Ik ben maar even achter de pc gaan zitten. Ik vondt het zo knap wat al die bouwers gemaakt hebben petje af hoor . Ik gun hun zo dat ze het record verbeteren. Maar ben bang dat ze de laaste niet redden. Er is iets met die hekjes die niet open willen dus ben echt benieuwd. Ik duim heel hard voor ze. Lover
Gefeliciteerd bouwers jullie hebben het klasse gedaan Het was weer lekker spannend Volgend jaar misschien alle pretparken na bouwen met die stenen lijkt me ook heel mooi. Liefs Lover
Knap hoor ... tis toch ieder jaar weer raak he ... wat een engelengeduld die bouwers .... kunnen wij hier nog iets van leren
Ik heb zelfs vorig jaar en het jaar daarvoor geholpen met Domino Day Dit jaar ben ik weer gevraagd, maar zag het niet zo zitten, zwanger enzo. Bij deze ook een petje af voor de tekenaars en ontwerpers! Iedereen denkt alleen aan de bouwers, maar de ontwerpers zijn er al maanden mee bezig en dan moeten de tekenaars dit in twee weken op de grond zetten. Die doen al het voorwerk. Denk dat ik volgend jaar weer lekker ga grondtekenen, woon toch om de hoek Was wel leuk om alle starten te zien van de afgelopen jaren. Deed me weer terug denken aan 2004, Shania Twain. Ik had voor de eerste keer getekend en had aan iedereen trots verteld dat ik het startproject gemaakt had. En toen viel het niet, mijn vrienden lagen krom van het lachen. Gelukkig telde het niet en was alsnog het record gehaald. Ben wel erg benieuwd naar het thema van volgend jaar. En natuurlijk het halen van het nieuwe record.
Vondt het ook heel leuk om te zien. Heb idd bewondering voor de tekenaars, bouwers en iedereen die met Domino Day te maken heeft. Tis echt klasse!
Butterfly: Tja ik heb dus ook het einde gemist, weet niet wat de uitslag is. Assepoester: wat gaaf dat je vorige jaren hebt meegeholpen! Lijkt me zenuwslopend
vr 17 nov 2006, 23:24 Nieuw wereldrecord vallende dominostenen LEEUWARDEN - Het wereldrecord dominosteentjes omgooien is vrijdagavond in Leeuwarden opnieuw gebroken. Naar schatting 80 tot 90 miljoen Europeanen zagen op televisie 4.079.381 van de 4,4 miljoen steentjes omvallen. Vorig jaar gingen in evenementenhal WTC Expo volgens de notaris nog 'slechts' 4.002.146 steentjes om. Het thema van Domino Day was muziek. De omvallende dominosteentjes beeldden negen muziekstromingen uit, van klassiek tot disco en van rap tot hippie. Om de spanning voor de televisiekijkers en de negentig bouwers te verhogen werden tijdens het vallen van die 'themavelden' tussen acht dominobouwers wedstrijdjes gehouden. Vier duo's moesten tijdens de poging in een-tegen-een-gevechten nog steentjes neerzetten.
Het is ook elk jaar weer grappig om te beseffen dat je hemelsbreed 500 m van de vallende steentjes afzit
ik heb het weer niet kunnen zien en baal er wel van het lijkt me leuk om het te zien maar heb elk jaar belangrijke dingen te doen nu maar hopen dat ik volgend jaar wel een keer kan kijken.
Ik vond het heel bijzonder knap gemaakt. Jammer dat die 3 uitdagingen niet lukte maar de laatste dan gelukkig wel. Leuk thema ook muziek! En natuurlijk gefeliciteerd voor de bouwers en de bedenker. xxx Jet
ik heb echt bewondering voor alle mensen die er aam meegeholpen hebben vond het echt prachtig om te zien echt kunstwerk elk jaar weer. ECHT SUPER!. en helemaal top dat ze het wereld record hebben verbroken
Ik was af en toe wel een beetje boos op die cameramensen zeg! Jeetje, ze hebben heel wat mooie schouwspellen verpest door er van heel dichtbij in te gaan zoomen. Heel het effect weg
Lieve Assepoester, Je hebt groot gelijk de mensen op de achter grond zijn er net zo hard mee bezig natuurlijk denken we daar aan maar daar zie je zo weinig van wel jammer. Het zijn altijd de bouwers die je ziet. Ene zou pretparken niet een leuke thema zijn? Efteling-disneyland-legoland lijkt mij heel leuk. Ene succes als je weer gaat bouwen volgend jaar als je mee doet laat het wel ff weten oke? Liefs Lover
t'spijt me maar vond het dit jaar minder mooi dan vorige jaren. Ook hier in BE verschrikkelijk veel belspelletjes tussen door bleegh
Ik bouw niet hoor Ik doe het zogenaamde 'veldtekenen'. Wij zetten alle ontwerpen over op grote schaal op de vloer en schilderen die in zodat de tv mooie plaatjes laat zien. En ik ga jullie volgend jaar lekker maken dat ik de thema's en de projecten weet en niets mag zeggen Wat mij ook verschrikkelijk irriteert zijn idd die belspelletjes en het inzoomen. Er is door iedereen erg hard gewerkt en soms zie je het nog niet eens een seconde in beeld. Van de 4,5 uur is er maar max 2 uur aan vallende steentjes. Wat mij vooral opviel dit jaar was dat het om 21.00 begon en om 21.09 alweer reclame was. Om 21.18 ging het dan weer verder. Die 'slow-stenen' zijn op zich een leuk idee, maar geven een pauze van 20 minuten! Het is jammer dat het steeds meer om de centen draait. Vond wel Bette Boop geweldig mooi gedaan.