!@#$ Rot tanden, waarom komen ze niet in 1 keer...?!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ilseroc, 18 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Bah, die rot tanden ook!
    Sem heeft nu 2 ondertanden, toen die doorkwamen had ie er aardig wat last van en nu zitten er weer tanden aan te komen, het begon gisteravond al, niet willen drinken, warm aanvoelen tot bijna 39 graden koorts en de halve nacht liggen spoken.

Vanmorgen niks gedronken, niet willen eten, over een hele dag genomen heeft ie 2 flessen van 210 cc gedronken :( Veels te weinig natuurlijk maar de rest weigerde hij pertinent.
    Steeds jengelen, hangen bij mama, niks willen, niks is goed, kwijlen...het arme ventje kan het even niet vinden vandaag...net ook weer brullend wakker, gloeiend heet, was wel te troosten en ligt nu weer lekker in bed voor hoe lang het goed gaat..

Pfff moest even van me afzeuren hoor...

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Oh, arm mannetje. Oneerlijk eigenlijk dat sommige kindjes zo'n last hebben van doorkomende tanden. Bij mijn zoontje heb ik er nooit iets van gemerkt gelukkig, ook niet van de kiezen.

Een opsteker: hij hoeft niet van alle doorkomende tanden of kiezen zo'n last te krijgen. Succes met de tandenleed!

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Nou ik snap het ook niet. Waarom worden babies niet geboren met compleet gebit:x!
    Hier ook tanden/kiezen ellende. Succes met je mannetje en je mag best even "klagen" hoor. Vermoeiend is het ...

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hihi niet echt fijn als je bv zou geven;)

Maar idd als je kindje er veel last van heeft is het zeer frustrerend omdat je weinig kan doen. Geef je druppeltjes? kan soms ook helpen. Hier helpt dat wel. Emma heeft nu 2 tandjes en we wachten op de derde, zit er wel aan te komen. Soms heeft ze er veel last van, echt sneu is dat

5. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Het is idd vermoeiend en dan precies in de dagen dat vriendlief avonddiensten heeft ;)
    En het is gewoon zielig, je ziet dat je kindje er last van heeft en zichzelf echt in de weg loopt (of kruipt, of ligt want lopen kan ie nog niet :D)
    Heb ook geen zetpillen meer in huis, tuuuuuurlijk op zondag, dus hoop dat ie de nacht goed doorkomt...en moeders dan ook want die moet morgen weer lesgeven aan 16 pubers :$

6. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Druppeltjes heb ik niet, maar helpt dat dan? Ik hoor van velen dat het niet zo goed werkt?
    Wat gebruiken jullie voor druppeltjes? Dan ga ik dat morgen even halen!

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Druppeltjes zijn van VSM en heet Chamodent. Hier heb ik wel het idee dat het verlichting geeft. Je hebt ook detinox waarbij je het tandvlees wat kan verdoven. Helaas is dit snel uitgewerkt en kost het meer moeite om te geven dan dat het daadwerkelijk iets doet. Het enig wat hier goed werkt zijn zetpilletjes. (zul je idd altijd zien dat wanneer je ze nodig hebt, je ze niet in huis hebt en dat is altijd 's nachts of in het weekend). Sterkte!

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wij hebben ook de druppels van vsm en ik hier werkt het wel. Het is denk ik toch uitproberen of het werkt bij het ene kind werkt het en bij de andere niet helaas. Ik had toen voor de druppels gekozen en niet voor iets wat je op het tandvlees smeert omdat vsm homeopatisch is en ik dacht misschien is dat wel beter,. gelukkig werjt he thier, anders kun je natuurlijk dat tandvlees spul wel proberen (denk niet dat het slecht is)

9. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Ja, die zetpillen zijn een wondermiddel hier, wil ze alleen niet al te vaak geven, maar goed dat kan nu niet want ze zijn op ;)
    Als ik Sem een zetpil geef dan na een half uur wordt ie zo gek als een deur, hij krijgt dan echt een opleving...zijn pilletje begint dan te werken en heeft me een lol ;):D
    Hij slaapt er goed op, hoop dat het nu ook goed gaat zonder zetpil!
    duik zo zelf ook maar in bed, tis bijna half 10, eens kijken hoeveel slaap ik heb vannacht :D

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Schrale troost maar je bent niet de enige ;). Hier ook alweer een dikke week kiesjes-leed en dat is hier echt nog veel erger dan met de tandjes. Precies wat je schrijft: niet willen eten, niet willen drinken, koortsig, ziek, NIET SLAPEN :x en veel huilen, jengelen en bij mama hangen.....
    Maaaaar alles gaat voorbij, vandaag was ze weer een heel dagje vrolijk (hele verademing na 10 dagen) en ging ze braaf slapen om 20u, dat is ook weer eens lekker. En het is nog steeds stil, dus wie weet slapen wij vannacht ook weer eens goed ;)
    Trouwens, hier druppels van Dentinox, die helpen hier echt prima. Zijn gewoon verkrijgbaar bij de (grotere) supermarkt, en zetpillen kun je ook altijd kopen bij de dienstdoende apotheek, dus ook in het weekend!! En, het is niet erg om ze te geven als ze zo'n pijn hebben hoor, kan best want de dosering is voor die ukkies echt wel berekend.

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik snap niet hoe je die dentinox normaal op het tandvlees krijgt... Dat lukt mij dus echt niet! Overigens heb ik het wel eens voor mezelf gebruikt bij een aft, maar het spul is echt na een kwartier alweer uitgewerkt. Het is wel verslavend ;)

Hier nooit echt drama's gehad bij tanden, maar de afgelopen week wel een heel groot drama met een kies. Pfff, wat een ellende!

12. adi

adi Niet meer actief

Hier ook een drama weekend achter de rug, en dat met het eerste tandje ppfff
    Ik doe dentinox gewoon op mijn vinger een paar druppeltjes en dan op de pijnlijke plek smeren. Het werkt niet lang, maar zaterdag durfte hij niet eens te drinken van de pijn, en toen hielp dat spul toch voor even zodat ie kon drinken.

Ik geef hier gewoon een zetpilletje als de kleine zoveel pijn heeft, zou niet weten waarom niet (zolang je je aan de max houdt). Hoe zou ik het vinden als ik vreselijke kiespijn heb en iemand mij verbiedt om een paracetamol te nemen?

Mijn oma zei laatst: 'die stomme rottanden, ze doen pijn als ze doorkomen, ze doen pijn als ze uitgetrokken moeten worden.. waarom krijgen we bij de geboorte niet meteen een kunstgebit?' ;)

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier al langer drama met tandjes, nu nog grotere drama's met kiezen en er is er pas 1 door, hoera :x
    Dentinox smeren: flesje ondersteboven op je (wijsvinger)top houden en dan meteen in het mondje op de kaken smeren, dat een paar keer herhalen zodat je zeker weet dat er genoeg op de zere plek(jes) zit... Werkt hier in ieder geval goed!
    En daarbij sluit ik me wat betreft de paracetamol volledig bij Adi aan!!

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh haha, ik zat altijd te prutsen met een wattenschijfje.

Wij geven ook paracetamol hoor als ie echt niet kan slapen van de pijn of iets dergelijks.

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Uiteraard niet het hele flesje op je vinger laten leeglopen he :D
    Maar gewoon enkele druppeltjes en dan hup, in het mondje, dat gaat eigenlijk heel goed.
    Dat wattenstaafje staat idd wel op de verpakking maar dat heb ik nog geen enkele keer gedaan, had al gelijk het idee dat dat nooit ging lukken ;)

16. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier ook ellende met de tandjes op het moment. Zit echt een dikke knobbel op het tandvlees en tot overmaat van ramp had mijn ventje nog een flinke keelontsteking ook van het weekend. ook nog aan de AB kuur dus.

17. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Hier helpen die Chamodent druppels als een tierelier. Zes druppeld op een lepel, happen maar en na een minuut is het echt al stukken beter! Soms helemaal over met het gejengel. Ik heb standaard twee flesjes in huis en ik geef het uit voorzorg negen van de tien keer voor het naar bed gaan als er tanden of kiezen aan zitten te komen. Het is homeopatisch dus baadt het niet, schaadt het niet! Het proberen waard! Dentinox vind ik persoonlijk een ramp. Maar goed, ik mag dan nog niet eens naar de doorkomende kiesjes kijken... laat staan aankomen.... ;)

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb nooit Chamodent gehad, weet wel dat ze dat op het kdv weleens gebruiken. Misschien toch maar eens aanschaffen dan.

Deel Deze Pagina