gek van de maagzuur(vooral s'nachts)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rensje, 9 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ben het ook beu, bijna elke nacht raak. Gelukkig na een Rennie gaat het weg, maar wat is het goor zeg! Had het nog nooit gehad voor de zwangerschap. Nog eventjes als het goed is... *Zucht!*

2. Mega Babs

Mega Babs Actief lid

3 nov 2008
    168
    0
    0
    Kinderopvoedster
    Torhout
    Hoi,

Hier ook veel last van brandend maagzuur. Soms zelf zo erg dat ervan moet overgeven! Gelukkig is het niet elke nacht en avond. Ik neem niets in tegen brandend maagzuur, want ik vertrouw het toch niet zo. Het is volgens mij nog altijd beter om niets te in te nemen van medicatie tijdens je zwangerschap.

Telkens als ik na 19u eet dan moet ik er aan geloven. Dus leten op wat we eten he. Mijn meisje ligt al met hoofdje naar beneden en dus voetjes omhoog, denk dat het daarmee is dat ik veel last heb van brandend maagzuur. Hopelijk daalt ze snel in

Groetjes
    Babs

3. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    een aantal tips van de expert:
    Niet meer snacken na het avondeten
    glaasje (warme) melk voor het slapen
    En tabletjes Ultacit vragen bij de huisarts (kosten 11 euro per volle doos)
    heel vervelend idd, maar met bovenstaande is het goed te doen!

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik heb er ook last van dat het terugloopt mijn luchtpijp in, ik schik dan hoestend en proestend wakker. Ik neem bij voorbaat een rennie zodra ik ga slapen, lig op 2 kussens en eet niks vanaf 2 uur voor bedtijd. Dan is het nog wel uit te houden

5. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hee meiden,
    nou ik heb even aan mijn verlos gevraagd wat ik mocht hebben. Zij gaf aan dat ik regla ph moest gaan halen. Dus dat heb ik gedaan. Moet het nog wel even uittesten.
    Hier zaten minder zouten in als bijv. rennies.
    Weet niet of iemand daar ervaring mee heeft???
    groetjes rensje

6. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Ik heb er ook last van, maar ik slaap standaard met Rennies naast mijn zij...

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb net gravioscon voor het eerst geprobeerd, werkt wel verzachtend, ben benieuwd hoelang het duurt.

8. Tink

Tink Niet meer actief

Antagel is inderdaad een heel goed middel, en dat kun je ook zonder problemen nemen tijdens de zwangerschap. Regla Ph mag geloof ik ook, maar dat is zo verschrikkelijk vies dat bij mij het middel erger was dan de kwaal.
    Antagel smaakt pepermuntachtig.

Overigens: mijn gyn zei destijds dat ik het niet alleen moest nemen als het maagzuur opspeelde, dan ben je eigenlijk net te laat. Op een paar vaste tijdstippen nemen elke dag was beter (net na het eten geloof ik, maar dat weet ik niet meer zeker)

Sterkte want het is niet fijn :(

9. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik heb ook onwijs veel last van maagzuur, voor het slapen gaan, neem ik altijd een bakje vruchtenyoghurt. dan komt de yoghurt een beetje omhoog, maar dat is een stuk zachter dan dat brandende maagzuur...klinkt misschien niet zo lekker, maar ik vind het een stuk beter!

succes!

10. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    1 woord gaviscon !!
    helpt mij perfect !

11. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.786
    905
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Bij mij hielp niet meer eten na 22u en melk drinken.

Deel Deze Pagina