desini, wat ben je sterk meis. Klinkt niet makkelijk. Kan me haast niet voorstellen hoe het is, ik heb zelf een super makkelijke zwangerschap gehad, kan alleen maar diep respect hebben voor vrouwen die het niet makkelijk hebben. Fijn dat je het je moeder hebt kunnen vertellen. Hopelijk geeft het haar veel kracht. Karin, zijn er geen andere mogelijkheden meer dan? Knuffel voor jou Heb vanmiddag het cb gebeld voor het broodbeleg en de yoghurt. Helaas heeft het nog niet het gewenste resultaat gehad
pff lieve dees, wat klote om te horen dat je mam weer zo slecht is, ik hoop en bid gewoon dat dit kleintje die in je groeit , je moeder weer hoop geeft en een blijde blik naar de toekomst. ik hoop het zo, mijn zwangerschap zelf was ok, alleen heb ik de hele zwangerschap het gevoel gehad het gaat fout het gaat niet goed, genoten van de zwangerschap heb ik niet, de bevalling al helemaal niet, wat niet eens meegemaakt, het verdriet de angst en de woede erna is gewoon niet te beschrijven, ik weet dat ik niet klagen mag, ik heb een mooi meisje, waar ik enorm trots op ben, maar toch doet het nog steeds altijd heel veel pijn,dat ik mezelf niet op kon rapen, de eerst paar weken om voor nienke te vechten om in haar te geloven en er voor haar te zijn , ik moest verdorie gedwongen worden om naar haar toe te gaan, mijn lichaam was moe en op . nu haal ik de schade dubbel en dwars in , maar er is er hier maar 1 die weet wat wij doorgemaakt hebben, en die persoon weet ook niet alles, maar die weet een groot deel, helaas zal ik de angst altijd blijven houden stel er komt een tweede , ik kan het psygisch niet aan vrees ik mijn lichaam , poeh goede vraag maar die heeft al heel veel te verduren ...maar goed ik snap jou angst, en ik snap de angst van je moeder, ook hier heb ik chemokuren gehad en niet om kanker maar voor mijn ziekte SLE , toen ze uiteindelijk melde na 1,5 jaar chemo dat ik erdoor kanker kon krijgen, ben ik gestopt meteen! en heb chemo pillen geslikt tot ik een andere arts kreeg en die vroeg of ik kinderen wou ..affijn toen ik dus bevallen was en mijn bloedplaatjes niet mee wilden werken en ik te weinig witte bloedcellen had gingen er allerlei alarmbellen bij mij rinkelen, nu ik dit typ denk ik getsie ik heb het hier nog nooit over gehad, ze gingen een biopt nemen uit mijn hals/keel vanaf de buitenkant ,ze waren bang voor , jawel kanker, de pijn van die biopt de angst erna, pff het was slopend, ik was net moeder, had een ontstoken wond 2 bacterien ect, en nu begonnen ze over kanker?? Nienke is degene en martijn die me erdoor gesleept hebben godzijdank was de uitslag voor mij positief maar de angst..pff o ja bijna vergeten , vandaag bij mijn broertje op de koffie geweest die was terug van vakantie, en ze zijn weer zwanger, mag het alleen nog niemand vertellen dus op FB stt
Jeej Joyce wat heftig! Ik heb er eigenlijk helemaal geen woorden voor! Blij dat jullie er zo goed uitgekomen zijn!
Karin! Ik weet niet wat ik moet zeggen, wat ongelofelijk erg!!! Er zijn echt geen woorden voor! Heel veel sterkte! Desini: ja ik herken het! Ik woog nog maae 55 kg aan t einde van de zwangerschap. Ik heb me nog nooit zo beroerd gevoelt. Elke dag meerdere keren overgeven is ook niet fijn! Heeel veel sterkte! Dan hoop ik voor je dat het een meisje is. Dan heb je er van elke soort 1 Ik heb vanuit het ziekenhuis gehoord dat er begeleid bevallen is Desini. Dat betekent dat je door veel verschillende artsen in de gaten wordt gehouden. Lichamelijk maar ook emotioneel enzo. Misschien is dat voor jou wel fijn, aangezien je angst voor de bevalling. Ze kunnen je hierin goed steunen. Als je naar de huisarts gaat en je vraagt naar een pop poli schijnt de huisarts meer te weten. (Ik weet wel dat ik dit ga doen mocht er ooit nog een tweede komen) Ze kijken ook goed naar signalen van depressie tijdens en na de zwangerschap. Zo, heel verhaal, maar misschien heb je er wat aan. X
Met de laatste kans bedoel ik dat dit de laatste poging is die de verzekering vergoed we zijn met icsi bezig omdat het zaad van mijn vriend te slecht is voor ivf dit is dus echt de laatste kans op een kindje van ons samen en voor mij om zwanger te worden 1 behandeling kost minimaal 5000 euro en dat is voor ons wel heel veel geld. Ik weet zeker dat ik moeder word dat heb ik altijd geweten. Ik hoop alleen dat ik ook zwanger mag worden en dan niet voor 2 dagen maar voor 9 maanden
Joyce meid, je mag jezelf écht niet kwalijk nemen dat je in het begin niet in staat was naar Nienke te gaan! Je bent een fantástische moeder voor haar, ik heb het met N heel vaak over jullie gehad in die tijd dat we het zó knap vonden dat jullie iedere dag weer die rit maakten naar het ziekenhuis toe om daar jullie kleintje te helpen vechten! Het is heel makkelijk om te zeggen: het is toch je kind, daar doe je dat gewoon voor! Zo zwart wit kan dat niet zijn, het is enorm heftig lichamelijk en geestelijk om dat vol te houden. Ik vrees dat ik het je niet zo nagedaan had, diep respect! En dat je in het begin niet KON lijkt me meer dan logisch! Je hebt een uitputtingsslag gehad van angst de weken voor de bevalling en dan de operatie zelf nog, plus je hebt geen eerlijk bindingsproces doorgemaakt naar je kindje toe, ons lichaam is erop ingesteld die laatste weken echt naar de bevalling en de binding toe te leven en zodra je kindje dan op je wordt gelegd wordt dat voltooid en de dagen erna versterkt. Jij hebt het natuurlijke bindingsproces moeten missen, jij moest zelf zorgen dat dat gevoel kwam terwijl je daar lichamelijk en geestelijk niet eens voor bij machten was! Dat mag je jezelf dus ook NOOIT kwalijk nemen! Het is juist zo ontzettend knap hoe jij het hebt gedaan! En jeetje, wat een angst daarna voor kanker terwijl jullie het al zo zwaar hadden, ik heb er geen woorden voor enkel diep respect! Je angst bij een volgende is door iedereen te begrijpen en wellicht is dat wat Monique zei ook voor jou niet onverstandig dan!!! Karin, we gaan er allemaal voor duimen dat jij wel zelf die 9 maanden zwanger mag zijn! Ik heb er vertrouwen in! Monique, bedankt voor je berichtje, ik ga daar ook echt meer over uitzoeken! Voor jou kan ik ook alleen maar diep respect hebben omdat ik weet hoe heftig je het hebt gehad zowel tijdens als na je zwangerschap! Bedankt voor jullie steun allemaal!
Desini: dank je wel. Het was voor mij ook echt een hel. Belachelijk eigenlijk dat ik ook nog doorgewerkt heb. Dat zou ik nu ook niet meer doen. Joyce: ik snap je helemaal. Daarom heb ik ook een pnd gekregen, teveel gebeurt, teveel gedacht dat ik niet goed was enz. Daarom zei ik een tijd geleden al dat proessionele hulp helemaal niet zo slecht is. Het leven van anderen gaat door... Terwijl het voor ons de dag van gisteren lijkt. Ik heb ook besloten om nog een afspraak te maken bij de vk om te kijken hoe het nou allemaal zo is gelopen en hoe de kans eventueel volgende keer is. Gewoon als afsluiting voor mezelf. Y. word al 'bijna' 2, en nu alleen nog de toekomst...
Karin, ik vergeet jou helemaal! Er zijn inderdaad meerdere manieren om moeder te worden gelukkig. En gelukkig zien jullie die ook. Ik hoop echt voor je dat je zwanger kan raken! En zo niet denk ik ook echt wel dat je moeder zult worden, op wat voor manier dan ook, want je bent een bikkel, en je geeft niet op!
Ja, ik verwacht er niet veel van, maar zit er al een tijdje over te twijfelen. Hoe is het met je vandaag desini?
Samen met gisteren de slechtste 2 dagen tot dusver, veel hoofdpijn en ik hou echt niks binnen en aan drinken kan ik dus ook echt niet denken, probeer steeds wat droge melba toastjes te eten. Nu lig ik even samen met m'n kleine vriendje op bed te slapen en N is net thuis gekomen dus die kan straks Collin overnemen als hij wakker wordt!
ooh fijn dat hij dan over kan nemen. Dat lijkt me nml erg moeilijk. Bij de eerste had je nog geen kleintje rondlopen. En nu moet je wel... pfff heel zwaar lijkt me dat! Sterkte, misschien zo nog even slapen?
Dees, thx en ik weet zeker dat jij en N precies hetzelfde gedaan hadden, want dat gevoel is er gewoon , nja duurde ff maar het was er wel , ja die biot deed al zoveel zeer en dan ga je denken van gatver die chemo's waren niet nodig , en zouden ze dan toch gedaan hebben waar ik bang voor ben ? gelukkig niet...affijn ...we moeten nog steeds een keer daten , alleen als jij zo ziek bent is dat niet grappig natuurlijk en anders kom ik in het nieuwe jaar gewoon jullie kant op met nien no problem Monique helaas ben ik niet zo van dehulp eigenlijk , ik heb natuurlijk de SLE , dan de herseninfarcten gehad, de protheses in mijn heupen en knie , kortom ik maak teveel mee, en moet dat zelf verwerken , denk niet dat een proffesional , mij kan en zal begrijpen ,en ik vind mijn rust en mijn verwerking op stal en op de rug van mijn paard, ik neem vaak mijn rugzakje mee en drop alle problemen in het bos en dan rij ik vrolijk weer 2 uur terug, dat brengt mij heel veel rust en toch een gevoel van heerlij kdat ik leef, heb hetzelfde paard al 15jaar en toen ik gezond was was die er voor me en sinds ik ziek ben heb ik hem veel harder nodig, kortom tis mijn maat en psychiater tegelijkertijd hihi.. Karin oo meisje toch wat dees al zei probeer niet met de gedachte ik moet nu het is de laatste keer erin te gaan, helaas weet ik dat adt makkelijker gezegd is dan gedaan, maar ik hoop het echt zooo erg voor jullie , heb het veel over jullie nog met mensen , dat ik het zo erg vind, maar he die taart die krijg je hoor!!
@Karin, sterkte. @Desini, heel erg veel sterkte met je moeder. Hier wat info waar ik het al over had en nu monique ook.Behandelcentra - Landelijk Kenniscentrum Psychiatrie en Zwangerschap Ik hoop dat je er iets aan zou kunnen hebben. @Joyce, je maakt me aan het schrikken over de kanker. Maar snap je wel dat je mij er toen niet mee wou belasten. Maar had het maar wel gedaan. Je hoeft niet alles te dragen. In het nieuwe jaar maar weer eens iets afspreken. Verder wel alles gelezen maar echt niet alles blijven hangen sorry. Tot morgen
Joyce: zonde dat je het zo ziet dat je het zelf moet verwerken. Want het kan je echt helpen als je je ervoor open stelt. De ene hulpverlener is de andere niet. Desini, ja dat bedoelde ik dus! Ik werd gelijk opgebeld door de vk en ik ben er vanmiddag al geweest. Ze had verder geen cliënten en vond het niet gepast om mij in de wachtkamer te laten zitten tussen de zwangeren daarom heb ik ook lang getwijfeld. Maar wel een goed gesprek gehad.
monique nee hoor is echt niet jammer, ik verwerk het op mijn manier, en dat is bij mijn paard, als ik met hem ben in het bos samen dan vergeet en verwerk ik mijn dingen, ik ben niet een persoon die je in een kamertje zet en je verhaal gaat vertellen ect. en in mijn geval ik heb teveel meegemaakt voor mijn leeftijd en dat kan een ander niet goedpraten, of begrijpen, iedereen die mij kent zegt dat ik altijd zo vrolijk en positief ben, en dat komt door mijn paardje , die helpt me echt. en nu nien natuurlijk Esther haha ja dat weet ik scheet, maar je wist van het biopt die ze toen uit mijn hals gingen halen naar aanleiding van de weinig witte bloedcellen en de aanhoudende infecties dus de rest was ff teveel hihi zeker afspreken ja
Monique: Fijn dat het een goed gesprek hebt gehad. Joyce: Meid wat maak jij toch veel nare dingen mee. Maar gelukkig heb jij je vriendje Sparky. Dees: Blijf drinken, anders heb je ook nog de kans om uit te drogen! Ik dronk pakjes drinken. Die kun je liggend drinken, ook at ik soepstengels. Misschien een tip.
desini, hopelijk heb je wat aan wat esther en monique voorstelde. Heb je nog een beetje kunnen slapen vanmiddag? karin, ik hoop echt dat je zelf zwanger mag raken. Een ding weet ik wel, je zal een topmoeder zijn voor je kind(jes) joyce, jeetje wat heb jij een heftige tijd gehad. Ik schrik van dat ze bang waren voor kanker... Ben er stil van. Gelukkig heb je Sparky
Ik heb nog even lekker kunnen slapen ja! En voel me nu redelijk, kreeg een tip om kruidnagel te nemen, dat heeft voor nu in ieder geval geholpen, sta echt paf! Misschien is het eenmalig maar ik hou het er effe in want niks anders werkt! Las net wel dat kruidnagel eigenlijk vermeden moet worden, maar kleine hoeveelheden kunnen toch zeker geen kwaad??? Monique: wat fijn dat je meteen kon komen en een goed gesprek hebt gehad! Ik hoop dat het je wat meer helderheid en rust geeft!