Gek op drop. En jij?

Discussion in 'Zwangerschap' started by marielle82, Feb 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arri

Arri Fanatiek lid

Dec 21, 2007
    2,566
    0
    0
    bij mij wisselt het echt enorm. Kan per dag verschillen, maar meestal heb ik een bui van een paar dagen, een aantal voorbeelden:
    - rauwe worteltjes
    - zure matten
    - bolognese chips
    - komkommer
    - fanta pomelo (dronk dit nooit!)
    - ice tea zonder prik
    - ik lust geen brood meer, alleen maar bruine bolletjes! :D
    En inderdaad: GEEN chocolade!

2. Arri

Arri Fanatiek lid

Dec 21, 2007
    2,566
    0
    0
    nog een vraagje over eten: soms heb ik enorm veel zin in een rauw haring (weet je wel met die uitjes... lustte ik eerst ook nooit!), maar mag je die eten? het is wel rauw... Maar het schijnt ook weer heel goed voor je te zijn...

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Als ie van een nette visboer komt wel (en je hem dezelfde dag eet)
    Vacuum verpakt wordt ontraden.

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

5. vlinder4

vlinder4 Lid

Jan 30, 2008
    15
    0
    0
    Amersfoort
    Dank je Daphne,

Ik heb er even doorgescrold, alleen vroeg ik me ook af hoeveel anderen snoepten. Ik zie meer staan wat anderen snoepen...

Groetjes

6. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Zoute drop inverband met me bloedruk...
    In het weekend zetten we wat lekkers neer chips enz.. maar sinds mijn zwangerschap snaai ik veel minder... geen idee waarom hoor

7. maxie

maxie Actief lid

Nov 19, 2007
    183
    0
    0
    Ik snoep bijna niks, zie al op tegen de gewone maaltijden op het moment. Heel de dag zo'n misselijk gevoel. Tis allemaal wat he haha

8. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik eet sowieso veel en dus snoep ik ook veel!
    Bij mij gaat er in elk geval 1 hele reep chocolade per dag er doorheen (ja erg he) en dan snaai ik nog wel eens wat dropjes enzo, net wat er in huis ligt.
    Mijn dochter heeft gisteren een zak snoep mogen kopen met de meest vieze smurfen en cola snoepjes en rara wat wij aan het doen zijn nu....lekker saampjes in bed tv kijken en snoepen! (na een paar snoepjes zal ik wel weer de verantwoordelijke ouder uithangen hoor en de zak weer opbergen ;) ).

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Lions!

Met als gevolg dat ik onder de pukkels zit! Grrrr....

Toch maar ns vanaf blijven.

10. Niet meer actief

Ik denk dat je niet zo snel een lijstje zal vinden waarin staat hoeveel je mag snoepen. Het is namelijk voor iedereen heel verschillend. Je weet allang dat snoepen kan leiden tot gewichtstoename, tandcariës en drop (alle drop) een verhoogde bloeddruk kan geven.

Zelf eet ik veel meer drop dan voor mijn zwangerschap. Mijn VK vindt dat geen probleem zolang ik er geen maaltijden mee vervang (!) en mijn bloeddruk blijft zoals ie is (had altijd een lage bloeddruk: nu is ie prima).

Je weet zelf het beste of je aankomt van snoepen (is niet erg handig want je wordt al zwaarder door de baby) of je het 'erbij' doet of dat je liever snoept dan 'gewoon' eet en je bloeddruk in de gaten houden met de VK. En oja, goed je tanden poetsen want je tanden kunnen al erg te lijden hebben onder de zwangerschap.

Oja... snoepen in gezelschap (dus ook van man of vriend) leidt altijd tot een reactie: is niet goed voor de baby of niet goed voor jou. Word je dik van etc.... Dit is allemaal heel goed bedoeld maar jij weet het beste hoe het staat met je lichaam.

Een ding: een beetje snoepen kan geen kwaad!

enne.. GEFELICITEERD !

Pien

11. naatje218

naatje218 Actief lid

Jul 21, 2007
    259
    0
    0
    Ik snoep eigenlijk helemaal niks.. Sinds ik zwanger ben zijn er 2 kilo vanaf gegaag door het spugen.. Nu eet ik juist extra fruit etc (gezonde dingen).. Ik at altijd wel veel chocola etc mnaar nu juist niet, geen trek in :rolleyes:

12. dolphin

dolphin Fanatiek lid

May 1, 2007
    3,507
    0
    0
    op de veluwe
    hier gaat de drop er ook goed in zeg.. pff.. nou ja, eigenlijk wel alles wat slecht is wil er wel in.. ;)

13. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

May 15, 2007
    3,183
    0
    0
    Eindhoven
    Ik merkte dat appels en salmiaksnoepjes (lakrisal) erg goed tegen mijn misselijkheid hielpen. Dus die heb ik al superveel op. Van de salmiak minder want daar mag je volgens mij ook niet te veel van hebben. Nu zit ik aan van dat zwart-wit poeder (zoet).

14. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Dus ik ben niet de enige zwangere aan de lakristal :whistle: grappig!

15. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

Nov 26, 2007
    302
    0
    0
    ik eet heel veel snoep..dropjes fruitella,fruitmentos en weegsnoeppies van de kruidvat..paar dagen geleden had manlief bijna een kilo snoep voor me gehaald gewogen en wat erbij nog en dat was binnen 5 dagen op :bloos1: ik mankeer gelukkig niks me suikergehalte is goed ik eet daarnaast ook goed ben nog pas 1 kilo aangekomen in principe..en ja nu probeer ik er tog op te letten want ben er niet trots op hahaha..paar dagen heb ik nu niks gehad alleen een paar venco dropjes jammie

16. sung

sung Actief lid

Oct 19, 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    hoi,
    sinds ik zwanger ben (ook toen ik het nog niet wist) eet ik eigenlijk geen chips of snoep meer. op de een of andere manier geen behoefte aan. wel heb ik trek in soep en eet dit bijna elke dag. verder ben ik niet misselijk, dus daar ligt het ook niet aan.
    dunner wordt ik er niet van :D

17. misspiggle

misspiggle Bekend lid

Sep 29, 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Waar ik echt voor ga op het moment is chocola..
    Voor de rest niet echt een 'tick' op het gebied van eten.. Maar wat niet is kan nog komen :)

18. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Hoi Meiden,

Ik heb het topic van Marielle en Vlinder samengevoegd. Ging allebei over hetzelfde.

Groetjes,
    Elvira

19. CHOCOLA!

broodjes chocopasta, chocolade vla, chocolaatjes, chocolade melk haha heeel erg !

20. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

sinasappels en witte druiven.. hmm kan ik me wel rond in eten.. snoepen doe ik ook wel graag.. maar wel met mate..

Share This Page