wat zou het kosten? (nee geen ervaring mee, maar wel net mijn hele benedenverdieping laten stucen...)
1 stucrol gekocht bij raab karcher en dat over de hele benedenverdieping gelegd. +/_ 60m2 Als de stucadoor weg was konden we de andere dag de opgedroogde stuc eraf schrapen. Want stucen geeft een enorme zooi. Laat het echt eerst opdrogen. Oja, de stucrol wel vastplakken zodat er nergens een open naadje is. Mijn nieuwe plavuizen vloer en voegen zijn super gebleven. Kosten volgens mij 50,-
Oh wat ben ik blij dat ik dit lees!!! Onze slaapkamer heeft echt hele lelijke muren...er zit glasvezelbehang op, en daarover ongeveer 100 lagen dikke structuurverf. Verschrikkelijk. Ik pieker me al jaren suf hoe we dat kunnen oplossen, want stucen over glasvezel schijnt niet zo'n succes te zijn. Maar zo te lezen kan het dus wel met die stucrol... Ik ben ook benieuwd naar meerdere ervaringen!
Wauw wat goedkoop! Kijk daar word ik vrolijk van . Bedankt voor je reactie. Zie je geen naadjes zoals bij behang? Wij willen het over zo oerlelijke stenen muur plakken. Wij wilden het eerst laten stucen, maar we hebben nogal een flinke tegenvaller in de badkamer en dit lijkt een mooie manier om te bezuinigen.
Oh chips. Ik lees nu pas dat je het over iets anders hebt. Je bedoelt stucrol in de zin van bescherming van je vloeren tijdens het stucen. Jammer. Het klonk al te mooi om waar te zijn.
Is het dan echt zo dik dat je die bakstenen niet meer ziet (dat bedoel je toch neem ik aan)? Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn...
Het leek mij ook te mooi, maar het schijnt zo dik te zijn dat je gaten, bakstenen, granol etc. weer glad zou krijgen. Ik weet ook niet of ik het moet geloven. Vandaar ervaringen. Overigens zag ik het op aktie.nl in de aanbieding. 25x1 meter voor 45 euro. Als jij het nu even eerst uitprobeert
Ik moet eerst even moed verzamelen En uiteindelijk zal het er wel weer op neerkomen dat we 'een mannetje' inhuren om het te doen Wij zijn een ramp op klusgebied.
ik lees met jullie mee wij gaan volgende week een gipsemuur plaatsen en lijkt me ideaal spul als ik het zo hoor Ben ook benieuwd naar ervaringen.
NAV dit topic gisteren gekocht. We hadden een betonnen wand die eigenlijk gestuct moest worden maar we hebben geen geld meer over nav een flinke verbouwing een stuccer te nemen. Vandaag geplakt en het lijkt te werken , goed je krijgt geen stuccer kwaliteit maar het is een goedkopere manier. We hadden de betonnen wand nog wat beter moeten schuren maar we dachten dat we al flink kaal waren. Wij zijn er tevreden over , er zit zelfs al een laag latex over. Deze moet nog wel een keer of 2 het zuigt veel op namelijk.
Jij bent de dappere eerste ! En zie je de naden goed tussen de verschillende banen? Is het moeilijk om het erop te plakken? Veel werk? Klinkt in ieder geval goed. Jij hebt toevallig niet een fotootje ?
Je hebt speciaal voorstrijkmiddel als je latex op zuigende ondergronden wil smeren. Wij hebben het hier over van die groene platen gebruikt.
haha moedig he, nee hoor vond het niet zo moedig wij hadden anders een behang uitgezocht en deze eerste geplakt. Ik kan niet zo veel zeggen nog over het echte resultaat. Het is te donker om te zeggen zie je de naden goed en er moet gewoon nog een keer gelatext worden. Ik wil dan best een foto plaatsen hoe het is geworden. @ trees dan zijn wij daar te laat voor , ach we latexen er morgen weer over heen. maar goede tip voor de volgende. En het werk viel mee hoor het is niet moeilijk net als of je aan het behangen bent maar het spul is vrij stevig dus geen ge-etter met dubbele slaande behangbanen. over stenen moet je denk ik dan wel de heavy nemen. wij hebben de light gebruikt. Zal overmorgen wel foto maken als we een 2 de keer latex gedaan hebben het is nu op morgen moet ik nieuwe halen.
Moedig of niet, ik ben er blij mee Ik had ook al begrepen dat je al vrij snel de heavy variant nodig hebt. In ons geval lijkt me dat wel een goed plan. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Nog veel succes met de laatste laag latex!
@Lieke: denk je dat die zwaardere variant ook over structuurverf kan? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het dan glad wordt namelijk... Ben benieuwd naar je resultaat!
geen idee joh, ik heb hem hier over een betonnen wand gedaan en wij hadden toch beter moeten schuren maar ja we worden het verbouwen een beetje zat dus straks als het goed licht is zal eens goed kijken.