Wie weet dit? De hele middag had ik jeuk op mijn hoofdhuid. De jeuk trok door naar mijn nek en rond het eind van de middag zat ik van top tot teen onder de grote bulten. Ze jeuken ontzettend dus ik heb ergens een allergische reactie op. Ik heb van de huisartsenpost medicijnen gekregen dus dat is allemaal al geregeld.. Maar wat ik mij nu afvraag, gisteren hebben we een wok maaltijd gekocht en ik nam een keer een andere saus dan dat ik de voorgaande keren daar nam... Kan het dat ik daar dan vandaag op gereageerd heb? dat het zich pas 17-18 uur later uit? Ik heb verder namelijk niks nieuws gegeten of gedaan vandaag...
Het kan ook aan je kleding liggen, ik heb dat als ik wol draag of zelfs iets met een klein percentage aan wol.
Ik heb geen nieuwe kleren aangehad vandaag en ook geen wol.. En het zit zelfs onder mijn haren op mijn hoofdhuid en in mijn nek en daar draag ik geen kleding op. Dankjewel voor het meedenken!
Ja dat is altijd de grote vraag...waar komt de allergie vandaan... Ik reageer ook heel vaak op "iets" En van heel veel kom ik er dus nooit achter wat het was. Ik krijg bijvoorbeeld ineens jeuk in mijn keel en oren...echt vreselijk...en dan heb ik naar mijn idee niks anders gedaan dan anders. Misschien gewoon iets in de lucht... Kan bij jou inderdaad die saus zijn geweest. Of ook iets in de lucht. Je kunt natuurlijk de saus gaan testen. Eet het volgende week nog een keer...en dan weet je het...
Misschien kom je er nooit achter... Mijn man had laatst zijn ogen flink geïrriteerd, onder zijn ogen helemaal droog, schilferden zelfs, het leken wel opa wallen maar dan een dikke olifanten huid en was flink dik, binnen een paar uurtjes vanaf dat hij last van zijn ogen kreeg en nu 2,5 week later is het bijna over. Het zelfde werk als normaal gedaan, niet anders gegeten, zelfde kleding... We zijn er nooit achter gekomen.
Ik heb 1x heel heftig op iets gereageerd, maar ben er nooit achtergekomen wat het nu was. Ik had heel veel knoflook gegeten en de arts zei dat het mogelijk was dat ik daar eenmalig op reageerde; later nooit meer gehad.