Gek van al het ongedierte

Discussie in 'De lounge' gestart door Theebeeb, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Dat lijkt me ideaal die ondergrondse containers, en zelf niet meer zon stinkbak in de tuin. Ik heb soms geen zin om buiten te zitten vanwege dat vieze ding.

Ik kwam vanmorgen in de keuken. Ik dacht hee ik zie geen fruitvliegjes. Ik maak 1 beweging en een complete horde stijgt op.

Hoe werkt dat met azijn? Gewone azijn in schaaltje met folie erover met gaatjes erin? Hoe groot moeten die gaatjes zijn?

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik heb ook zon klein bakje, ik gebruik m nu dus even niet ;) Maar normaal leg ik er een krant onderin en dan schud ik dat hele zaakje in de container. Als hij dan nog vies is even onder de tuinslang.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Laatst slokje wijn of een stukje overrijpe banaan erbij werkt ook goed.
    Ik prik meestal gewoon met een vork gaatjes en dat werkt prima.
    Ik ken ook mensen die een V-vormig kokertje maken van papier.. Dat snappen ze ook niet als ze proberen weg te vliegen.

4. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Biologisch afbreekbaar zakken zijn in ieder geval te koop bij de AH, voor de container en pedaalemmer, ideaal.

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Vliegen leggen eitjes in eierschalen luiers en vlees. Al is het maar het sap van vlees.
    Plastic vleesbakjes spoelen wij altijd uit onder de kraan.
    de rest goed in een dichte zak. En zorgen dat de bak niet in de volle zon staat.
    voor de stanklucht kun je een boterham gedrenkt in de azijn in je bak gooien. Gaat alle geur daar op zitten.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Fruitvliegjes leggen eitjes in fruit ;). Hier heel veel fruitafval en dus heel veel fruitvliegjes. Nu gelukkig wat minder (door het koelere weer?)

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ja de fruitvliegjes wel snoopy
    Maar de meeste maden komen van die dikke groene vliegen af

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Oh en wat ook wonderen doet... Als 1 van je buren graag vist.
    Dan ruimt ie met plezier de maden voor je op :)

9. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik gooi winters gewoon schillen van fruit en groente in de groene container. Maar zomers alles in de prullebak afgesloten in een zakje en dan in grijze container. Gebruik nu alleen de groene bak voor tuin afval

Heb azijn met folie erover. Nog niks gevangen helaas.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Onze bak zat laatst vol met fruitvlieg maden... Gelukkig geen grote maden gehad. Heb ze allemaal verzameld en in gras hier verderop gelegd, voor de vogels ;)

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier betalen we per leging van de restafval bak, dus dat wordt een duur grapje dan... Gelukkig blijven de maden in de bak.

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb een glas fruitsap op het aanrecht neergezet, met een elastiekje een stuk plastic folie erover gespannen, met een sate prikker heb ik er gaatjes ingeprikt. Nu ligt er een laagje dode fruitvliegjes in :)

Deel Deze Pagina