Hai meiden, Ik ben nu ruim 33 weken zwanger en de laatste tijd voelt het van onder wat vreemd aan. Het voelt soms, als ik plas, aan of er veel druk op de onderkant staat, alsof het naar buiten gedrukt wordt zeg maar. Nu net wat lastige ontlasting gehad (sorry...) en toen had ik dat drukkende -alles-zakt-eronder-weg-gevoel heel sterk. Dus ik heb even van onder gevoeld en het leek helemaal opgezet te zijn daar . Het voelde echt dik aan. Getsie, wat kan dat nou zijn? Het is volgens mij (nog?) geen verzakking. Daar heb ik een beetje last van gehad na de bevalling van mijn dochter. Zo voelt dit niet en ik heb verder ook geen klachten...het trekt ook langzaam weer weg nu. Herkent iemand dit?
Hoi, heb er zelf ( nog ) geen ervaring mee gelukkig, maar mn beste vriendin had wel iets soortgelijks. Dit bleek een grote aambei te zijn, dus misschien is dat bij jou ook zo. Zou het wel ff laten checken bij de vk of huisarts als ik jou was. Sterkte ermee!
Hoi, Ik herken het gevoel wel, had daar ook een vraag over gesteld aan de verloskundige hier. Zij dacht aan verslapte bekkenbodemspieren, doordat ik vrij snel weer zwanger ben en vrij weinig oefeningen tussendoor heb gedaan. Mijn eigen verloskundige beaamde dit en vertelde dqt de ligging van het kindje ook van invloed kon zijn. Ondertussen is de kleine uk omgedraaid naar hoofdligging en het gevoel is inderdaad een stuk minder! Maar met ontlasting hebben geeft het me meestal nog wel dit gevoel... Heb jij nog geïnformeerd bij huisarts of verloskundige?