buikslapen,doen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linda81, 1 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hoi,Morris is nu 6 weken en wil vanaf het begin alleen maar op zijn buik slapen.
    Snacht lag ik hem toch op zijn rug maar werd dan wel een paar keer per nacht wakker.
    Vannacht voor het eerst op zijn buik gelegd en wat denk je?
    Hij sliep van 11.00 tot 6.00uur!
    Had ik het maar eerder gedaan.
    Hij is vrij sterk en kan goed zijn hoofd 2 kanten opdraaien.Anders zou ik het natuurlijk niet gedaan hebben.
    Als je dus twijfelt zou ikl het zeker probereb!
    Groetjes Linda :)

2. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hartstikke fijn voor je dat je wat langer hebt kunnen slapen.

Ik zou het zelf nooit doen omdat algemeen bekend is dat buikslapen wiegendood kan veroorzaken, ik zou zelf dat risico nooit willen nemen. Dan slaap ik maar wat rotter.

3. acire

acire Fanatiek lid

ik zou het ook niet durven.
    gelukkig wilde Sascha niet op haar buik slapen.
    de eerste keer dat ik zag dat ze op haar buik sliep schrok ik me rot en heb haar meteen wakker geschud.
    de laatste tijd ligt ze regelmatig op haar buik als ik haar kom halen, maar ik vind het nu niet zo eng meer, ze is nu echtn sterk genoeg naar mijn idee

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.954
    113
    Heerlijk he! :D Jaslynn slaapt ook vanaf het allereerste begin op haar buik hoor! ik was in het begin erg onzeker maar ben door de verpleegsters en zelfs de ka in het ziekenhuis gerust gesteld. Ze zeiden allemaal dat als Jaslynn het liefst zo sliep dat ik haar gewoon lekker zo moest laten slapen. Ze is ook heel erg sterk in haar nekje en op het moment dat ze geen lucht zou kunnen halen dan weet ze echt wel dat ze haar hoofdje moet omdraaien.
    Dit heeft trouwens de verpleegkundige van mij moeder vroeger met mij gedaan. Mijn moder was er ook heel erg onzeker over dus die mevrouw duwt me lekker met mn gezichtje in t matrasje en wat denk je? Juist..ik draai netjes mn hoofd weg :D
    Het ziekenhuis zei ook al dat ze volgend jaar wel weer wat anders zullen bedenken wat wiegendood kan veroorzaken ;)
    Tuurlijk is de kans ietsje groter, en ik zal het voorlopig ook nog best wel eng vinden hoor maar ik vertrouw ook wel op mn gevoel en die zegt dat het wel kan.

Groetjes Jessy

5. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Weten jullie wel dat vroeger alle baby s op hun buikje MOESTEN slapen? :)

6. acire

acire Fanatiek lid

maar vroeger doopten ze ook spenen in suiker, rookten ze bij een baby..

niet alles van vroeger is even goed.

7. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Fijn dat hij nu doorslaapt!

Ben alleen eerlijk gezegd toch blij dat ie van mij dat niet wil... Zou er toch niet gerust op zijn...

Groetjes

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.954
    113
    Nee acire, klopt, niet alles van vroeger is goed maar zo zullen ze over 20 jaar weer nieuwe dingen "ontdekken" die jij nu misschien wel doet en wat niet goed blijkt te zijn. Misschien dat jij dan over 20 jaar ook zal reageren met "goh, wat belachelijk, nooit geen problemen mee gehad, wat een onzin" ;)

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn neefje sliep ook alleen op z'n buik, op z'n rug wilde hij beslist niet slapen (tenzij je na 3 uur uitputting een slaapje van 1,5 uur, slapen kunt noemen, om daarna weer 3 uur los te gaan) Ik vind het ook wel eng, maar er zijn nu eenmaal kinderen die op de rug beslist niet willen slapen, dus idd gewoon DOEN (waar je je goed bij voelt.)

10. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Iedereen moet natuurlijk doen waar hij of zij zich goed bij voelt, maar het is toch bewezen dat er minder kindjes aan wiegedood sterven sinds de rugligging wordt aangeraden. Dat kan dan toch geen toeval zijn. En natuurlijk ligt het er ook aan of ze sterk genoeg zijn in hun nekje.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.103
    3.879
    113
    Mee eens Soraya! Bovendien kun je gewoon dieper ademhalen en heb je minder druk op je borst als je op je rug ligt, dat is ook iets wat meespeelt, niet alleen dat ze met hun gezicht in het matras kunnen komen te liggen. Beetje rare opmerking in het ziekenhuis dat ze morgen wel weer wat anders zouden hebben wat wiegendood kan veroorzaken. De uitkomsten van het onderzoek spreken wel voor zich en er het is over een ruime periode onderzocht.
    En ja, toen ik klein was werd inderdaad aangeraden om op de buik te slapen, dus deed mijn moeder dat en ik ben nog een echte buikslaper, kom gewoon amper in slaap op mijn rug, dus als het zoveel slaapproblemen geeft, zou ik het wel overwegen, maar de voorkeur gaat bij mij uit naar het op de rug slapen bij haar.

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.954
    113
    Jo79, die opmerking in het ziekenhuis was om mij gerust te stellen, helemaal niet raar bedoeld van ze ook, was ook meer met een knipoog. Dat het allemaal bewezen is weten die artsen ook wel, dat is me ook verteld, maar soms kunnen artsen ook mee denken als "mens" zijnde ipv als dokters..en gebeurde dat maar vaker, dan hadden we iig niet eerst tig dokters nodig gehad om te weten dat je bv een simpele griepje had ipv een longonsteking of een eileiderontsteking omdat de symptomen "zo staan beschreven in hun studieboek" :rolleyes: Ok, dit was ff iets persoonlijks en helemaal offtopic..maar ben het wel lekker kwijt :p

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.103
    3.879
    113
    Nou ja, ik heb zelf in een ziekenhuis gewerkt en er lopen heel veel vreemde vogels rond, dus het was mij de vraag nog maar of ze het serieus of niet bedoelden, maar gelukkig had je iemand die dat gewoon bedoelde om je gerust te stellen ;) .
    En ik ben het met je eens hoor, ze zouden eens veel beter moeten luisteren naar patiënten en hun klachten of gewoon hun intuïtie volgen. Zelf al 2 x accuut geopereerd omdat ze dachten dat ik een aanstellertje was die wat te zwaar getafeld had en buikkrampjes had :evil: ! Maar we dwalen inderdaad af :) !

14. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    hier ook een buikslaper,opzijn rug blijft hij wenen.hij geraakt echt niet in slaap op zijn rugje.
    we hebben een angelcare(voor mama gerust te stellen ;) )

Deel Deze Pagina