Wij komen niet uit de buurt en zijn matig bekend in Rotterdam maar om praktische redenen willen wij daar de intocht van Sinterklaas bijwonen zaterdag. Nu las ik ergens dat hij bij de Willemsbrug aankomt, klopt dat? Dat is op zuid als ik me niet vergis? Wat is een mooie plaats om te staan, en waar kunnen wij de auto goed parkeren in de buurt? (vraag me af of dit in de lounge mag, excuses als het verkeerd staat!)
http://www.sinterklaasintocht.nl/ Dat is de website van de intocht in rotterdam. Misschien dat je daar informatie kan vinden. Ik woon in r’dam maar ben nog nooit bij de rotterdamse intocht geweest, wij gaan naar de intocht van schiedam, is dichterbij en ik denk dat het ook wat rustiger is dan r’dam.
Ik zou denk ik niet met auto proberen in de buurt te komen de halve binnenstad ligt namelijk open. Dan beter ergens net buiten het centrum de auto parkeren en met de metro of tram verder. Willemsbrug aan de kant van centrum dacht ik dat ie aankomt, maar kan de route niet openen op de website.
Dat is ook een goede tip. Maar er zijn wel omleidingen met het ov dus @PenK ik zou daar wel goed naar kijken mocht je overwegen een deel met het ov te doen.
Bij de Slinge parkeren en dan met de metro verdergaan, de stad in. Of bij bv Rhoon parkeren. Je kan er bv bij Wilhelminaplein uit, sta je bij de Erasmusbrug. Ben je iig een beetje in de buurt.
Kralingse zoom kun je ook nog parkeren. Als het goed is zijn de transferiums gratis zolang de Maastunnel verbouwd wordt.
Als je uitwijkt naar omgeving Rotterdam kan je ook kijken naar bv Barendrecht of Ridderkerk. In Rotterdam IJsselmonde is ook een intocht geloof ik. Beter te doen dan centrum.
Bij de Willemskade komt hij aan idd, dan zou ik ergens buiten de stad parkeren en met de metro naar leuvehaven. Je kan ook naar het plein bij de laurenskerk, daar is het eindfeest na de tocht door de stad, en daar kan je de hele dag al spelletjes doen, en schminken, springkussen en zo.
Het is voor ons het nuttige met het aangename combineren.... Mijn man moet ‘s morgens voor zijn werk kort in Rotterdam centrum zijn. Daarna hebben we een familiefeest net op de grens Rotterdam-Schiedam. Er zit ongeveer twee uur tussen dus leek het ons een mooie kans om naar de intocht te gaan. Liever een locatie waar we redelijk dichtbij met de auto kunnen parkeren. Wellicht is Schiedam een goede optie.
Vlaardingen is het van 9-11 uur. Geen idee of dat beter in de planning valt. Schiedam goh alweer 10 jaar geleden hoor. Hij komt aan de boulevard (altijd koud, laat en druk) en dan rondje door de binnenstad. https://www.sdam.nl/zien-doen/uitagenda/info/intocht-sinterklaas-2018
Vlaardingen is inderdaad ook erg leuk! Een stuk minder druk met parkeren. Hij komt echter wel vroeg aan dit jaar, ik dacht tegen 9 a half 10.
In schiedam komt sinterklaas op meerdere punten. Zou dan op de website kijken wat voor jullie het beste uitkomt. Misschien kan je aan familie waar je heen gaat vragen over waar je het beste kan parkeren etc.
In vlaardingen is t elk jaar zo vroeg! haha, wel leuk aan de haven met Schiedam geen ervaring en met Rotterdam ook niet Brielle vonden wij een paar jaar geleden ook leuk (stuk knusser dan in Vlaardingen), maar als je eerst in Rotterdam moet zijn en daarna Rdam/Schiedam dan is dat weer beetje ver uit de richting overigens komt ie in Brielle altijd op zondag aan.