Melk met een beetje honing?

Discussie in 'Voeding' gestart door Roosje08, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Hoi damens,

Mij dochter wordt 9 oktober 1 jaar, dus, ben bezig om van opvolgmelk naar gewone melk te gaan..
    ben al 3 weken ongeveer bezig maar tot nu is het mij niet gelukt.. Heb bijna alles geprobeerd.

Dus vanmorgen belde mij moeder. Ik vertelde dat ze geen melk wilden dus ze zei agg doe een theelepel honing in haar melk je gaat zien dat ze gaat drinken..

Dus ik proberen en jaaa hoorrrr 120 cc opp:D

Maar ik weet ook dat je tot 1 jaar niet mag geven.. Als ik paar weekjes eerder geef..

Zal dat een heeel groot probleem zijn?

liefs roosje

2. Bri

Bri Niet meer actief

De reden dat honing voor het 1e jaar wordt afgeraden, is omdat er een bacterie in kan zitten die bij baby's ernstige ziektes kan veroorzaken (bij oudere kinderen en volwassenen wordt die bacterie gedood in de darmen). Ik denk niet dat een paar dagen of misschien zelfs weken veel uitmaken, al weet je het nooit zeker. Het is niet zo dat je kind op de 1e verjaardag een honing-diploma uitgereikt krijgt ;)!

Maar weet je zeker dat je je kindje wilt aanwennen om zulke zoetigheid te drinken? Ik ben daar zelf helemaal geen voorstander van - ik vind het niet goed voor zijn tanden en ben bang dat hij een echte zoetekauw gaat worden, met alle gezondheidsrisico's van dien.
    Het wennen aan melk hebben wij gedaan door het eerst te mengen door de opvolgmelk en geleidelijk de verhouding te veranderen naar meer gewone melk en minder opvolgmelk. Dat werkte hier hartstikke goed - maar meneer is ook niet enorm kieskeurig.

3. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Bri@
    Heb ook geprobeerd om te mengen.. Ze is zoo slim:D Zelfs met een beetje melk en de rest opvolgmelk drink ze het niet. Heb er ook een tijdje tussen gelaten, en weer begonnen maar toch wilt ze het niet..

Ik weet dat het slecht is voor haar tanden, maar ze wilt anders geen melk:(

4. Bri

Bri Niet meer actief

Wat een bijdehand meisje heb je... fijnproever, dat ze meteen herkent dat er iets door haar melkje zit...
    Honing of iets van diksap lijkt me dan het 'minst slecht', dat zijn in elk geval natuurlijke suikers.
    Succes!

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wil je perse over op gewone melk? Het is geen moeten, om over te gaan. Je kunt best nog opvolgmelk blijven geven als je dochter dat wel lust. Ik zou persoonlijk geen zoetigheidjes gaan toevoegen.

Dan kun je het over een poosje gewoon nog eens proberen. Jelle heeft ook tot ruim 14 maanden opvolgmelk gehad en toen was de overstap naar gewone melk binnen een paar dagen gedaan.

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Waarom probeer je dan geen blokje anijs ;)

Deel Deze Pagina