Eisprong en innestelling

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Meikie, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Nog even wat vraagjes hoor m.b.t. de eisprong en de innestelling, namelijk;
    Voel je altijd je eisprong?
    En wat voel je dan?
    En wat merk je van de innestelling? Heb je dan altijd een bloeding?
    Alvast bedankt voor jullie reaktie's.....

2. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    de een voelt geen eisprong de ander wel..wat je dan voelt verschil ook per persoon meestal is recht of links of beide kanten een steek en/of ongigeveoel. als of er iets klapt, ploft een ballonetje zo iets die klapt, vrij laag boven je bekkenhandbreedt onder navel.sprong zo na 14 dgn na je 1e menstruatiedag

een innesteling hoeft niet kan wel. meestal rond nod en kan zelfs 2 dgn duren geen maandverbanden vol natuurlijk want dan ben je ongi, bestaat vaak uit bruinig oud bloed hoewel ik ook las helder rood. komt ook voor paar dagen6-7) na eisprong...

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nog even wat vraagjes hoor m.b.t. de eisprong en de innestelling, namelijk;
    Voel je altijd je eisprong?
    nee, veel vrouwen voelen hem nooit, ik soms wel en meestal niet.

En wat voel je dan?
    Meestal een zeurende pijn in mijn lies. overigens is de kant van de pijn niet altijd de kant van de sprong. de zeurende pijn is het rijpen van de eitjes, steken betekent de sprong. 2x voelde ik pijn in mijn hele bm, ook de maand waarin ik zwanger raakte.

En wat merk je van de innestelling? Heb je dan altijd een bloeding?
    Bij Ties heb ik helemaal niets gemerkt, de meesten merken er niets van. deze zwangerschap heb ik 3 dagen voor mijn nod een innestelingsbloeding gehad: beetje roze slijm verlies. ik dacht dat mijn ongi was begonnen.
    het kan ook rood zijn en wat langer duren, maar dat komt niet vaak voor. de innestelingsbloeding zou rond het tijdstip van je ongi moeten zijn (vaak er vlak voor), aangezien het na de bevruchting nog zo'n 7 dagen duurt voor het embryo de bm heeft bereikt en kan innestelen. (bron: "het grote wonder" van Nilsson en Hamberger)

4. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Voor mijn 1e zwangerschap heb ik nooit iets gevoeld van mijn eisprong, maar juist wel van de innesteling. Had twee dagen erge buikpijn, lijkt op ongipijn maar dan toch anders:D Toen had ik dus door dat ik zwanger was, t is gewoon een oergevoel:)

Nu ben ik alweer greuime tijd van de pil af, en nu merk ik mijn eisprong juist wel maar al te goed. Raar zit een lichaam in elkaar he. T kan dus ook zomaar veranderen als je zwanger bent geweest.

Succes in ieder geval!

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

eisprong merk ik altijd. Meestal krijg ik 2 dagen ervoor onwijs zin in sex :D en 1 dag ervoor begint het aan 1 kant een beetje te steken. En op de dag van de eisprong zelf is dat stekende gevoel ineens weg. Ik neem aan dat het ei dan is "gesprongen".

Ik heb nog maar 1 innesteling meegemaakt, en toen voelde het alsof ik ongi werd. Al een dag of 5 voor mn nod. Gelijk getest, en zwanger!

Deel Deze Pagina