All season banden ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanLieverd, 27 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wie heeft er all season banden onder zijn auto en hoe bevalt dat? Voel je in de zomer bijvoorbeeld dat je minder grip hebt, of vind je dat wel meevallen?

2. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Ik heb altijd all season banden dus weet niet beter. In Nederland zijn ze ook prima geschikt voor zomer en winter.

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.205
    35.928
    113
    Hier all season onder de lease auto. Geen enkel probleem. Merk er ook niks van nu.

4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier ook, ze houden goed. Van Vredestein.
    Heb er nu zo’n 20.000 km mee gereden sinds de winter en ze houden goed. Vind ze er nog keurig uitzien en heb niet het idee dat het profiel mega gesleten is. Denk dat ze de 40.000 wel gaan halen op deze manier.

Qua grip in de zomer voel ik geen verschil. Maar in de winter voel je het wel. Winter van 2017/18 zomerbanden gehouden en dat merkte je wel.

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wij hebben ze ook! Vind het prima! Merk weinig verschil dan met zomer of winterbanden.

6. Butchke

Butchke Niet meer actief

Ze komen gewoon slechter uit de test als reguliere zomerbanden of winterbanden. Kijk bijv bij de adac en ANWB. In de winter, als je op wintersport zou gaan, voldoen ze wettelijk niet in Duitsland en Oostenrijk. Voor Nederlandse winters zullen ze echter prima zijn. Uit de testen komt ook naar voren dat ze in de zomer een langere remweg hebben dan reguliere zomerbanden.

Hier komen ze daarom niet op onze auto’s. Alleen al omdat wij 1 tot 2 keer per jaar op wintersport gaan.

MamavanLieverd en DQueen vinden dit leuk.
  7. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Jaren all season gehad nu heb ik zomer en winter banden.

Ik merk wel degelijk verschil met de winterbanden( met sneeuw of als het iets gevroren heeft) heb ik beduidend meer grip dan met de all season

Ik heb de vredestein snow trac als winterbanden

In de zomer heb ik er continental banden onder en ik merk als het flink geregend heeft dat mijn remweg korter is dan met de all seasons

DQueen, MamavanLieverd en Butchke vinden dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.205
    35.928
    113
    Dit komt anders van de site van de ANWB, dus je informatie klopt niet helemaal..

Bekijk bijlage 626232

Huismuisie en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  9. DQueen

DQueen Niet meer actief

Om deze reden (de tests niet de wintersport) zijn wij ook voor zomer en winterbanden appart gegaan.

MamavanLieverd, Butchke en Huismuisie vinden dit leuk.
  10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Natuurlijk is het beter om beide te hebben maar als je enkel in NL rijdt dan is het prima.

Ik heb verder maar een kleine ligte auto dat is al wel een verschil met een grote zware bak.

Vriend wisselt wel altijd netjes ondanks dat er weinig km worden gereden in die auto. Maar die is groot, zwaar en snel, dus dat snap ik helemaal. En af en toe andere velgen onder de auto is ook wel leuk.

Maar met winterbanden mag je niet zo hard rijden als met zomerbanden heb ik begrepen. Of het nu gevroren heeft of niet.

11. Butchke

Butchke Niet meer actief

De meeste all season banden die in Nederland worden verkocht zijn dus niet geschikt voor Duitsland mits ze van voor 2018 zijn of sneeuwvlok symbool bevatten. En dat laatste tref je bijna alleen op winterbanden aan. Geloof me, wij hebben ons er genoeg in verdiept. Bovendien ken ik op professioneel vlak geen enkele voorstander van all season banden, alle tests bevestigen dit.

wishfulthinking en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Bedankt voor alle reacties zover. Ja, ik weet wat de testen zeggen en ook dat er een type is waar je wel in Duitsland in de winter mag rijden.
    Tot nu toe heb ik gewoon op de banden gereden die op mijn auto zaten (zomerbanden dus), ik gebruik mijn auto voornamelijk om mijn dochter (of zoon) te brengen en te halen, soms is het dan weleens glad, maar dan rijd ik gewoon extra voorzichtig. Echter moet ik sinds een jaar verder en afgelopen winter heb ik eigenlijk voor het eerst meegemaakt (heb mijn auto al 8 jaar) dat ik dacht, dit is toch niet fijn (dat was met code geel en dat klopte hier ook wel, maar verder naar het oosten niet, werd heel wat gegleden, niet alleen door mij). Dus toen mijn auto voor de beurt en keuring bij de garage stond, had ik winterbanden aangekaart en toen begonnen ze daar over all seasons (mijn banden zijn nog niet helemaal op, maar wel bijna, dus het is of 2 sets + stalling of 1 set), dus vandaar. Ik heb een kleine aygo, als we met het gezin weggaan, gaan we altijd met de auto van mijn man. Maar, ik maak nu wel meer kilometers dan voorheen, dus toch nog lichte twijfels....

Butchke vindt dit leuk.
  13. Butchke

Butchke Niet meer actief

Je hebt verschillende type winterbanden, ook voor hogere snelheden. Dit wordt aangegeven met letters in een snelheidsindex.

https://www.winterbanden.nl/encyclopedie/banden/snelheidsindex-autobanden/

wishfulthinking vindt dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.205
    35.928
    113
    Wij hebben die met dat symbooltje. Zitten onder de lease auto. Mijn man huurt met regelmaat een auto voor zijn werk en die zijn ook standaard voorzien van all season banden waarmee je naar Duitsland mag.

Je bent er toch zelf bij welke all season banden je aanschaft?
    Prima dat jij een andere keuze maakt, maar wat je zei klopt gewoon niet.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.205
    35.928
    113

DQueen vindt dit leuk.
  16. Butchke

Butchke Niet meer actief

Ik snap jouw overweging. Voor korte afstanden en de zachte Nederlandse winters, zullen all season banden best voldoen. Toch hebben wij voor beide auto’s, dus ook mijn autootje gekozen voor winterbanden omdat deze inderdaad een veel betere grip hebben bij slechte omstandigheden. Ook situaties als ijzel e.d. Het komt maar zelden voor, maar het voelt veiliger met winterbanden. En zomerbanden presteren ook gewoon veel beter dan alle season....

DQueen vindt dit leuk.
  17. DQueen

DQueen Niet meer actief

mijn auto is ook groot, zwaar en erg snel. En ook de velgen wissel is inderdaad leuk. De "mooiste" velgen gebruik ik in de zomer, ben bang dat die in de winter met pekel en al die bende lelijk worden. Dus de "standaard" fabrieksvelgen zijn op de winterbanden gegaan.

Butchke en Huismuisie vinden dit leuk.
  18. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Een set winterbanden voor die auto plus velg is als snel 600 euro. Ik vond die kosten overdreven voor Nederland in een kleine auto. Garage adviseerde trouwens de all westher ipv winterbanden.

Ik heb deze geloof ik.
    https://www.kwik-fit.nl/autobanden/vredestein/quatrac-5/vr165-60h14qt5xl

19. Butchke

Butchke Niet meer actief

Wat ik zeg klopt wel, dan heb jij niet goed gelezen. Ik geef aan dat er weinig banden het sneeuwvlokje symbool hebben. Dat jullie leasebak die toevallig wel heeft kan..... in onze kennissen kring komt het in 70% van de gevallen niet voor, juist bij leaseauto’s.

20. DQueen

DQueen Niet meer actief

Maar als je all season banden of zomerbanden hebt mag je in duitsland/oostenrijk wel weer rijden met sneeuw kettingen toch?

Deel Deze Pagina