kan, maar voor ons is t prima zo.

6. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Die wat op het pakje van de spliterwten staat (silvo).

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Toevallig heb ik het maandag nog gemaakt. Vandaag eten we het weer en ik heb nog een bak in de vriezer :D. Mijn recept:

2 liter water
    Pak spliterwten (van hak geloof ik? Zo'n kartonnen pak)
    1 kg aardappelen
    Soepgroente
    5 maggi blokjes
    2 rundvlees bouillon blokjes
    Een rookworst in plaatjes gesneden
    2 metworsten in plaatjes gesneden

Schil de aardappelen, snij in blokjes, was de erwten en gooi het bij elkaar in de pan. Doe daar 2 liter water bij en de maggi- en bouillonblokjes. zet dit op het vuur, deksel op de pan en wat dit een uur of 2 zo staan. Wel roeren tussendoor.

Dan met de stamper in de pan, aardappelen fijn stampen. Als je het idee hebt dat dit goed genoeg is dan kun je alle worst erbij gooien en de groente. Dit laat ik altijd op staan totdat we gaan eten. Hoe langer het op staat hoe lekkerder het wordt. De dag erna is het altijd nog lekkerder!

8. Islah

Islah Niet meer actief

Ik maak het eigenlijk altijd vegetarisch. En dan lekker wat ui, aardappel, wortel en prei erdoor. Laurierblaadje, zout/peper en snufje gember erbij. Volgende dag het lekkerst.

9. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak altijd het erwtensoep pakket van de Albert Heijn....erg lekker, wel zelf wat zout toevoegen of een bouillon blokje:)

10. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Erwtensoep

zo ongeveer, en dan wel met het vlees toegevoegd vanaf het begin.
    we eten er niet veel bij, misschien wat brood maar de soep vult zelf al aardig.
    De volgende dag is het inderdaad nog lekkerder

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Dit, maar ik doe er echt geen bouillon of extra zout in hoor! Naar mijn mening niet nodig ;) Ik doe er een stukje rookworst bij en ambachtelijke spekjes (staat ook wel op de verpakking). Fijn pakket, kant en klaar met uitleg erbij en geen halve dingen over en zo.

Deel Deze Pagina