gek op honden mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door mam11, 12 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier ook honden gek.

ik heb zelf 2 poedels, een standaart(konings) poedel reu van 5 jaar (veel shows gelopen) met hem die ik behendigheid, flybal en gehoorzaamheid op cynophilia niveau. UV test gehad, ruim geslaagd.
    en dan heb ik nog een toy poedel van 4 jaar oud. met hem doe ik gehoorzamheid en behendigheid, en ook met hem heb ik shows gelopen, nu is het vooral een modderhondje hahaha die staat gerust tot zijn buik in de modder en je dan aan kijken wat??? ik doe toch niks.

mijn vriend heeft nog een new foundlander(1 met autisme, die spoort echt niet)
    en we hebben nog ee kat die denkt dat hij een hond is, blaft nog net niet hahahhaa

ik zelf heb mijn certificaat voor ringpersoneel, en mijn KK1, wil nog voor KK2, alleen zoek nog een goed adres(groningen viel me erg tegen)
    en volgend jaar willen we er een hollandse herder bij als bewaking,

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Misschien is Zwolle een mogelijkheid?
    Ik heb zelf erg goede ervaringen met Culemborg, maar da's een eindje uit de buurt van Drenthe.

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik zat in scheema dat is al een uur rijden, maar goed het heeft geen haast, zwolle is idd ook een optie.

ik heb bij kk1 veel vrijstelling gehad vanwege mijn beroep(hondentrimster) ideaal, hopelijk bij kk2 ook hahaha

4. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hallo allemaal,

Ik zag dit onderwerp, en dacht dat is net wat voor mij
    om er bij aan te sluiten.

Ik ben zelf nog geen mama, al zijn wij dit wel van plan vanaf mei dit jaar.

Wij hebben thuis een mechelaar van 7 mnd, en ik train mijn hond.
    elke zaterdag van half 10 tot half 11, en smiddag's van 13.00 tot 15.30 erg leuk, en voor de hond ook gelijk een uitdaging.

Grts Typje

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ha Typje, welkom!

Wat train je met je Mecheltje? Africhting of gehoorzaamheid?

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Sommige mensen kunnen mijn hondengekte ook niet begrijpen terwijl ik het niet kan begrijpen dat hun niet in love zijn op honden ;)

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Hopmarjanneke : Jammer dat er geen pups komen.
    Culemborg heeft inderdaad een goede hondenschool.

@ Draak86 : Daar hoef je toch niet gek voor te zijn? Voer je BARF, NRV of KVV?
    Ik heb zelf bijna 2 jaar vers gevoerd voornamelijk NRV richtlijnen. Daar ik veel voor mijn werk in het buitenland zat, waren de honden veel in het pension. Dan voert het toch wat lastiger. Uiteindelijk terug gegaan op brok. Wel krijgen ze nog regelmatig een penslap.

Mijn vriend heeft afgelopen weekend zijn pakwerkers examen gedaan, en hij is nu B pakwerker met 93 punten. Van de keurmeester een prachtig compliment gekregen dat er nu een pakwerker voor hem staat die honden echt kan testen!! Nou mooier kun je het niet krijgen.

8. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    `@ Gwenolyn

Ze krijgen hier kvv. Ze doen het er zoveel beter op. Ze poepen normale hoeveelheden en drinken ook normaal. Ze zien er super uit. En daarbij komt er iig geen nare rommel in die honden lijfjes.

Ik geef voornamelijk naturis en Carnibest afgewisseld (om de kosten wat te drukken) met wat smuldier. Heel soms wat kipfilet of gehakt als een extra-tje.

9. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey

Ik sluit me hier ook aan als dat mag!

Ik ben hondengek, heb zelf 2 honden. Een golden retriever teefje van bijna 4 en een Old English bulldog reu van 2 jaar!

Hierbij een foto'tje van ze!

Leuk om hier te komen kletsen..

Liefs Jojo

10. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Leuke OE jojo :D Wil dr ooit ook nog eens zo een. Heb nu 2 franse bullen ook geweldig. Dat ras zal er sowieso altijd zijn. Maar vind alle dogachtigen leuk. Ook Bullmastif/bordeuax dog... WAUW. Woon nu te klein daarvoor

11. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey Draak86,

Dank je! Hij is ook erg leuk, lief en heel komisch!
    Snurken jouw bulletjes ook zo? Jemig ik word er soms echt gek van, kan de tv niet eens verstaan!
    Vanmorgen dan met de sneeuw, hij vond het leuk, heerlijk om te zien!
    Wij wonen ook klein, we hebben wel een hele grote tuin maar een klein huis, maar ja, het is niet anders, ze zijn er nou eenmaal en gaan ook niet meer weg! Hahha ;)

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    de ene snurkt wel erg en de andere alleen als hij diep slaapt. Ik hoef ze ook niet op mijn bed te hebben want dan doe ik geen oog dicht. Zijn die van jou beetje sociaal met andere honden?

13. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Jody, de retriever, is heel sociaal en heeft nooit problemen met andere honden. Jaro de OEB vind zichzelf nogal stoer en dominant dus heeft nog wel eens mot met andere reuen, met teefjes nooit hoor. En samen hebben ze heel soms ook ineens een aanvaring, waar dat dan over gaat weet ik ook niet maar het is kort maar hevig en dan is het weer goed! En de jouwe?

14. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ik heb een gecastr reutje en een teefje en zijn beiden super sociaal
    thuis Asocial (ze liggen op de bank, ze zijn eigenwijs, ze laten schten als een gek) :p

Het teefje is nu 3 ongeveer en heb ik vanaf pup, de witte is 1jaar ( en 2 maanden) en heb hem krap een half jaar. Van de week de eerste aanvaring gehad, vanwege een botje, was idd even heftig maar al snel weer goed. En nu liggen ze naast me (wanneer niet) op de bank lepeltje lepeltje te snurken

15. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    hey

ja Jaro heeft hier een eigen chesterfield stoel waar hij op snurkt, luxe eigenlijk he en Jody ligt in d'r mandje, ach de stumpert! haha
    Verder zijn ze naar mensen heel sociaal, alleen Jaro springt wel tegen mensen op en dat vind ik soms wel vervelend,vooral als het op zondag is in het bos ofzo en de mensen zijn gekleed in wit!
    We hebben ze beide niet van pup af aan.
    Jody hebben we van een flatje in Almere gered, zat 23 uur per dag alleen thuis, ze was toen 2,5 jr en jaro komt van een flatje in Enschede, hij zat daar 23u per dag in een bench, ze hebben het nu beter getroffen!
    Als Jaro en Jody en niet meer zijn zouden wij graag een bordeauxdog nemen, maar dan geen twee hoor hahah! ik vind het soms nu al druk met 2 van die gasten, klein huis, en een babytje!

16. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Dat is ook zo. Vind het soms ook druk. Maar het is het ZO waard.
    Super trouwens van jullie dat jullie ze 'gered' hebben. Ze hebben het vast fijn nu bij jullie.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    @Jojo, wat een grappige foto!

Pfff, ik mocht tussen de middag er met de duowagen en de hond op uit door de sneeuw (ik ga niet met een draagzak lopen, ben een beetje bang dat ik met zulk weer omval). Ik had een beetje overmoedig een redelijk lange route genomen, kwam uitgeput en bezweet thuis, was wel erg zwaar om die wagen door de sneeuw te rollen !!! Thuis gelijk de pootjes schoongemaakt, want op sommige plekken hadden ze gestrooid en onze hond heeft al een voetklovenprobleem waarvoor we bij de dierenarts lopen.

Oh, ik voer trouwens ook kvv, meestal Carnibest of Smuldier. Al moet ze voor haar klovenprobleem van de (homeopatisch) dierenarts ook elke dag(vette) vis eten, dat hebben ze van de meeste merken niet, dus krijgt ze dat van Renske, is gestoomd.
    Verder af en toe een vers harinkje ofzo en verder gewoon blikjes vis, want anders is het erg duur. Zalmkoppen zijn hier geen succes. Kent iemand anders nog een kvv merk dat ook vis verkoopt?

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    je kan toch ook een basic kvv geven bij van Naturis de kip compleet versie (kip is altijd vrij basic) en dan daar wat (goedkope) vis aan toevoegen? Trouwens Naturis is sowieso goedkoper. Voor een kilo rund compleet betaal ik 2,90 en kip compleet 2.65, scheelt bijna een euro

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    O haaksbarf heeft ook een vis variant

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ja, de pest is, dat ik ik vooral vette vis moet geven voor haar huid. En die is meestal aardig prijzig (vrat ze nou maar gewoon die zalmkoppen ;)), dus meestal geef ik haar nu 's ochtends een bakje Smulier en 's avonds een blikje vis of soms Renske. We krijgen gelukkig dat voer wel met korting, maar toch.
    Ik zal eens kijken voor Haaksbarf!

Deel Deze Pagina