@Sallie jij heb ook al zo'n wakker mannetje dus. Ik krijg Sebas haast niet in slaap overdag. Wil hem nu eigenlijk ook 's middags gewoon in bed hebben, maar daar is hij het echt niet mee eens. Ik heb hem net weer in bed gelegd en het is nu zo'n 20 minuten stil, maar denk niet dat het lang gaat duren. Ik heb nu ook een draagdoek gekocht zodat ik hem op die manier iig bij me kan hebben (wordt hij rustig van) en toch handen vrij te hebben. Ga vanavond eens even rustig oefenen met dat ding (met een beer zodat ik wel weet dat ik goed geknoopt heb)
misslisa: fijn dat t zo goed gaat! onze dame kletst ook de oren van ons hoofd, zo leuk! Flora: leuk dat je er zin in hebt, even lekker weg! Doet je soms echt goed. DDB: pff, lijkt me wel vermoeiend hoor, als hij zo weinig slaapt overdag. Dan komt er weinig uit je handen lijkt mij. Madam is gewogen en weegt nu: (schrik niet) 7.8 kilo! En dat voor 9 maanden en een week....
Hoi meiden, Daar was ik (en Sam ) weer! Hielkje: aha, dan snap ik het! Denk je dat je het gewoon met ze kunt bespreken of is dat niet echt een optie?! Het zou denk ik wel fijn zijn als het uit de lucht is, anders zit je ook niet gezellig. En wat fijn dat ze in de reiswieg zo goed slaapt! Monique: wilde vragen hoe het op cb was maar lees het al, je meisje wordt goed verzorgt . Misslisa: mooi dat alles goed gaat bij jullie! DDB:inderdaad, precies hetzelfde hier! Ben benieuwd hoe je draagdoek werkt, dat is hier op het moment het enige wat werkt. Vanmiddag weer 2,5 uur strijd gehad, hij is gewoon echt driftig omdat hij zijn zin niet krijgt, want zodra ik binnenkom is het gewoon over! Maargoed, hij heeft het volgehouden tot zijn volgende fles met een keer een hazenslaapje van 20 min. Ik stond op een gegeven moment zelf met tranen in mijn ogen, ik kan dat zo slecht! Maar wat moet ik anders?! Heb er een topic over geopend bij baby/dreumes, ben benieuwd naar de reacties. Kan (en wil) niet de hele dag met de draagzak rondlopen. Jij hebt wel de mazzel dat Sebas doorslaapt, dan kan je zelf nog een beetje bijtanken! Catharina: fijn dat Sienna vandaag beter te spreken is, dat is toch gezelliger! Flora: veel plezier meis! Soms even weg kan heel goed zijn. Ik ben afgelopen vrijdag met een vriendin uitgegaan, heerlijk hoor. En dan ben je er daarna weer met nieuwe energie voor Em. Hier net visite gehad, die is nu weg. Ik ben op door de slaapjesstrijd. Sam zit weer in de draagzak, dit is zijn huiluurtje maar hij is nu moe en valt in slaap, ik ga zo maar proberen ons even op de bank te parkeren, lekker tv kijken ofzo, even ontspannen. Ben wel benieuwd bij de andere moeders. Ik ben altijd heel realistisch, had me een beeld gevormd van het moederschap wat aardig in de buurt komt maar ik had nooit verwacht dat de liefde en het verantwoordelijkheidsgevoel voor zo'n uk zo groot konden zijn! Hebben jullie dat ook?!
Sallie: ja ik herken t hoor. Het verantwoordelijkheidsgevoel is erg groot. En ook mijn normen en waarden (en die van haar papa natuurlijk) en het kan me geen *** schelen wat iemand anders daar van vindt. Als ze mij een zeikerd vinden omdat ik haar geen slagroom wil geven, prima moet jij weten Ik snap dat je moe wordt van die strijd, dat heb ik vandaag ook, blegh, het duurt denk ik ook nog wel ff wil die strijd weggaan...
Ik was even foto's op de pc zetten, en dacht ik ga nog een buikfoto spammen.. Deze is afgelopen weekend gemaakt..
Monique: tnx voor je reactie, al is dat niet wat ik wilde horen hahah. Neehoor, geintje. Maar het is gewoon dat je het niet zo wil omdat je het graag leuk hebt, maar zo werkt het nou eenmaal niet . Wat voor strijd heb jij? Ook om het slapen? En wat verder anderen over mijn opvoeding denken boeit me ook niet zo, alleen is ongevraagd ermee bemoeien vrij irritant! Meid: wauw, mooie buik zeg! Nog eventjes .... Lekker dat alles klaar is hoor! Was nog vergeten te reageren op je vorige bericht, leuk is dat he als het kaartje binnen is, zo onwerkelijk!
Monique, thnx was m'n kerstjurk Sal, ook thnx!! Ja onwijs leuk dat kaartje, maar idd erg onwerkelijk! Net als dat we in het kamertje staan, als je dan alle spullen ziet, en t bedje, zo gek idee dat humpie er straks in ligt !
@meid, had ik ook ja, elke keer als ik het kamertje in liep vond ik het zo raar dat daar straks een klein meisje in lag, en nu is het gewoon zo. Mooie buik heb je en mooie kerstjurk! @sallie, hier heb ik dat ook wel hoor, ze wil gewoon constant bij mij zijn. Als ze haar zin niet krijgt gaat ze echt lopen "jengelen", maar hier valt ze gelukkig meestal na 10 minuten huilen wel in slaap. @monique, zo wat een licht dametje heb jij, die heeft sienna zo ingehaald als ik naar haar bolle wangetjes kijk haha
meid, asje, kan me voorstellen dat het helemaal een gek idee is dat t klaar is, en nog geen baby. Maar geloof me, je kan t je niet meer voorstellen als baby er niet meer is. Catharina: hoeveel weegt Sienna nu dan? Ja, het is echt een hele lichte dame. Er was een jongetje van 4,5 maand op t cb en die woog 8.8 echt een wereld van verschil!
Meid: wat een mooie buik heb je! en ook een mooie jurk. Ik denk dat jij een jongetje krijgt Monique: ze is inderdaad licht ja, maar dat 'hoort gewoon bij haar'?? Deedee: dat is vermoeiend dat hij overdag zoveel wakker is. Fenne is dat enkel 's nachts, ook niet echt een aanrader. Overdag valt ze óf zo in slaap na haar flesje óf ze gaat lekker rustig om zich heen kijken (het meeste, niet altijd natuurlijk) maar 's nachts duurt het uren voordat ze in slaap komt en ook alles behalve in haar bed wil madame! Ik word dat echt moe en zelf onrustig van Maar goed, we blijven positief Flora: wat leuk dat jullie bij je moeder als verrassing zijn geweest! Woonde zij nou in groningen? of heb ik dat verkeerd ergens achter in mijn geheugen? Emma klinkt wel echt als een super tevreden en geweldig meisje
Flora: veel plezier vanavond bij de bruiloft! Ben benieuwd hoe het je bevalt zo'n avondje zonder Emma Esther: en heb je het er al met JJ over gehad? Sallie: wat een super mooie foto van Sam! Wat betreft mijn oog: het is vandaag voor het eerst ietsje minder!! Ik kan mijn ene oog weer redelijk open. Mijn hele gezicht is nu nog wel opgezwollen, maar mijn oog staat niet meer op knappen. Nu zo achteraf was het echt wel heel erg, nu ik het van een afstandje kan relativeren... Maar goed, nu is het enkel nog heeeeel rood en heeeeeeeeeeel droog. De vellen hangen er bijna aan Ik zie er ook echt belachelijk uit, maar toch ga ik de deur uit. Vriend heeft nu vakantie en ik ga echt niet heel de week binnen zitten. Catharina: waardoor het zou komen, werkelijk geen idee! Voor zover ik weet heb ik niks anders gebruikt, gesmeerd, gegeten of gedronken! Maar eens een allergietest gaan doen ofzo, dit wil ik echt nooit meer!
mamootje, heftig zeg. Maar ik zou ook zeker de deur uitgaan en je door je oog niet binnen houden!! Hoop dat het snel helemaal verbeterd.
@Sallie, hier was het ook elke keer een strijd. Nu sinds 2 wkn is ze wakker van 10.30 tot 13.30 ongeveer en dan leg ik haar op bed en de ene keer slaapt ze 1 - 1,5 uur en de andere keer slaapt ze tot aan haar fles en dan is ze weer wakker van 18 - 22.30 en dan slaapt ze van 22.50 - 7.00 fles tot 10.30, maar daarvoor wou ze ook echt alleen bij mij slapen, gewoon elke dag weer proberen en ineens lukt het. @meid, mooie buik en mooie jurk. @mamootje, dat is balen dat ze de nacht niet wil slapen. @Monique, lekker licht meisje heb je, maar volgens mij is dat ook echt haar bouw, als ze het verder maar goed doet. Bo is vanavond bij opa en oma geweest en wij zijn met een vriend samen naar de Film geweest mission impossible. Goede film, en ze wou bij opa en oma ook niet slapen alleen maar in de wipstoel. Maar ik heb me daar maar overheen gezet. 14-1 hebben we een feest en dan gaat ze voor het eerst logeren. Spannend, maar misschien haal ik haar alsnog op. Moet nog even kijken. Over oud en nieuw hebben we het gehad en volgens JJ zie ik spoken en stel ik me aan. En alsof JJ zijn achternichtje het voelde belde zo om te vragen of wij nog kwamen zaterdag, dus maar gezegd, misschien ligt aan hoe Bo zich over de dag gedraagd. Maar daar ging ze niet mee akkoord. Dus we kijken wel. Ik ga nu slapen, spreek jullie morgen weer.
goedemorgen! Hielkje: ooh jeetje wat een dametje is het zeg! Ja, ik kan je niet echt tips geven mbt het slapen. Dat is gewoon moeilijk. Wat zegt het cb daarvan? Wat leuk dat de film leuk was, dat je er toch van hebt genoten. Ja, ze is echt heel licht ja, maar dat geeft niet. Ze heeft gister zelfs anderhalve boterham gegeten. Dus ze eet goed, maar het is haar bouw. Ik was ook zo.
Poeh hé Esther en Mamootje dan heb ik het nog niet zo heel slecht inderdaad. Sebas slaapt graag 's avonds en 's nachts. Vannacht ook weer van 22.00 tot 7.00 (nou ja hij begon om 6.15 te brabbelen, maar ik was zo moe dat ik even ben blijven liggen). Ik heb zelf het idee dat hij overdag gewoon meer honger heeft. Net het CB gebeld en we mogen iets meer aanbieden. Hij krijgt nu 6x 135 cc (120+4) en we mogen nu 150+5 en dan afgieten naar 140 aanbieden. Dan zit er iets meer voedingsstof in de fles. Eens kijken of het gaat helpen. Vanmorgen was het meteen weer huilen na de fles, maar ik moest echt even douchen en ontbijten dus toch weer in bed gelegd. Na een half uur lag hij nog te jengelen (maar deze keer niet hysterisch dus daar zat al iets verbetering in, het was echt een ik-wil-niet-in-bed-huiltje) ben even terug gegaan, getroost en de cynababy gegeven en toen werd hij rustiger en nu ligt hij volgens mij te slapen. Ik zie wel een hoop gespartel op de camera, maar zonder geluid. Als hij zich meldt gaat hij lekker in bad, dat heb ik hem beloofd hahaha.
haha dat bad dat je hem belooft hebt, hihi, komisch! Naja op zich doet hij het dan goed toch!? En baby's zijn nou eenmaal zo... Het doet ook zeer het groter worden. Soms weten ze volgens mij zelf allemaal niet hoe ze het hebben. Arme baby's.