Nee eigenlijk geen speciale gedachte, mijn vriend wil graag in aug trouwen, hij heeft de datum gekozen, haha
Hey meid, wat grappig, wij zijn ook in augustus getrouwd en ook in een kasteel -> kasteel de hooge vuursche in baarn, echt erg mooie locatie.
@lisa, fijn dat je weer thuis bent en dat het geen zwangerschapsvergiftiging is. Spannend de komende dagen, hoop dat je de kleine snel in je armen kan houden. @Dday, leuk dat iedereen zo positief reageerde (kan ook bijna niet anders met zulk nieuws) gelukkig is het bruinverlies maar heel licht geweest en is het al weer gestopt. @Esther, denk aan jezelf meis en geef het aan op je werk als het niet meer gaat. @dani, wat zei de dokter? @catharina, lekker ff weekend weg.Hoop dat de uitslag morgen goed is. @sallie, spannend de combitest. Wel lekker dat je vriend nu mee kan naar de vk
lisa: fijn dat je weer thuis bent en dat het geen zwangerschapsvergiftiging is. Meid: wat leuk dat jullie een datum hebben. Verder al wat geregeld? Hielkje: Ik ben wel niet zwanger, maar wij weten nu al dat als het kindje down heeft dat het meer dan welkom is. Dday: Wat leuk dat julliue familie zo enthousiast zijn! Pff... verder weet ik het even niet meer. Ben na 6 dagen werken gesloopt, nu 1 dag vrij en dan weer 4 dagen.
Heej kletskouzen . Meid: klinkt als een heel mooie locatie! Gaaf hoor, al duurt het nog wel even . Hielkje: ik wil het best zeggen, maar niet met het gevolg van een discussie of veroordelingen mijn kant op. Wij hebben besloten dat als het kindje downsyndroom heeft, we het niet laten komen. Dit doe ik zeker niet alleen voor mezelf. Als ik een kindje krijg wil ik dat het een "gewoon"leven kan leiden. Naar een gewone school kan gaan, steeds zelfstandiger worden, kan leren lopen, fietsen en kan spelen wat het wil. Als het ouder is wil ik dat het kind verliefd kan worden en samen met iemand een toekomst op kan bouwen. Nu kan je zeggen, kinderen met het downsyndroom hebben het ook leuk, vaak lijken ze ook heelgelukkig. Maar er zijn kinderen die bijna normaal kunnen functioneren en kinderen die vanaf drie jaar (en vergeef me me mijn taalgebruik) kwijlend in een rolstoel zitten. Hoe dat uitpakt weet je niet, ook niet na een vruchtwaterpunctie. Daarnaast, want dat zal ik niet ontkennen, weet ik ook niet of ik het zelf wel aan kan en wil om mijn hele leven voor een "kind", want dat blijft het, te zorgen. Als laatste ben ik 23, ben ik dus nog jong en genoeg kans op een goede zwangerschap. Als ik 35 was geweest, was het misschien wel een ander verhaal. Dat ik dit zo schrijf betekent zeker niet dat het me makkelijk af zou gaan mocht het zo zijn, alleen het idee al bezorgt me nu traanogen. Maar ik heb dit al eerder uitgebreid besproken met mijn vriend, en ik wil me daar ondanks hormonen aan houden. Ik had het er ook met mijn vk over, toen hij vertelde over de combinatietest. Ik zei dat ik het vreemd vond dat er betrekkelijk vaak miskramen voorkomen en dat downkindjes wel geboren worden. Toen zei hij dat hij er van overtuigd was dat een groot deel van de miskramen komt door het downsyndroom, en dat heeft me ook wel aan het denken gezet. Laat wel duidelijk zijn dat dit alles alleen geldt bijeen vruchtwaterpunctie waaruit echt down blijkt, dus niet als de combitest een hoge kans oplevert, maar dat lijkt me logisch. Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken.....
Sallie ik deel dezelfde mening als jou , ook vanwege mijn gezondheids toestand kunnen wij ook niet voor een hulpbehoevend kindje zorgen hoe sneu het ook is....
Even voor iedereen op mijn gestelde vraag. Ondanks wat iedereen antwoord. Ik heb alleen maar respect voor iedereen ongeacht wat de keuze van die persoon is. Dus ik zal er niemand op aankijken. Wat je ook doet het is nooit een makkelijke beslissing. Als je er maar achterstaat dat vindt ik het belangrijkste. @Sallie ik heb alleen maar heel erg veel respect voor je eerlijke antwoord. Wat je hoefde op deze vraag geen antwoord te geven. Ik ga zo lekker slapen. Ik lees morgen wel weer verder. Heel erg veel liefs en welterusten voor iedereen Esther
Ik ben blij dat jullie me niet veroordelen, had ik natuurlijk kunnen weten, maar het is toch niet echt een geaccepteerde mening. Joyce: in jouw situatie is het helemaal duidelijk! GFH: Dankje meid. Hielkje: ik vind het wel een goede vraag, het laat ook andere kanten zien door te lezen hoe anderen erover denken. Slaap lekker en tot morgen!
heey dames, Sallie ik begrijp je keuze volkomen. Ik zelf zou het denk ik... Het ook laten beeinigen. Maar alleen als hij of zij niet normaal kan funtioneren in zijn of haar omgeving. Hoe dubbel het ook zou zijn. Maar mijn overweging komt omdat ik een keer met een vriendin mee ben geweest na haar werk. Ze werkt alleen met down mensen. En sommige kunnen niet eens zelf na de wc. Maar anderen zijn ook zo lief en aanhankelijk. Maar nogmaals. Alleen als het niet zelfstandig zou kunnen zijn in zijn of haar omgeving. Maar denk dat ik maar eerst zwanger moet worden ofniet hihih. Hier kruip ik mijn bedje weer in. Ben super lui. Dus lekker oogjes toe. Ik wens iedereen sweet dreams en tot morgen
@ Twijfel: dat is juist het punt, je weet niet hoe erg het zal zijn, dat is het moeilijke... Maargoed, we gaan ervanuit dat al onze kindjes gezond zijn toch! Slaap lekker!
Ik zeggen dat ik niet had verwacht dat iedereen hier een eerlijk antwoord op zou geven of dat er een reactie zou komen. Omdat het toch een heel erg moeilijk onderwerp is om het over te hebben. Dus nogmaals heel erg veel respect voor iedereen. @Leonie, welterusten. Ik ga nu echt slapen. Liefs
Esther. Ben wel blij dat je die vraag stelde. Was er zelf ook al een poosje mee aan het denken. Vooral na het bezoekje bij mijn vriendin op werk. Ik bedoel het zet je toch aan het denken. En ook ik beoordeel niemand. Vindt dat iedereen deze keuze zelf moet maken. En daar goed over moet nadenken. En joyce. Snap het voor jullie ook helemaal.
Meisjes, ik ga weer eens een nieuw buikfotootje maken en plaatsen en dan ga ik lekker naar bedje, zal hier de link wel even zetten, al is hij niet echt groter, maar vind het gewoon leuk om het bij te houden ..
Hier de link voor wie het wil zien : http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/261537-november-2011-buikjes-53.html#post9774698