gek van die zwangerschapsbroeken

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Hansje123, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38

Bij jou dezelfde problemen als bij mij lees ik.
    Mijn trouwring pas ik inmiddels wel weer maar mijn verlovingsring niet helaas.
    Ook heb ik elke avond nog dikke voeten en heb echt een enorm lijf naar mijn gevoel. Zweet me iedere nacht rot dus je zou denken dat het weg moet gaan. Maar helaas.
    Bij de oudste ging ik ook pas goed afvallen toen hij van de borst af was met 9,5 maand. Een maand later was ik alweer zwanger.
    Resultaat: al het gewicht dat er net af was zit er weer fijn aan!
    Voor mij nu even geen kinderen meer tot ik echt weer in mijn maatje 40 pas...

Hebben jullie er ook zo'n moeite mee dat je graag wilt afvallen, sporten etc om weer op gewicht te komen?
    Om me heen zegt iedereen dat bv ervoor zorgt dat je zo snel afvalt. Nou hier bijna niet.
    Dieten mag niet, sporten lukt ook nog niet vanwege mijn bekken dat nog niet erg wil. Grrrrr.

2. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    Belgiƫ
    Same here, de kilos gingen er afvliegen met bv...right....
    Geen gram ben ik afgevallen na de bevalling.nog weken klompvoeten gehad...die waren dan weg maar het vocht blijft.ik doe nu kine oef,jeee ik geraak soms gewoon niet recht van men matje zooo stram.gyne zegt dat het vd bvbkomt,dan men lijf vocht ophoudt hiervoor ...waarom zegt dan iedereen dat je afvalt met bvgrrrrr
    Hij zei ook voorzichtig te zijn met sporten maar zaterdag ga ik tich met fitness herbeginnen,bijna al een jaar geen sport gedaan en dat is veeeeeel te lang;)
    En snoepen...pfffft...hele dagen thuiszitten zijn niet bevorderlijk..ik vind dan dat ik dat snoepje verdien,maar het helpt natuurlijk niet...
    Savonds is men buik soms opgeblazen en dan lijk ik opnieuw zwanger.
    9maand lang glunderde ik bij het kijken in de spiegel naar dat buikje,nu kan ik alleen maar denken aaargh ga weg.en dan die dikke zwangerschapslijn dat em ontsierd.
    Veel vriendinnen zeggen dat ik niet moet klagen ,dat ik een wondertje op de wereld gezeg heb.dat is ook zo maar hallo mag ik me ff lekker in men vel voelen...

3. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geloof dat ik nog niet echt mag klagen, maar ben ook echt die positiebroeken en dat afzakken spuugzat. Kon 1 week na de bevalling de positiebroek die ik al 10 weken niet meer aan kon weer aan en de wijdste gewone spijkerbroek kan alweer dicht, maar zitten lukt nog niet. Misschien over een paar dagen, want ik merk dat ook de positiebroek al gaat zakken. Ben dan ook al 9 van de 16 kilo kwijt en had ook echt een buik van voren. Doe verder niets bijzonders buiten volledige borstvoeding en oh ja, ff op 2 weken na bevalling een buikgriepje. Maar dat kan ik je niet aanraden.

4. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Trakteer jezelf op 1 of 2 leuke normale broeken, dan maar een maatje groter.

Ik kon al heel snel mn eigen broeken weer aan (de dagen dat ik die niet droeg, was puur voor comfi ivm een buik die nog "moe" was van bevallen ;)), maar viel in de loop van het eerste jaar bv zo af dat al mn broeken te groot werden. Ik hield mezelf lang voor dat ik wel weer zou aankomen, en ik het dus zonde van mn geld vond om nieuwe broeken te kopen, in maatje kleiner. Dus liep ik maandenlang te slobberen in veel te grote jeans!?
    Ook stom toch!?
    Toch maar wat kleiners gekocht en ik voelde me meteen beter, mooier gekleed.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

he meiden,

rustig aan. je heupen zijn vaak de eerste maanden (tot 9 maanden ong.) nog breder dus dan kan jij wel niet wilen dat je een grotere maat hebt, maar daar kun je weinig aan veranderen hoor. waarom moet je met 4 maanden weer op geicht en vooral vorm zijn.. dat meestal gaat niet. punt

Doe jezelf een lol en koop 2 broeken die wel goed passen, je voelt je gelijk veel beter in broeken die wel goedom je heupen passen. pas na ruim een jaar kan je ervan uitgaan dat je hepen en bekken weer op hun plek zitten..

Er word niet voor niets gezegd tot 4 maanden niet echt sporten omdat alles dan nog weker is..

6. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    O wat heerlijk om te lezen....sta nl net te vloeken voor de spiegel dat niets lekker zit.
    Ik ben 8 weken geleden bevallen van ons 2e kindje en voor de 2e keer is het een keizersnede geworden, nou ik heb echt momenteel een ongelofelijke hangbuik.
    Gewone broeken zitten niet lekker en zwangerschapbroeken zitten niet lekker.
    Ik loop thuis nu dus het meest in een joggingbroek, maar ben best wel op mijn uiterlijk gesteld en wil dus buiten de deur er wel een beetje leuk uitzien.
    Ik snap ook best dat het 9 maanden op 9 maanden af is, maar wil gewoon graag een beetje minder buik.....ben nu begonnen met buikspieroefeningen en ik ga denk maar snel weer met zumba beginnen.
    Zo het is eruit....ga nu maar mn crackertje eten.

7. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had alleen in de kraamweek nog mijn zwangerschapsbroeken aan.
    Ik was de positiekleding al zat voor mijn bevalling. En heb in de kraamweek al online een nieuwe broek besteld.
    Ik heb nu 2 broeken aangeschaft (allebei max 30 euro)
    En ik heb 2 jurkjes en leggings gekocht. Ik had nog een jurkje van voor de zwangeschap die ik pas. Dat is alle kleding die ik momenteel aankan. Maar ik ben zo blij dat het normale kleding is, ookal al is het een maatje groter dan voor de bevalling.
    Ik zou me echt niet happy voelen als ik nog positiekleding aan moest. Dus tot ik weer mijn oude figuur terug heb, heb iig wat leuks om aan te trekken. Want zelfs nu ik al bijna weer op mijn oude gewicht zit, weet ik uit ervaring (4 kids;))dat ik voorlopig nog steeds niet ga passen in mijn oude kleding. Dit komt door mijn heupen.
    Na elke bevalling duurt het een aantal maanden voordat deze minder breed zijn.

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier ook drama... 19 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap, waarvan er nu 9 af is... Dus nog 10 te gaan :(
    Zwangerschapsbroeken zakken af en staan lomp en alle andere zwangerschapskleding die ik had waren allemaal strakke jurkjes enzo om mijn mooie buik te showen;) Maar ja dat is nu natuurlijk wel het laatste wat ik wil.... Gewone kleding krijg ik niet eens over mn heupen heen, laat staan dat de knoop diht kan en alle bovenkleding is te kort... GRRRRR.
    Het lukt me nog niet goed om te lijnen (ik geef fv, dus het 'mag' wel) en voel me verschrikkelijk in de sportschool (maar ik ga wel sinds vorige week weer). Pfffft. Zelfs de broeken die echt heeeeel wijd zaten voor de zwangerschap krijg ik nu niet aan..
    vind het echt zonde om nieuwe broeken te kopen die ik dan al snel niet meer pas.

9. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    ik zit nog 20 kilo boven mijn normale gewicht...nog nooit zooo zwaar geweest!! ik heb mij er maar aan toegegeven en wat maten groter gekocht...ik was die zwangerschapsbroeken ook zooo zat!! Na de bevalling was ik 10 kilo kwijt maar de rest blijft nog warmpjes bij me hangen ondanks het vele bewegen en dieet. tja........

10. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    klinkt raar maar ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben.

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Is niet raar hoor... gedeelde smart is halve smart ;)

Maar het is erg herkenbaar, ik draag ook nog regelmatig positiebroeken. Ik ben tijdens de zwangerschap 22 kilo aangekomen en er is nu 15 kilo af maar er moet nog veel meer af want er zaten nog wat kilo's van Louises zwangerschap aan.

12. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Nou ik heb het hier helemaal voor elkaar blijkbaar.. haha maar niet heus...
    Ik woog voor de zwangerschap 74kg in de zwangerschap 98kg en nu weeg ik nog 86 en krijg er niets af... ik loop veel, sport weer.. en krijg t er met geen mogelijkheid van af... Ik geef volledige borstvoeding dus ik ga beslist niet lijnen, het is niet zo dat ik veel eet, maar wel heel gezond..
    Maar heb dus nog steeds zwangerschapsbroeken aan en baal daar als een stekker van, nu probeer ik zoveel mogelijk jurken aan te doen maar ja daar wordt je op een gegeven moment ook zo flauw van...
    Ik wil eigenlijk ook geen nieuwe broeken kopen, maar heb voorgenomen om toch in december te gaan winkelen dus als er dan nog niet veel af is ga ik denk toch maar een leuk setje voor de feestdagen kopen, al die jurkjes zijn zo uitgedragen hahahaha:D
    Maar ja lees dus hier dat mensen best wel wat kilo's afgevallen zijn nou ik 12 dan maar dat was baby, vruchtwater, baarmoeder en heel veel vocht (had zwangerschapsvergiftiging) dus weeg nu vanaf dag 3 na bevalling 86 kg en krijg er nog geen gram af...pfff....

Deel Deze Pagina