Ik biecht op. Ik ben gek op narcoses! Net zat ik traumacentrum te kijken en bedacht mij weer eens toen ik een narcose zag hoe dol ik daar op ben. Zuchte al tegen man ohh dat mis ik echt! Dat gevoel dat je tot 10 moet tellen en dan heerlijk wegzakt. Door een auto-immuun ziekte ben ik vorig jaar 10x geopereerd en toen merkte ik al dat ik aardig dol werd op die narcoses. Het gevoel van wegzakken en dan ineens even helemaal niets heerlijk! Het is nu zelfs zo erg dat ik lachend onder narcose ga als het moet en ik het niet eens meer erg vind als mijn ziekte op speelt Goddank kan ik er niet zelf voor zorgen dat ik onder narcose ga en kan ik ook mijn ziekte niet beinvloeden maar apart is het wel! Ik heb zelfs ooit aan de anesthesist gevraagd of ik er verslaafd aan zou kunnen worden maar dat werd tegengesproken dat dat echt niet kon. Maar ohh wat is narcose zalig!!! Nog meer van die gekken die dol zijn op narcose?
Ik moet wel eerst even slikken maar ik zou liegen als ik zeg dat het geen fijn gevoel is. Dat moment dat je ogen dichtvallen en je hele lichaam zwaar en ontspannend wordt. En het wakker worden is zelfs lekker hahaha lekker uitgeslapen en na dutten
Haha ik vind het wel heel grappig en fijn dat je ervan kan genieten. Ik heb er geen moeite mee, maar word er niet extra gelukkig door
nou nee, ik ben doodsbenauwd om onder narcose te moeten. Ben altijd bang nooit meer wakker te worden.
Eh nee, ben 1 keer verkeerd wakker geworden (slaapmiddel was eerder uitgewerkt dan de spierverslapper, ik was wakker, maar kon helemaal niets) en dat geeft toch een heel ander gevoel....
Michael Jackson vond het ook altijd een Thriller. Gevaarlijke verslaving dus! Zelf geen ervaring met narcose, maar denk nog wel met weemoed terug aan mijn keizersnede ( en vooral de uren erna) toen ik vanaf mijn middel verdoofd was. Ik ben nog nooit zo relaxed geweest.
Mooi meegenomen dat je het een fijn gevoel vind aangezien je zo vaak onder narcose moest. Ik kan mij 1 keer herinneren dat ik onder narcose ging. Dat voelde alsof ze mij lieten stikken. Dan kan je veel beter hebben dat jij je daar ok bij voelt.
Fijn voor je dat je narcoses prettig vindt. Als je zo vaak onder het mes moet als jij, is je dat van harte gegund. Ikzelf vind narcoses niet fijn. Ten eerste de angst, ten tweede het wakker worden. De hele dag duizelig, misselijk en me brak voelen. Ruggenprikken vind ik ook niet fijn. Mijn bloeddruk zakt dan te veel, waardoor ik benauwd word, totdat de anesthesioloog me iets bloeddruk verhogends geeft.
Vorig jaar 4 curretages gehad en ja ik herken t wel. Ik was zoo moe, zo verdrietig. Ik vond t heerlijk dat ze me even "weg" maakten al was t maar voor heel even
Ik ben nu in de afgelopen 14 jaar meer dan 40x geopereerd eraan en tja de eerste tijd vond ik het ook doodeng hoor maar naarmate de jaren verstreken vond ik het steeds fijner! Nu moet ik ook wel zeggen dat ze het eerst altijd onder plaatselijke verdoving deden en dat deed zo'n godsgruwelijk veel pijn dat ik dat dus niet meer durfde en panisch werd als ik de spuit al zag. Ik ben zelfs een keer hyperventilerend het ziekenhuis bijna uit gerend toen een dokter zei dat ze het onder plaatselijke verdoving zouden doen. Een verpleger kon mij nog net op tijd bij mijn jas grijpen. Heb toen echt de boel daar onder gejankt en viel zowat neer van angst vanaf die tijd stellen ze plaatselijke verdoving ook niet meer voor bij mij. De enige regel die ik heb gemaakt is jongens jullie mogen grappen maken onder de operatie, raar doen en lol maken (is echt een standaard operatie en zo simpel iedereen zou het kunnen) als jullie mij maar weer wakker maken en eerlijk is eerlijk dat doen ze tot nu toe altijd. Dat uitgerust wakker worden heb ik dan weer niet hè! Ik heb al zo vaak gevraagd of ze mij niet even 3 uur onder narcose kunnen houden. Ik zei al slaap ik eindelijk eens goed maken jullie mij weer wakker! Helaas daar willen ze niet in mee gaan, zo flauw!!!
Ik heb dat gevoel van narcose regelmatig als ik in slaap val, ik vind het juist een beetje eng. Na narcose ben ik altijd heel misselijk, dus nee, ik vind narcose maar niets
Ik vind het niet erg of eng. Maar de laatste keer toen had ik het zo koud toen ik wakker werd. Ik trilde bijna mn bed uit. Dat gebeurd vaker zeiden ze en toen deden ze een soort droger slang onder mn deken die warme lucht blies maar toen had ik het in no time weer zo heet, dat was ook niks.
Ja hier nog iemand! Ik moest 2 weken terug nog onder narcose en ik zei daarna tegen mijn man: zo lekker, dat gevoel dat je weet dat je in slaap gaat vallen, heerlijk! Het zijn nog geen 10 seconden maar ik vind het fijn!
Ohh ja eerst dat mondkapje en dan haal maar een paar keer diep adem. Dan word nu de vloeistof ingespoten. Blijf maar lekker diep ademhalen en laat het maar toe. 1 woord ZALIG! Een paar weken terug dacht ik kijken hoe het is als ik probeer wakker te blijven haha ik hield het 2 seconden langer vol Nu moet ik ook zeggen dat ik echt nooit ziek uit de narcose kom. Niet misselijk, niet koud echt gewoon relax en lekker doezelen nog. Nadeel dan ik slaap gewoon niet meer! Ik ben 1x nog wakker geworden met de tube in mijn mond maar ook dat had ik snel genoeg door en hij was er heel snel uit.
Alleen de allereerste keer vond ik eng en was helaas enorm ziek erna. Geef nu aan dat ik er ziek van word en krijg daar preventief al wat voor dus nooit meer ziek geweest ervan. De narcose zelf vind ik heerlijk. Alleen angsten gehad voor bepaalde operaties. Maar dan spuiten ze je gewoon plat met allerlei kalmerende troep haha. Ik probeer altijd nog iets grappigs te zeggen voor ik in slaap val dat wel
Herkenbaar ik heb altijd de grootste lol op de OK haha. Echt elkaar in de zeik nemen. Nu moet ik wel zeggen dat het eraan ligt welke chirurg ik heb hoor! Maar de meeste noemen mij nu bij mijn voornaam en vragen bijvoorbeeld naar mijn kinderen of de aanstaande plannen die ik heb haha maakt het contact wel heel fijn!
Ik heb ook geen problemen met narcose. Dat ontspannen worden is heel fijn idd. Ben alleen de laatste keer boos geworden toen ze me wakker maakten, want ik sliep net zo lekker hahahaha. Geen last van misselijkheid ook. Is altijd lachen met de verpleging. Je moet natuurlijk altijd rustig beginnen met wat eten. Maar ik eet meteen drie boterhammen en van alles wat ze me aanbieden en dan zijn ze altijd compleet verbaasd. Tja als je honger hebt...lol.
Ik word zooooooooo koud na een narcose.. brrrr. Ik heb minimaal 2 elektrische dekens nodig en een warme lucht slang. Mij rekjes moeten ook altijd omhoog ik tril dusdanig dat ik uit bed kan trillen van de kou.