GEK op Roze (dames die gaan voor hun 1e kindje deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikke81, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karinikke87

karinikke87 Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.593
    0
    36
    overijsel
    hielke weet je zeker dat je een infuus moet met de bevalling??

2. Dday

Dday Bekend lid

22 okt 2010
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Hielkje ik ben ook echt doodsbang voor naalden, toen ik klein was moest ik een keer een prik hahaha toen hebben ze me met 6 man vast moeten houden ;) Nu zat ik met tranen in me ogen in die stoel en manlief had gelukkig me hand vast. Maar ik vind het wel knap van mezelf dat ik het gedurfd heb. Maarja alles voor de baby :D ja brr zo''n infuus lijkt me echt super pijn doen. Krijg er nu al kippenvel van als ik er aan denk. Ik heb nu de pleisters er weer afgehaald en nu doen mijn 2 armen een stuk minder pijn gelukkig!

Ook had ik net nog voor de "zekerheid" weer een testje gedaan en binnen 10 sec verschenen er 2 dikke roze lijnen dus ik ga er vanuit dat het nog steeds goed zit gelukkig! Heb zo onwijs zin in de 25e om het aan onze ouders te vertellen. Ik spreek me moeder dagelijks en vind het echt heel erg moeilijk om mijn mond te houden ;)

3. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ik ben gelukkig niet bang voor prikken. Dus daar zit ik gelukkig niet voor in de stress.
    Vanmorgen weer bij de fysio geweest voor mijn pols. Blijkbaar zit mijn hele schouder ook vast. Die hebben ze even flink gemasseerd. Je hoort mij niet klagen :D

4. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Hielkje: Oh vandaar! Ik denk inderdaad ook als je eenmaal een keer een nare ervaring ermee hebt..dat het dan altijd blijft! Mijn aders zie je ook altijd erg goed liggen dus prikken ze eigenlijk nooit verkeerd.

5. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Een ruggenprik lijkt me trouwens wel doodeng!!!!:$:$:$:$

6. karinikke87

karinikke87 Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.593
    0
    36
    overijsel
    ik ga ook niet echt fluitend naar het priklap maar ik ben niet echt heel bang als het om bloedprikken gaat is ook ietswat ik heel vaak heb moeten doen dus ben er niet meer heel bang voor maar wel voor alle andere soorten prikken

7. Dday

Dday Bekend lid

22 okt 2010
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat dat idd wel een hoop scheelt, bij mij is het echt al jaren geleden dus ik wist ook absoluut niet wat ik kon verwachten ;) Maar goed ik heb het lekker gehad :D

Wie van de zwangeren gaan of volgen een cursus??
    Ik ga denk ik samen met mijn mannetje de cursus samen bevallen volgen... Zwangerschaps zwemmen lijkt me ook echt heerlijk. Ben effies benieuwd ;)

8. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Podverdorie!
    Net mn telefoon van 4 hoog naar beneden laten vallen. Die doet het dus niet meer echt goed.

Dus mocht iemand nog een smartphone over hebben ... ik houd me aanbevolen!

9. twijfelgeval

twijfelgeval Fanatiek lid

24 okt 2010
    2.122
    0
    0
    medewerkster in de vishandel
    Overijsel
    Heey meiden.

Vriezers zijn weer schoon. Tis ff een werkje maar dan is het ook klaar.

Esther. Bedoelde het niet gemeen hoor:D Ik vindt het zelf ook fijn als jullie meedenken aan mij of aan anderen. Sommige forums hebben dat niet zo erg hihihi. Maar tjee ik dat je standaard die die 2 spuiten kreeg. Mijn zus en moeder heeft dat ook gehad. Ik weet dus dat het ook bij gaat gebeuren. Ben ook O+ volgens mij....

Maar even over naalden ja daar hou ik ook niet van. Piercen vindt ik niet erg. Maar geef nu om over mijn angst heen te komen nu bloed. Bij de bloedbank. Schijnt dat ik multifuntioneel bloed heb volgens hun. En zo wen ik weer aan naalden. Een win win situatie dus.Maar snap jullie angst.

Lisa ja dat hoort erbij een ruggenprik. Maar je kunt er ook voor kiezen om wat anders te doen. Volgens mij hebben ze nog wel redelijk assortiment middelen.

10. twijfelgeval

twijfelgeval Fanatiek lid

24 okt 2010
    2.122
    0
    0
    medewerkster in de vishandel
    Overijsel
    Gfh das niet slim was je handfree aan het bellen?:) nee das niet grappig nu. Mooi balen. Hier geen toestel over helaas. Anders had je hem mogen hebben. Mischien bij kijkshop een goedkooptoestelletje?

11. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hoi missies ongeduld ;). Neehoor, jullie zijn lief betrokken!

Ik ga zo even slapen, wel alles gelezen maar ben moe dus reageer later wel, al is het meer geklets;).

Vanmorgen wel erdoor gekomen maar ha had vanmiddag nascholing, en kan moeilijk op de helft van de ochtend 29 kids alleen laten, kon namelijk alleen om half 11 terecht. Ook omdat ik niet wil zeggen op mijn werk wat er is, het valt heel erg op als je er niet bent ;). Anders valt er altijd wel wat te regelen hoor. Ik ga morgen even toch naar die vk, en dan wil ik alvast een brief voor bloedprikken enzo. En dan kijk ik wel weer verder, het is misschien ook de emotie van dat moment geweest, of misschien heb ik morgen wel een ander (ze zijn met 3) en kan ik die voortaan vragen als dat wel klikt.

Labrador: ik ben dus juf :)

truste ;)

12. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Zo ik kom weer mijn bed uit rollen..Pff is toch erg..:)

Dday: Wij hebben nu alleen een borstvoeding cursus gehad, ik moet je zeggen dat ik heel blij ben dat ik die gedaan heb. Verder hebben we volgende week nog een bevallingsavond( gaat over praktische dingen als de bevalling begonnen is.) Ik wilde ook graag gaan zwemmen, maar er is nooit wat van gekomen;)

GFH: Dat is niet zo handig he..je telefoon laten vallen!:$ Helaas heb ik geen telefoon voor je..misschien kan je er 1 via marktplaats ofzo vinden?

Twijfel: Ja mijn bedoeling is om het eerst thuis te proberen, dus dan is een ruggenprik niet aan de orde, maar als het niet lukt dan zal ik wellicht een andere optie kiezen dan een ruggenprik.:) Maar een kennis van mij had erge rugweeën die was blij dat ze een ruggenprik kreeg, dus misschien kijk je er op dat moment wel anders tegenaan!

13. karinikke87

karinikke87 Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.593
    0
    36
    overijsel
    ik heb gehoort dat een ruggeprik minder pijn doet dan een wee dus als je het zo bekijkt zal je er misschien wel voor kiezen maar ik zelf moet er niet aan denken

14. hielkje

hielkje Fanatiek lid

@Sallie, ik hoop het voor je morgen. Bespreek je wel je gevoel, is voor jou en hun heel erg belangrijk.

@Karin, meestal willen ze je wel een infuus toedienen voor vocht of mogelijk medicatie.

@Leonie, knap hoor bloeddonor zijn, wou ik ook altijd doen, maar ik ben maar in een arm te prikken en als ze dan mis prikken kan ik weer naar huis. Leonie in principe krijg je die injectie alleen als de moeder rhesus negatief is en de vader positief, anders is er geen gevaar voor het ongeboren kind. Dus mogelijk heb je massel.

@GFH zat er geen airtel in gebouwd. Balen joh, ik heb er ook geen een over, heb net mijn oude weggegeven.

@Dday, ik ga een cursus haptonomie volgen om te leren contact te maken met de kleine, en zwangerschapscursus zwanger en fit volgen. Dit is 8 wkn, 6 voor de bevallen en nog 2 tot 3 erna. Ook om andere zwangere vrouwen te leren kennen. Vond manlief belangrijk en haptonomie gaan we samen volgen...

@Lisa, gewoon aan toe geven, straks kom je slaap te kort....

Over medicatie bij de bevalling heb ik nog niet nagedacht. Kijk op het moment wel. Ga wel in het ziekenhuis bevallen.

15. Dday

Dday Bekend lid

22 okt 2010
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo ik heb onze opa en oma kadodoos besteld :D hieronder een fotootje, het is alleen een witte doos ipv de lime groene. Heb de tekst eff gekopieerd van de site.

Inhoud kadodoos:
    - slab met geborduurde tekst Toevallig is mijn OMA de allerliefste, gewikkeld om pamper luiertje
    - slab met geborduurd tekst Toevallig is mijn OPA de allerliefste,
    gewikkeld om pamper luiertje
    - Boekje: Oma is lief - Een leuk boekje met versjes en tekeningen voor alle lieve oma's.
    - Boekje: Opa s lief - Een leuk boekje met versjes en tekeningen voor alle lieve opa's.
    - babysokjes met 1 sokje met tekst I (hartje) Opa en 1 sokje met teksst I (hartje) Oma
    - zwitsal zeep 90 gr.
    - 2 opgerolde pamper luiertjes

Het geheel wordt feestelijk verpakt met hierbij een wenskaartje.
    Alle kadootjes worden stijlvol verpakt met:
    ♦ een pamper luiertje no. 3
    ♦ zakje met 30 gram badkaviaar
    ♦ zakje met 6 chocolade dragees
    ♦ leuk houten boekenleggertje

en samen met uw persoonlijke tekst, op een mooi wenskaartje, verzonden.
    De tekst die op het wenskaartje komt is;

Het is hier donker, het is hier puik
    en ik zit lekker warm in mama’s buik
    nu ben ik aan het groter groeien
    want ik ben nog maar klein
    maar ik vind het nu al leuk
    dat jullie mijn opa & oma zullen zijn!

Voor de oom & tante moeten we nog eventjes kijken wat we geven!

16. Dday

Dday Bekend lid

22 okt 2010
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben niet van plan om borstvoeding te gaan geven.
    Ik heb daar totaal niks mee.. dus bij ons word het veel flesjes maken ;)

Met die cursus moet ik nog eventjes kijken.. die zwanger en fit lijkt me ook wel wat. Maar ik denk dat we zowiezo voor samen bevallen gaan...

Oh ik ben echt total-loss ben moe moe moe & misselijk :( Heb denk ik ook een beetje te veel in huis gedaan en dan ook de stress voor het bloedprikken erbij.. En dan moet ik nog groentesoep maken. Gelukkig is dat snel klaar & lekker gezond :D

17. hielkje

hielkje Fanatiek lid

@Dday, leuk echt origineel. Zal vast in goede aarde vallen

Ik ga ook geen borstvoeding geven, heb er niks mee, maar is voor mij ook niet haalbaar. Kan mijn arm niet te lang in een houding houden en niet lang iets tillen, dus heb eigenlijk geen keus

18. Dday

Dday Bekend lid

22 okt 2010
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en ik ben van plan om in het ziekenhuis te bevallen.
    Bij ons geven ze een paar keer per jaar een bijeenkomst en dan word alles uitgelegd hoe het allemaal in zn werking gaat. Dus daar gaan we ook naar toe..

19. Dday

Dday Bekend lid

22 okt 2010
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks Hielkje! Ik ben er ook erg blij mee :D Denk ook dat de opa's & oma's het helemaal geweldig gaan vinden.
    Ik zet ook bij de paaslunch een doos celebrations op tafel dan zullen ze ook zowiezo denken van hmmm valt er wat te vieren hahaha ;)

Ik denk dat we voor mijn broertje en schoonzusje een mok kopen met "voor de liefste tante & voor de liefste oom" en dat we die vullen met snoep. Het zijn echt van die lekkerbekken dus ik denk dat dat wel in de smaak valt & daar hebben ze meer aan als aan een knuffel!

20. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    @dday: Wat leuk die cadeaudoos! Waar heb je die besteld?

Deel Deze Pagina