Gek van de kiespijn..wie weet raad?!?

Discussie in 'De lounge' gestart door linda83, 16 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda83

linda83 Actief lid

Twee weken terug heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad en nergens last van gehad nu sinds 2 dagen had ik weer last en kon ik niet meer fatsoenlijk eten..Vanmorgen weer terug geweest en hebben ze het weer schoongespoelt.Alleen barst ik nu van de kiespijn.Ik heb vorige nacht al bijna niet geslapen en na nu 3 uur op bed gelegen te hebben ben ik er maar weer uit gegaan...het lukt gewoon niet terwijl ik kapot moe ben.

Ik heb paracetamol genomen wat overigens niet helpt en verder mag ik niks..:(
    Ook met kamille thee gespoeld wat ook niet heeft geholpen.
    Heeft iemand een tip voor de pijn of iets waardoor ik alsnog kan slapen?
    :rolleyes:

2. linda83

linda83 Actief lid

Niemand? [-o<

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.792
    113
    Het eerste wat in me op kwam was ook kamille thee.

Het is erg lastig omdat je natuurlijk zwanger bent.

:(

ik weet het ook zo niet,

4. keizerin

keizerin Niet meer actief

Nee sorry meid ik weet niks voor je :(

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.792
    113
    even gegoogeld:

Bij hevige en aanhoudende kiespijn moet u naar de tandarts. Een hevige en kloppende kiespijn is meestal het gevolg van een ontsteking. Een medische behandeling is vereist, maar u kunt de pijn tijdelijk wat verlichten met pijnstillers, (bijvoorbeeld Aspirine, Panadol), een koud kompres op de zere kant van het gezicht of wat alcohol direct op de pijnlijke kies of tand. Ook een kruidnagel op de pijnlijke plek brengt verlichting.

Maar ik weet niet of het ook echt allemaal mag bij een zwangere vrouw.

6. linda83

linda83 Actief lid

Koud compres valt nog te proberen verder weet ik t ook niet ..word er zo chaggie van ..
    Ga maar weer mn bed in.
    In ieder geval bedankt!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.792
    113
    succes,

Ik hoop dat je wat kunt slapen.

8. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    na een kanaalbehandeling heb je nog zeker
    1 dag last van de kies.

had ik ook, en helaas is er niks wat je ertegen
    kunt doen.
    als je niet zwanger was, kon je wat sterkers nemen,
    maar nu moet je helaas je tijd uitzitten.

hoop voor je dat je toch nog hebt kunnen slapen!

9. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Ow wat ontzettend vervelend zeg pijn in je mond vind ik echt een van de vervelendste pijnen die er zijn...hopelijk gaat het vandaag beter met je.

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Borrel nemen ;)

11. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Terug naar de tandarts?

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Het is wel van belang wat voor soort pijn het is. Bij een aanhoudende zeurende pijn is het heel vervelend maar nog niet per se iets waarvoor je terug zou moeten naar de tandarts.
    Misschien een koud compres erop leggen? Ook zoutwater spoelen deed ik vroeger wel regelmatig tegen de pijn (ben ervaringsdeskundige ;))

Maar als het echt kloppende pijn is zou ik de tandarts weer bellen want kloppende pijn is niet goed! Dat is een teken dat de ontsteking weer terugkomt namelijk en dan zal de boel weer openmoeten.

Sterkte!

13. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ze is zwanger, dus lijkt me niet! :rolleyes:

14. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Enige weken geleden heb ik dit ook gehad , na een begin gemaakt te hebben moest ik anderhalve week later terug komen voor de rest van de behandeling mede ook omdat ik een fikse ontsteking in mijn kaak had zitten door die kies. Bij mij duurde het een week was net van de pijn af en toen moest ik weer. Bleek de ontsteking nog niet helemaal weg te zijn na antibiotica.
    De tandarts zei tegen mij als de pijn aanhoud of erger terug komt moet je terug komen dan is de ontsteking in alle hevigheid weer terug.
    Dus als ik jou was zou ik toch maar even naar je tandarts bellen, misschien heb je idd wel een ontsteking of heeft hij de zenuwen niet helemaal goed verwijderd ( gebeurt ook nog wel eens)
    Ik weet direct wat voor pijn het is en meid ik wens je veel sterkte want ik vond die pijn niet te harden gewoon . Kiespijn is de ergste pijn die je maar kunt hebben.

xxx Jet

15. Niet meer actief

Spoelen met Bocasan meis!

16. mopsje

mopsje Actief lid

2 nov 2006
    272
    0
    0
    ik legde altijd een was handje met 2 ijsblokjes op de kant die zeer deed op mijn wang en dat verzachte en dan viel ik in slaap een nadeel alleen je bed is sóchtends nat door de ijsklontjes :oops: :) ;) .

sterkte meid
    liefs mopsje

17. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    of spoelen met waterstofperoxide dat helpt ook wel maar weet niet of dat mag nu je zwanger bent

18. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    gewoon de tandarts nu maar bellen :) en hem vragen wat te doen

19. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Idd gewoon je tandarts bellen!

Hebben ze gisteren wel een foto genomen? (Oke liever niet, maar soms wel noodzakelijk ook al ben je zwanger) Ik heb dit namelijk ooit gehad (oke was niet zwanger gelukkig toen) en toen bleek er een ontsteking onder mijn kies te zitten die met een normale wortelkanaalbehandeling niet te behandelen was. (In eerste instantie wel gehad natuurlijk) Mocht hiervoor naar de kaakchirurg en daarnaa nooit meer last van gehad!

Volgens mij mag je wel spoelen met waterstofperoxide, dit slik je namelijk niet door. (Ik spoelde erna mijn mond altijd even met water na). Dit spul verdoofd een beetje en maakt goed schoon.
    Maar loop er niet te lang mee rond.

Sterkte!
    Daphne

20. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    hoe is het nu?

Deel Deze Pagina