GEK op Roze (dames die gaan voor hun 1e kindje deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikke81, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dday

Dday Bekend lid

22 okt 2010
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen allemaal,
    WOW Sallie wat een schitterende buik zeg! Hahaha mijn flubber buik ziet er heel anders uit ;) Ben jaloers hoor...

Ik heb helaas weer last van bruinverlies :( Pff ik maak me echt zorgen ik hoop dat ze vanavond een echo wil maken om me gerust te stellen (of niet). Want ik ben niet van plan om nog 2 weken te wachten. De aankomende 2 weken moet ik 3 hele dagen werken in de week en dan gaan we ook actieve dingen doen met de kinderen, dus dan kan ik echt geen onzekerheid gebruiken.

Het is nu wel precies de tijd dat ik normaal weer ongesteld zou moeten worden dus misschien een doorbraakbloeding ofzo?? Pff ik loop van alles te bedenken.

Maar ik heb nog wel super last van alle symptomen dus dat is nog steeds heel royaal aanwezig vooral de misselijkheid. Verder heb ik geen krampen ofzo..

Dus ik hoop dat jullie voor me willen duimen vanavond!
    Om 18.20 heb ik de afspraak..

Liefs Dday

2. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Succes vanavond Dday!

En Sallie: mooi buikje meid!

3. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    Sallie: mooi buikje

Dday: succes vanavond!

Hier is de periode van de pijnlijke tepels weer aangebroken.
    Voor de niet zwangere, hebben jullie ook elke ronde weer last van pijnlijke borsten/tepels?

4. Dday

Dday Bekend lid

22 okt 2010
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel Labrador,
    Toen ik nog niet zwanger was had ik ook elke keer last van mijn tepels.

5. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Oh Dday ik hoop dat ze je ongerustheid weg kunnen nemen. Ik kan je helaas geen tips geven. Geen ervaring met bruinverlies (nou ja gelukkig ook maar!)
    Ik las iets over de combinatietest. Sallie ik kan me helemaal vinden in jouw redenatie en dat was voor ons mede een rede om van deze test af te zien. Het is alleen een kans. Ik zou het dan misschien weg laten halen terwijl het misschien een gezond kind was, iets wat je dan nooit zult weten. Dus wij hebben besloten de hele test niet te doen en te vertrouwen op moeder natuur.

6. Dday

Dday Bekend lid

22 okt 2010
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deedee ik hoop het ook echt.. Het is echt heel weinig bruinverlies maar goed het zit er wel en ik wil gewoon weten waar dat vandaan komt. Ik hoop echt dat ik nog wat energie heb om vanavond uberhaupt al naar de verloskundige te gaan.
    Ik voel me toch gewoon zo vreselijk.. zo misselijk en zulke pijnlijke (.)(.) nou ja hopelijk is het gewoon echt voor een goed doel.

Mocht het wel goed zitten dan gaan wij ook de combinatietest niet doen en ook te vertrouwen op moeder natuur.

7. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    @dday, ik hoop dat ze vanavond wat voor je kunnen doen. Ik snap dat je er helemaal onzeker van wordt.

@sallie, mooie foto! Ik heb er gister ook weer eentje gemaakt, zal hem straks in het november buikjes topic plaatsen

Wat betreft down; het blijft natuurlijk een ontzettend moeilijke keuze en ik heb echt super veel respect voor mensen die zeggen: " dat elk kindje welkom is"
    Mijn man en ik hebben het er ook over gehad en hebben besloten de zwangerschap af te laten breken mocht blijken dat het kindje down heeft (of een andere trisomie afwijking).
    Veel down kinderen hebben ernstige hartafwijkingen en zullen nooit zelfstandig kunnen leven.
    Wat ook meespeelt is dat ik het gevoel heb dat ik niet optimaal voor zo'n kindje zou kunnen zorgen. M'n man en ik werken allebei 5 dagen en kunnen in onze banen niet part time werken. Een kindje met down heeft toch veel meer zorg nodig. Misschien zou ik er anders over denken als ik huisvrouw zou zijn.
    Maar hoewel we dit heel rationeel besproken hebben, lijkt het me echt enorm moeilijk dit daadwerkelijk door te zetten. Ik ben nu al zo gehecht aan dat kleintje.......ik hoop gewoon heel hard dat niemand van ons deze keuze ooit zal moeten maken

8. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Goedemorgen meiden!

@ Joyce: oepsie, had ik ook niet gelezen, nog gefeliciteerd! :).

@ Buikie: dankjulliewel meiden :). Ben er stiekem best wel blij mee, of isdat arrogant?!

@ Deedee: ik denk dat jij mij (of het idee van de combinatietest) verkkeer begrijpt. Ik zou nooit een kindje dat gezond is weg laten halen! Als de combinatietest met een hoge kans uitvalt, laten we vervolgonderzoek doen. Dat is dan waarschijnlijk een vruchtwaterpunctie. Met een vruchtwaterpunctie kunnen ze met 100% zekerheid zeggen of een kindje een trisomie - afwijking heeft, en dus gehandicapt is. Pas als dat zo is zou ik belsuiten tot laten weghalen, en dus zeker niet alleen bij een minder goede combinatietest uitslag. Klinkt misschien een beetje fel dit, maar wilde het toch wel even recht zetten ;).

Catharina: ik begrijp je mening hoor! Maar dat lijk me duidelijk gezien die van mij ;). Wat jij zegt heb ik ook, je vraagt je af of je, als de uitslag echt niet goed zou zijn, nog zo rationeel zou denken. MAar jij hebt de test toch al gehad?

Dday: meid, maak je niet druk! Herinner je je mijn verhaal nog?! Bruin kan echt geen kwaad, mijn vkheeft het me ophet hard gedrukt! Tenzij het met krampen gaat en overgaat inrood bloed, maar dat heb jij niet. Ik snap helemaal dat je het eng vindt, je had mij moeten zien panieken. Maar echt, probeer niet te veel te stressen. En natuurlijk denk ik aan je vanavond!! Knuf!

9. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    @Labrador: Ja heb ik ook iedere ronde last van. En best wel lang; de hele 2e helft van mn cyclus.

10. catharina1985

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Hier mijn 12 weken buikje!

@sallie, ik heb het bloedonderzoek gehad en moet zo om half 12 naar de vk. Dan dus de nekplooimeting en uitslag van het bloedonderzoek!

11. Dday

Dday Bekend lid

22 okt 2010
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Sallie, ja jou verhaal herrinner ik me maar alstegoed en gelukkig weet ik bij jou dat het goed is :D geeft me toch weer wat meer hoop. Toen ik net naar de wc ging was het weer zo goed als weg ;). Heb jij er trouwens nog last van nu??

Het ergste op dit moment vind ik hoe ik me zelf voel.. die misselijkheid. Ik ga ook vanavond vragen of daar iets van medicijnen tegen zijn, want op deze manier kan ik niet eens meer normaal werken. Zo nu probeer ik mijn klaag modus weer eventjes uit te zetten ;)

12. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Catharina: spannend meid! Laat je even weten hoe het is gegaan? En mooi bescheiden buikje hoor! Ik gok dat jouw buikspieren iets steviger zijn dan die van mij (A)....

Dday: nee, ik heb er denk tot 6 weken last van gehad ofzo. Maar mijn vkzei wel dat het ook kon dat ik het op de datum van eigenlijke ongi zou hebben, omdat ik er misschien gevoelig voor was. Heb je ge(BM)S't? Of last van harde ontlasting? Want dat was het bij mij aldoor......

13. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ps Dday: heb je nou je banner aangepast, of ben ik scheel?! :p

14. Dday

Dday Bekend lid

22 okt 2010
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sallie hahaha ik denk dat je scheel bent ;) Ik heb er niks aan gedaan hihihihi... In deze dagen zou ik eingelijk ook ongesteld moeten worden! Dus wie weet is dat het. De laatste keer dat we ge(BM)S't hadden was zaterdag dus denk dat het daar niet van kan komen toch? Hahaha ik maak me nu drukker om andere dingen dan om het bloed prikken ;)

15. Sallie mooi buikje
    Catherina jij ook !

Dank je wel nog voor de felicitaties voor tijn hahaha

euhm ow ja labrador de enne maand heb ik pijnlijke borsten en deze maand niet haha vorige maand wel de maand ervoor niet dus ach ik wissel het een beetje af voor de gezelligheid whaha.

paarden staan weer in de wei , ga nog ff leren oh ja heb ik morgen me 1e rijles met de auto gaat eht regenen tuulijk! heb ik weer hoor haha mja

16. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Wat een subtiel buikje Catharina!

17. twijfelgeval

twijfelgeval Fanatiek lid

24 okt 2010
    2.122
    0
    0
    medewerkster in de vishandel
    Overijsel
    Wauw catharina jij ook al zon mooi buikje.

Joyce whahaha jij bent er ook 1tje hoor. Dan weer een maandje wel dan weer een maandje niet. Ik zie dat je voor afwisseling gaat. Houdt de boel wel spannend en allert hihihi

18. catharina1985

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Dank jullie voor de buik complimenten :D

@sallie, ja ik had inderdaad best wel stevig getrainde buikspieren voordat ik zwanger werd, dus ik denk dat die wel wat weerstand bieden tegen het groeiende buikje ;)
    Volgens mij is er nu trouwens weinig meer van over, ik heb al 2 maanden niet gesport door de misselijkheid.

@dday, ik heb ook medicijnen gehad voor de misselijkheid, emesafene, dat hielp een stuk!

De echo was super mooi, een half uur naar de kleine kunnen kijken want hij vertikte het om goed te gaan liggen voor de nekplooimeting:) Uiteindelijk toch gelukt, mooie dunne nekplooi en bloeduitslagen waren ook goed. Volgens de echo dame een "bizar kleine kans, vele malen kleiner dan 1 op 1000". Dus goed nieuws, ben helemaal blij :D
    Ze zag ook dat mn placenta aan de voorzijde zit, dus het zal waarschijnlijk wat langer duren voordat ik de kleine voel bewegen.

19. tweety25

tweety25 Fanatiek lid

5 aug 2010
    3.294
    12
    38
    in me huis
    @ joyce, zou je vertellen mijn eerste rijles was in de sneeuw haha, lekker glijden. suc6 morgen

@ sallie, mooi buikje

Ik zag nog een buikje voorbij komen ook die ziet er mooi uit

@dday, hoop dat het allemaal meevalt

zo me pauze zit er weer bijna op dus ga maar weer naar het werk

20. twijfel spannend is het ondertussen helaas niet meer had ik de 1e paar maanden nu niet meer, maar ja haha stomme tietjes hier hoor

catherina goed zo meis houden zo de goede uitslagen

angela sneeuw pff dan word de regen een makkie hahah

ga wer verder leren *zucht*
    ik heb het trouwens verrekte koud! ben verwend door het warme weer denk ik echt ernstig maar doe zometeen gewoon me winterjas aan whahah

Deel Deze Pagina