alle tips zijn welkom...!! kan s'nacht niet slapen omdat ik continue een vloedgolf maagzuur krijg. Lig ik lekker te slapen en word dat geschrokken wakker omdat ik zón golf krijg. Nu leg ik wel 2 kussen onder mijn hoofd zodat ik wat hoger lig en dan word het wel weer wat minder maar als gevolg daarvan word ik s'morgens wakker met barstende hoofdpijn omdat ik natuurlijk niet echt goed gelegen heb met mijn nek en hoofd... Heeft iemand tips wat echt helpt, want sta s'morgens echt hondsberoerd op van de maagzuur en niet goed kunnen slapen... alvast bedankt...
Ik heb de laatste tijd dus precies hetzelfde probleem!!! in de avond begint t al en als ik dan in me bed ga liggen word het erger Lig ik net lekker te slapen voel ik ineens zo een naar vies gevoel in mijn keel: maagzuur komt gewoon omhoog!! Nu weet ik dat mijn kleine met zijn voetjes omhoog duwt en denk dat t daardoor komt, maar toch is het niet fijn.... Ik word hierdoor nog vaker wakker dan ik al deed. Ik lees dus zeker mee voor als er tips binnen stromen Veel succes rensje, want het is idd geen pretje en wat je al zegt: met hoger liggen word t ietsje minder, maar je staat erg beroerd op en spierpijn heb ik dan ook.
Hoi Rensje ik heb zelf ook heel veel last van maagzuur, het doet gewoon echt pijn. Maar mijn verloskundige heeft mij een middeltje gegeven wat zwangere vrouwen gewoon mogen gebruiken. Alleen ik kan nu even niet op de naam komen, ik ben nu niet thuis dus ik kan ook niet gaan kijken. Maar het is een wit drankje, en smaakt een beetje naar pepermunt. De naam begint met gel volgens mij. Als iemand weet wat ik nu bedoel laat maar even weten hier, dan wordt het voor jou wat duidelijk. Maar het werkt echt perfect. Ik gebruik het altijd voordat ik naar bed ga, en sinds ik dat drankje gebruik slaap ik perfect. Het kost 6,75 euro
Hey Rensje, vervelend hé? Heb er ook al bijna mijn hele zwschap last van. Het wordt wel erger naarmate de buik groeit, en indalen geeft ook geen verbetering. Ik gebruik rennies, maar zelfs als mijn maaginhoud neutraal is, stroomt het nog terug (getver). Vannacht net te laat met een rennie, zo snel komt het dan opzetten, en weer lekker flink gebraakt ervan..... Kussen omhoog geeft bij mij dezelfde klachten als bij jou.... Het enige wat denk ik echt helpt, is bevallen...... Edit: Chantal, jij bedoelt denk ik antagel?
PS ze verkopen het bij de apotheek. Het is echt een geweldig middeltje, je neemt het in en bij mij is de maagzuur echt meteen weg.
Nou ik heb dus ook al heel lang hetzelfde probleem, last van maagzuur vooral 's avonds en wanneer ik dus in bed lig! Bij mij komt het niet omhoog maar brand het gewoon echt in mijn keel, word er soms gewoon benauwd van... neem daarom gewoon een gaviscon tabl. (mag je gebruiken tijdens zwangerschap) zodat ik in ieder geval in slaap kan komen en meestal gaat het dan de hele nacht wel goed!!! Bij mij ligt de kleine ook met z'n voetjes/bips tegen mijn maag aan te drukken waardoor het volgens mij nog erger is geworden... hoop dat de kleine snel indaald dan word het misschien wat minder!!! Melk drinken wil ook nog weleens helpen...!!! Liefs Nelleke
Hoi Kanellie, bij mij ligt de beeb dus met zijn voeten en bips omhoog en denk dus dat het daardoor komt het maagzuur...Maar of het minder word als de beeb is ingedaald?? Bij mij dus niet, want de kleine is bij mij wel ingedaald zei de vk en in mijn bekken( maar nog niet vast) Maybe is het bij iedereen anders. Iedereen met dit probleem iig veel succes en sterkte, is niet fijn en Delight: bevallen lijkt me een goed plan om ervan af te komen hahaha , maar het liefst wanneer de tijd vol is hihi Nu met 34 weken is nog te vroeg voor mij MIjn vk raadde mij Rennie en Gaviscon aan
Oh praat me er niet van. Ik wordt er strontziek van! Meestal als ik een Rennie neem (maar die heb ik meestal nooit bij me op dat moment) dan wordt het iets minder. Had laatst van het ziekenhuis een drankje gekregen daarvoor maar dat hielp echt niks. En het was ook nog maar eens 2 weken houdbaar. Schiet niet op dus. Dat maagzuur vind ik tot nu toe echt nog het ergste van de hele zwangerschap.
Is wel grappig want mij vk rade mij Rennie weer af. Wel grappig dat iedere verloskundige toch wel weer anders is he.
Hier ook verschrikkelijk veel last van maagzuur.. Mijn gyn had Riopan Gel aangeraden, kan je zonder voorschrift krijgen en is niet schadelijk. Hier ben ik 3 weken heel goed mee geweest, helemaal geen klachten meer!! Nu sinds eergisteren non-stop last van maagzuur... Ik sta er mee op en ga er mee slapen, en niets helpt nog! Deze middag afspraak bij gyn voor controle, zal aan hem even vragen wat een mogelijke oplossing kan zijn.. Nog 6 weken met maagzuur lopen zie ik niet zo zitten eigelijk! Tenzij ons kleintje van plan is om hopelijk een beetje te zakken!
Heey chantal, idd raar dat elke vk wat anders aanraad. Maar ik lees bij velen tog dat ze rennies gebruiken! Ik heb er tot nu toe niets voor gebruikt behalve rustig liggen en hopen dat t wegtrekt, thee drinken en warme kruik op me buik... Ach nog ff 6 weken volhouden (ik dan), tis even niet anders
hee meiden, bedankt voor jullie reacties. ik heb er nu 2 weken erg veel last van... maar wist niet eens dat ik rennie ofzo iets mag gebruiken!!! Ga straks even naar de apotheek en leg het daar voor. Want dit is zo ook niks. Toen ik de laatste keer bij de verlos was had ik er nog geen last van. Weet wel dat mijn kindje ook met het hoofdje beneden ligt en haar/zijn billen rond mijn navel dus het zal er ook wel aan liggen hoe dat het kindje ligt. Maar volgens de verloskundige kan hij zo wel blijven liggen en langzaam in gaan dalen. Meiden jullie ook heel veel succes want het is gewoon klote.. vooral s'nacht omdat ik er dan zo van wakker schrik. Vanacht ook weer een ramp en mijn hoofdpijn is nog niet gezakt. Ach we zullen maar denken over 2 maanden heb ik mijn ukkie in mijn handen en dan ben ik die ellende weer vergeten hihi.. groetjes rensje
Ik heb er ook last van, maar neem standaard een rennie voor het slapen en dat helpt redelijk goed. Ben het wel eens vergeten dan werd ik 's nachts wakker en moest ik ervan overgeven. Zo vervelend.
ik ga dadelijk dus ook even wat rennies halen. Ga het gewoon proberen... bedankt voor je reactie moet zeggen dat het overdag wel redelijk gaat heb er alleen s'nachts echt veel last van..
hey meiden, gelukkig (nog) niet veel last van maagzuur maar wat betreft die extra kussens, die moet je onder je matras leggen en niet onder je hoofd. Het schijnt pas effect te hebben als je hele bovenlichaam schuin omhoog ligt en niet alleen je hoofd en nek. En zo veel mogelijk op je linkerzij liggen. Succes!
@noralie. het klopt bij mij wel, als ik op mijn rechterzij lig heb ik meer last van maagzuur dan op mijn linkerzij. Alleen slaap ik slecht in op mijn linkerzij. Ik gebruik ook Rennies met pepermuntsmaak. Eet 's avonds na 18.00 uur eigenlijk alleen nog maar een klein koekje en neem een glas drinken. En het hoofdeind van het bed iets omhoog. Tis in ieder geval een lastige bijkomstigheid. Alleen weet ik niet of de ligging van de baby ermee te maken heeft. De mijne ligt nl. met de voeten naar beneden en het hoofdje omhoog.
Hey meiden ik heb dat sávonds ook bij mij schiet vaak ook in mijn luchtpijp en werd dan stikkend wakker toen het iedere nacht gebeurden was ik het zat zou maar is een keer te lang geen lucht krijgen heb nu een drankje van apotheek die mag als je zwanger bent en slaap op mijn linker zij of op mijn rug dat op je linker zij slapen helpt echt had uit boek veilig zwanger.Lig verhoogd.Het is nu minder maar zeker niet weg maar goed kan nu wel slapen.Wou topic over openen maar toen zag hier al.Wat je ook zou moeten meiden alle citrus vruchten sinnasappels enz omdat ook meer maakt pittig eten en blabla hele lijst heb gedaan veranderd niks aan is kwaal volgens mij waar weinig tegen te doen is om 100% weg te gaan.En die baarmoeder drukkend tegen de maag is ook niet echt grote hulp.En die drankjes mag je 14 dagen slikken dan moet je naar huisarts of VK als nog niet weg is staat er op.Nou succes als jij iets vind wat 100% werkt let me know word ook beetje zat en heb 2 keer vinger in keel gestoken denkkend dat het zou helpen nou nooit meer heb hele avond last erna gehad niet kunnen slapen me keel stond in brand zon gevoel had ik. liefs,
Ja inderdaad dat spul heet Antagel. Violgens mij is dat ook het enige wat nu mag tijdens zwangerschap. Het neemt niet de maagzuur weg, maar neutraliseert het zurige. Daarnaast, niet teveel eten vlak voor naar bed gaan, kopje warme melk, geen fruit. dus wel letten op wat je van tevoren eet. cheyenne