Gestopt en triest.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Aloe, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ik ben dus sinds gister gestopt.
    Vandaag voor het eerst in de avond een fles gegeven.
    Ik vind het moeilijk.

Ergens zit er een stem in mij die het nu wel genoeg geweest vindt. Ze drinkt alleen in de avond maar dan neemt ze ook echt haar tijd. Vaak tot een uur lang drinken.

Maar o wat heb ik net zitten janken. Mijn meissie trouwens niet. Die vond het geen enkel probleem. De fles vindt ze ook best. Ze lag ineens binnen 15 minuten in bed.

Pfffff, ik voel mij in tweestrijd. De andere stem roept namelijk: waarom?
    Waarom stoppen als het zo goed gaat.

Ik zal dit gevoel wel altijd houden. Het is toch je kleine baby loslaten. Het meest intieme dat niet meer terugkomt. Snik.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ach meis...moeilijk he! Ook al sta je achter je beslissing, dan nog is het verdrietig. Het is toch een periode die je afsluit...

Maar je hebt haar de allerbeste start gegeven, dat neemt ze de rest van haar leven met zich mee! Dus je bent een supermama!
    Lekker veel knuffelen :))

3. Aloe

Aloe Niet meer actief

O dat knuffelen gaat zeker gebeuren. Mama is er morgen als de kippen bij. Heb nu al de neiging om haar uit bed te trekken voor een knuffel maar ik houd mij in.

Ja, het blijft gewoon moeilijk. Wanneer je ook stopt denk ik.

4. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hoeft niet te stoppen he?!

Als je het (allebei) nog fijn vindt kun je toch gewoon doorgaan?

Als het lange drinken je stoort kun je daar ook iets aan doen. Bijv een aantal liedjes zingen, telkens dezelfde, en uitleggen dat je daarna gaat stoppen. Of een ritueeltje dat bij jullie past. Na een paar keer zal ze dat wel begrijpen/herkennen.

5. Aloe

Aloe Niet meer actief

Nou, ik heb dus gister weer een voeding gegeven.
    Mijn borst was gespannen. Nu twijfel ik echt wat ik zal doen vanavond. Misschien ga ik wel gewoon door maar kort ik het drinken gewoon in naar een kwartier. Gister ook gedaan en ze had genoeg.
    In tweestrijd dus.

Kun je trouwens ook met alleen maar 1 borst blijven voeden?

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ja hoor! Ik voed hier ook niet te lang. Als het mij te lang duurt koppel ik haar los.
    Als jij er nog niet klaar mee bent, zou ik niet stoppen.

7. woezelenpip

woezelenpip Actief lid

12 jun 2011
    220
    0
    16
    Drenthe
    Ik voed al vanaf dat hij 9 maanden is met één borst.
    Gaat nog steeds prima!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom zou je nu al stoppen? Ze is nog hartstikke jong!
    Mijn kinderen zijn gewoon tot twee jaar doorgegaan en hebben daarna zelf hun moment om te stoppen gekozen. En daarbij hadden we geen van beiden verdriet of pijn. Gewoon omdat de tijd daar was.

9. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ik heb gister weer gewoon gevoed.
    Dat voelt toch beter.
    Ik heb weer Maar een kwartier gegegeven. Ze protesteerde even maar dat was eigenlijk niet eens echt protesteren te noemen.

Toen ik haar de vorige dagen dat flesje gaf voelde dat zo nutteloos. Ik zat nog steeds boven, gaf haar nog een voeding en dan denk ik:dan kan dat net zo goed de borst zijn ipv fles.

We zullen het zien hoe het gaat lopen allemaal.
    Ik was het gewoon zat om telkens zo lang te voeden en elke keer een uur kwijt te zijn maar nu ik dat heb ingekort ben ik hooguit 25 minuten bezig. Dat is toch al een verschil.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom maar een kwartier?

11. Aloe

Aloe Niet meer actief

Heel simpel, omdat ik het een beetje zat raak om langer te zitten.
    Ze heeft het er de laatste 2 dagen iig heel goed opgedaan. Ze werd een uur later wakker als normaal. Het zal wel toeval zijn.

12. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super meid!! Wat leuk dat je toch hebt besloten om nog even door te gaan :)

Je kunt gewoon samen zorgen dat het fijn blijft! (Nu het geen eerste levensbehoefte meer is)

13. Aloe

Aloe Niet meer actief

:) Ja dit voelt beter.
    Idd wat je zegt, het is geen eerste levensbehoefte meer maar meer een slaapritueel. Zodra dat stopt zal de bv ook stoppen.

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Hier zit zoon nu sinds een maand of 3 op 1 voeding, ook de avondvoeding.
    Dat gaat heel goed, en we genieten er nog van.

Zolang jij dat ook nog doet, op jouw manier, zou ik zeggen, ga lekker door!:p

Deel Deze Pagina