Meid: nee bij F geen iui. Toen hadden we enkel de hormonen vanuit mijn kant en dat was voldoende. Nu helaas niet. Puzzel: nou geen goede echo hoor Ik heb er totaal geen zin in. Haha! Ik moet om 9.45 naar gyn voor iui en om 11.40 een echo voor de 'ei groei' helaas werkte mijn gyn vandaag in een andere plaats en de echo weer in de andere plaats dus 2 afspraken Oke, ja dat snap ik ook wel. Balen!!
Mamootje, rot dat t nu niet alleen met de hormonen lukt! Weten mensen in je omgeving dat jullie in het ziekenhuis lopen? Het kan zo verschillend gaan met zwanger worden! Pff bij n waren we ruim een jaar bezig en nu gewoon gelijk raak.. Het is best oneerlijk eigenlijk!!! Het moet bij iedereen gewoon spontaan lukken!
Meid: eerst hielden we het voor onszelf maar veel mensen vragen tegenwoordig of er geen broertje of zusje aankomt voor fenne omdat ze 'al' bijna 2 jaar is. Heeeeel vermoeiend. Dus wanneer mensen het nu vragen, zeg ik het wel. Maar ik vertel er vanuit mijzelf niets over. En ook maar aan beperkte vrienden hoor. Het hoeft voor mij niet aan de grote klok. Het gesprek was goed. Hij wil deze ronde en nog 1x afwachten, omdat ik dan 6 goede pogingen heb gehad (1x geen eisprong dus die telt niet mee) en dan aan de inseminatie beginnen. De echo was teleurstellend. Mega veel kleine eitjes en de grootste was 8 mm. Gfh: vond jij het in jouw geval noodzakelijk om je leidinggevende aan te geven dat jullie bezig waren met iui? Dat is anders bijna niet haalbaar denk ik, met de werkdagen en tijden of wel? Daar zie ik zoooo tegenop! Gyn zei dat er weinig verschil in belasting was met de hormonen nu alleen, behalve dat de dag van de inseminatie natuurlijk pas een dag of 2 van te voren duidelijk is en je dan wel 'moet' komen...
Ik ben daar altijd heel open in geweest. Moest toch redelijk vaak naar het ziekenhuis voor follikelmetingen en voor de inseminaties natuurlijk. En helemaal in het begin van de MMM ook voor die onderzoeken. En om iedere keer smoesjes te gaan bedenken zag ik niet zitten. Dus mijn leidinggevende wist het en ook een aantal van mijn collega's.
Mamootje dat herken ik wel. Bij mij is het nog erger, ze vragen gewoon of ik zwanger ben. Lekker pijnlijk. En ik vind mijn overgewicht al zo leuk...
puzzel, balen dat je je zo voelt, maar dan maar ff 10 weken plat, liever dat dan dat ze nu al komt, dat is serieus geen pretje! Mamootje lastig dan he! hier word het niet gevraagd overigens , ja ach heel soms hele goede vriendinnen van me, maar die vragen het heel voorzichtig en bezorgd, ik ben dan ook heel eerlijk , volgens mijn hart wil ik zeker nog een tweede, voor mijn gevoel en lichaam absoluut niet meer, ik vind het heel erg lastig, weet je ik heb kritiek gelegen en moeten knokken , nienke idem dito ,.. .dus om het nog een keer mee te moeten maken zo kan ik niet, ik wil een kindje niet weer zo een gevecht moeten zien leveren, en stel mijn lichaam trekt het dit keer echt niet meer,...en dan? dan heeft nienke geen mama meer, martijn geen vrouwtje meer, een eventuele baby dan meteen geen mama, sparky geen maatje meer en de hondjes en de katten geen baasje meer en mijn ouders geen joyce meer nja enz enz ik vind het dubbel en heel moeilijk! maar we zien wel waar het schip ooit strand, ben super gelukkig met nienke, en dat vind ik veel meer waard dan eventueel een levensgroot en gevraarlijk risico te moeten lopen, ... GFH fijn dat het zo bespreekbaar is, en ik vind ook dat het zo hoort Meid 12 weekjes, nja kan zeggen de spannende periode voorbij maar per verschil is dat natuurlijk anders Karin hoe is het meis? ik ben nog steeds aan het kijken en proberen te plannen, maar einde van het jaar is het zo vervelend de artsen willen je altijd nog zien dus nienke nog en ik nog dan de rs entingen dan de griepprik, dan vrijgezellen feest dan bruiloft dan kert sinterklaar oud en nieuw en nog veel meeer sorry sorry lieve schat ik ga het echt dit jaar nog proberen
Oh joyce geef niet hoor dan doen we het gewoon volgend jaar dan is alle drukte weer voorbij vind ik ook wel fijn. Hier gaat het verder wel goed donderdag het afsluitingsgesprek ben heel benieuwd
Mamootje ik denk dat je t beter wel tegen je werkgever kan zeggen.. Ik zou er idd ook niet uit me zelf over beginnen denk ik.. DDB dat is wel lullig! Ik heb t vandaag op mijn werk verteld, ze reageerden allemaal zo leuk! Ik had een foto van n genaakt met t shirt mrt tekst: yes! Ik word grote zus, en die heb ik rond gemaild met als onderwerp: wist u dat.. Verder niks.. Haha vonden ze erg leuk
Leuk meid!! Deedee hebben jullie de wens voor een 2e? Succes met het gesprek Karin! Begrijpelijk Joyce en nienke is een geweldig meisje!
Mag je monchou als jr zwanger bent we krijgen namelijk vrienden op bezoek waarvan er 1 zwanger is dus dacht ik maak ik monchou rolletjes maar vind het niet leuk als ze die niet mag
Joyce: heel begrijpelijk!! Gfh: ja klinkt ook logisch om het te vertellen natuurlijk. Ik zie er alleen erg tegenop. Net op een nieuwe school aan het werk en een burn out krijgen, dadelijk volledig hersteld en dan vertellen dat ik met regelmaat naar het zkh moet voor een zwangerschap. Ze 'mogen' er niets van vinden, maar ik vind het niet helemaal zuiver. Maar goed, het is mijn leven natuurlijk Mochou: geen idee. Wat heb je gedaan? Anders even google. Hier: Ei groeit weer voor geen meter. Ik snap er niets van! Maandag klein, nu weer klein (iets groter maar niet volgens planning gegroeid), volgende week terug
mamootjr ik snap je wel hoor. ik was ook net op een nieuwe school aan t werk en begon na de zomervakantie al zwanger. maja het is jouw levrn... maar snap dat je het moeilijk vind om te vertellen. kan je niet alleen de dagen dat je vrij bent of werkt het zo niet? je werkt niet fulltime toch?
Mamootje, ja dat is idd wel vervelend voor de school, maar van je burn out kan je niks aan doen! En zwangerschap, je hebt "maar" 4 mnden verlof.. Heb je wel een vast contract? Ik denk dat ze het wel begrijpen hoor! Vaak maak je je veel te druk om zulke dingen, en dan valt t uiteindelijk heel erg mee! Ik zag er ook best tegen op om t van mijn zwangerschap te vertellen, werk op deze locatie nog niet eens 3 jaar, en nu al voor de 2e x zwanger.. En ze zeiden steeds: nog niet zwanger hoor, want we kunnen je echt niet missen! Maar ze reageerden heel leuk Niet druk maken! Gewoon eerlijk zijn meis!
ja je hebt maar vier maanden verlof maar ik zit dan welgeteld bijna een jaar thuis he... en ik werk er ook drie jaar... maarja ze vinden t voor mij vervelend genoeg. kan er niets aan doen.
Puzzel, ja in jouw geval is t dr iets anders Maar bedoelde eigenlijk over t algemeen ben je er 4 mnden uit..
Hoi dames Heb gister gesprek gehad in het zh afsluit gesprek niet veel dingen gehoord die ik niet wist eigenlijk we gaan nu eens verder verdiepen in zaaddonar
Nee ik begrijp ook dat je er 'maar' 4 maanden uit bent, maar mijn grootste frustratie is vooral de tijd daarvoor, dus de ziekenhuis bezoeken in een andere stad en dan constant vervanging voor de klas. Dat is in het onderwijs eigenlijk niet haalbaar. Ik weet wel dat het moet en dat het uiteindelijk kan, maar voor geen enkele partij is dit een verbetering. Daar baal ik gewoon van. Dit is gewoon mijn 2e jaar met 2 jaar problemen vanuit mij. Ik voel me gewoon een beetje schuldig Maar goed ik stel deze procedures niet uit voor mijn werk, dat dan weer niet... Lastig! Meid: leuk dat ze dan zo enthousiast reageerden! Karin: succes en sterkte daarmee!!!
Karin, hoe kijkt je vriend nu tegen een zaaddonor? Eerst wilde hij dat toch niet? Ik hoop dat jullie een goede keuze kunnen maken waar jullie beide mee kunnen leven! Tis niet niks!! Knuf! Mamootje, moeilijk is t zeker! maar je bent nog jong en ze kunnen nog heeeel veel jaren "plezier" van je hebben op school! Dus niet meer druk om maken! Ik zou gewoon een gesprek aan gaan met je leidinggevende. En dan merk je snel genoeg hoe hij/zij er tegen aan kijkt.. Hoop dat t allemaal mee valt!