Ik wil even mijn verhaal hier kwijt want ik wordt er met de dag onzekerder van... Ik heb 6 december, met 6w4d een miskraam gehad, veel bloed en stolsels verloren en temperatuur omlaag. Ik heb maar ongeveer 2 uur flink buikpijn gehad, daarna was het over. Ben niet naar de dokter geweest omdat ik 1 in het buitenland woon en het hier allemaal iets anders werkt dan in NL en 2 omdat het naar mijn idee ook allemaal goed en snel verlopen was. Ik kan pas 7 januari terecht voor een echo. Het bloeden was na die 1e dag nog maar heel weinig qua hoeveelheid, maar heeft wel 20 dagen aangehouden. Nu is het sinds een week over en sindsdien heb ik een beetje drukkend gevoel in m´n onderbuik en last van vrij veel witverlies. Ik heb een test gedaan en die was nog steeds dik positief en sinds een paar dagen is mijn temperatuur ook weer omhoog gegaan (precies hetzelfde als toen ik zwanger was, 37.00). Ook ben ik 2 keer misselijk geweest deze week. Wat gebeurt er? Ben ik nog zwanger? Maar waarom dan 20 dagen bloeden? Of heb ik toch een miskraam gehad en is die misschien onvolledig? Of kan het ook een bbz zijn? Hoe voelt een bbz? Heb je dan niet veel meer buikpijn? Ik hoop dat er iemand is die antwoord heeft op deze vragen (sorry voor het lange verhaal). Alvast bedankt.
wat je opnoemt kan allemaal.... Mijn advies: morgen bellen... en eerder naar de arts! Niet langer wachten... Succes!
Ik kan wel bellen maar weet zeker dat ik toch pas woensdag terecht kan. Zo werkt het hier nu eenmaal. Ik heb ook niet constant dat drukkende gevoel. Soms is het alleen ´s nachts en dan vooral als ik op m´n rug lig. Echt buikpijn heb ik sinds die 1e dag 6 december niet meer gehad. Dan kan het toch geen bbz zijn? Oh ja en ik heb 5 december (de dag ervoor dus) een echo gehad waarop alleen nog maar de vruchtzak te zien was (te klein nog). Als het een bbz is dan had de gyn dat toch wel gezien? Of kunnen ze dat dan nog niet zien?
Meestal gaan ze aan een bbz denken als er in de baarmoeder niets te zien is... Daar worden bloedwaarden van het HcG naast gelegd en dan gaan ze verder kijken... Het kan ook zijn dat je zwanger bent geweest van een tweeling.... En dat er eentje is blijven zitten... Bij een bbz hoef je niet constant pijn te hebben... dat verschilt enorm... Maar goed... je kan proberen te bellen toch en de situatie uitleggen en dan eens de mogelijkheid van een bbz laten vallen?
Dan is het dus geen bbz want op de echo is duidelijk de vruchtzak te zien. Dat idee van die tweeling klinkt inderdaad ook wel aannemelijk Dat zou nog eens mooi zijn.... Maar voorlopig ga ik daar maar niet vanuit. Ik ga ervan uit dat het een onvolledige miskraam is geweest en dat er dus nu nog steeds iets zit wat dat drukkende gevoel veroorzaakt en waardoor mijn hcg hoog blijft en ik dus een positieve test heb. Dan is namelijk alleen mijn temperatuur nog niet verklaard. Ik zal inderdaad morgen toch maar bellen. Bedankt voor je snelle antwoorden trouwens!
Wat nu verstandige onderzoeken zijn is: - HcG bepalen in het bloed... Liefst met een dag er tussen - Echo maken (inwendig) Een bbz zou ik zelf nooit zomaar uitsluiten... dat laat ik persoonlijk liever aan de artsen over... Zij kunnen dit eenvoudig doen door bovenstaande onderzoeken die ze ook kunnen doen om te zien of er nog een zwangerschap is intact en of het HcG voldoende stijgt (als er nog een zwangerschap is) of voldoende zakt (als er geen zwangerschap meer is...) Graag gedaan... en ik zou idd bellen... En goed laten merken dat je je zorgen maakt... Succes meid!
Als ik jou was zou ik morgen aan de bel trekken ,als je niet terecht kan , zou ik naar de eerste hulp gaan ..... Ik heb zelf een bbz gehad en dat moet je idd niet zelf uitsluiten want het kan erg gevaarlijk voor jezelf zijn .. Je hoeft bij een bbz niet continue pijn te hebben , ik had pijnaanvallen en was daar dan erg misselijk van en kon ook goed een paar dagen weer nergens last van hebben .... Je kunt idd zwanger zijn van een tweeling , er kan zich eentje in baarmoeder hebben genesteld en eentje daarbuiten , dat kan geus beuren .. Ik wil je niet bang maken ,maar ik zou er wel werk van maken en hcg controle in je bloed laten doen ....... Laat maar goed merken dat je erg ongerust bent ! Een bbz is niet altijd te zien op de echo , bij tenminste niet ....... Ik hoop voor je dat ze een bbz kunnen uitsluiten ! dikke knuffel Marjon
Nou, ik heb vanmorgen gebeld maar kan toch echt pas woensdag terecht voor een echo. Ze (kreeg de gyn zelf helaas niet aan de telefoon) zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat ten eerste het bloeden al een week geleden gestopt was en ten tweede omdat op de allereerste echo (6w3d) de vruchtblaas IN de baarmoeder zat. Zal ik nou naar de EHBO gaan of niet? Ik zie mezelf eigenlijk een beetje aankomen..... Ik heb vandaag echt een hele grote opgezette buik en last van obstipatie. Ook voel ik zo nu en dan (bij bepaalde bewegingen) een klein steekje midden in m´n onderbuik. Echt pijn is het niet, voelt meer als een verstopping. Staand of lopend heb ik nergens last van. De wittige afscheiding lijkt ook minder te worden. Maar mijn temperatuur was vanmorgen weer hoog (37.11) en ik kan geen ovulatie hebben want de zwangerschapstest is nog steeds positief (30 dagen na "miskraam"). Ik zou morgen 11 weken zwanger zijn.... Als het zo blijft als nu, denk ik dat ik toch maar tot woensdag wacht...
Oh jeetje zeg, wat ontzettend spannend! Is het niet zo dat er nog HCG van de zwangerschap in je lijf zit? Je temp. is ook wel hoog zeg... Ik blij je even volgen en wens je heeeeeeel veel succes! Liefs Minya
@Minyaweth: Jij hebt net een miskraam achter de rug? Begrijp ik het goed? Ben jij ook echt het vruchtje verloren of weet je dat niet? Verlies je nog steeds bloed? Heb je veel buikpijn? Ik heb namelijk 20 dagen gevloeid maar heb alleen bloed en stolseltjes verloren. Niks wat leek op een vruchtje, hoe klein ook. Ik heb ook maar ong. 2 uur buikpijn gehad en alleen de eerste dag. Ik verloor ook geen "maandverbanden vol met bloed" zoals ik weleens lees bij een miskraam. Het was de eerste dagen wel veel, maar eigenlijk voornamelijk bij het afvegen (ik moest wel 10 keer afvegen en het bleef maar komen). Daarna hield het weer op, tot de volgende keer dat ik naar de wc ging. Raar toch? Van die temperatuur; ik had voor mijn eisprong ongeveer 36.5 en na mijn eisprong (zwanger dus) ongeveer 37.0. Toen de bloeding begon zakte hij naar 36.7 en nu de bloeding dus weer gestopt is, gaat hij weer naar 37. Zou m´n temp lager kunnen zijn juist door het bloedverlies? Ik heb dus dingen die nog wijzen op een zwangerschap: 1. Hoge temperatuur 2. Positieve test 3. Regelmatig misselijk 4. Dikkere buik? Maar ook dingen die wijzen op "iets" anders: 1. 20 dagen bloedverlies 2. temperatuur"dip" van 20 dagen AAAArrrghhhhh, ik word gek! En er zit niks anders op dan wachten tot woensdag....
Ik ben nog 'bezig' met een miskraam zoals ze dat zo mooi noemen... Ik heb geen vruchtje of iets wat daar ook maar op lijkt verloren. Hier is het alleen bloed, en inieminie stolsetjes (meer van die vlekjes/velletjes) Op de echo was ook niks te zien, dus het is a) gelijk bij de innesteling al mis gegaan, of b) een BBZ. Daar krijg ik woensdag de uitslag van. Ik heb weinig tot geen buikpijn. Lichte krampen zoals bij een menstruatie, maar zelfs nog niet eens zo heftig dan wanneer ik daadwerkelijk ongesteld ben. De eerste 3 dagen heb ik redelijk gevloeid. Gister al aanzienelijk minder, en vandaag telkens een kwart maandverbandje 'vol'. Ik zou als ik jou was ook gewoon de GYN bellen en je verhaal doen, en eisen dat je nu zekerheid wilt! Heel veel succes meid!
Ik zou ook bellen ,als je nu nog positief test zeker .... Als je nu bloed zou testen hebben ze daar ieg woensdag al de uitslag van ,en kun je gelijk verder kijken.. Als je veel pijn hebt zou ik naar eh gaan hoor ! Succes en veel sterkte !
Ik zal nog even het resultaat van de echo laten weten. Het was dus inderdaad een miskraam (onvolledig), maar de gyn zag iets anders op de echo dat hij verontrustender vond: grote cystes, aan allebei de kanten 1, waarschijnlijk dus op alletwee m´n eierstokken maar dat kon hij niet precies zien. Maandagavond moet ik weer naar het ziekenhuis zodat hij het in alle rust met de sonde kan bekijken. Ondertussen moet ik mijn bloed laten analyseren op allerlei hormonen. Ik ben er nog een klein beetje warrig van allemaal en weet nog niet precies of ik me nou zorgen moet maken of niet.
He sofia , dat zijn twee kl*te dingen zeg ,een miskraam en cystes , hopen voor je dat ze daar snel iets aan kunnen doen ...... Hebben ze verteld wat dat allemaal precies inhoudt of wat eventueel de geolgen zijn , of willen ze het eerst beter bekijken voordat ze een uitspraak doen , sterkte hoor !
Hij wil het inderdaad maandag beter bekijken voordat hij er defintief iets over zegt. Ik ben vanmorgen urine in wezen leveren en bloed wezen prikken op o.a. FSH, LH, en prolactine. Voor dit laatste moest er 3 x om het half uur bloed worden afgenomen om het verschil te kunnen zien. Ik ben helemaal lekgeprikt! En ik vind het raar dat je prolactine-waarde in een uur dus al signifikant kan verschillen.. Maar goed, het zal wel. Oh, en m´n urine was zo troebel dat ze zeiden dat ik vrijwel zeker een urineweg-infectie heb. Kan er ook nog wel bij! Ik hoor volgende week woensdag de uitslag pas, dus we wachten rustig af. Ik ben direct al wat gaan googlen op die cystes, maar daar word ik niet echt vrolijk van! Als ze dus heel groot zijn en je moet eraan geopereerd worden, is de kans groot dat ze de hele eierstok weg moeten nemen? Ik heb er 1 op alletwee m´n eierstokken, dus dat ziet er niet zo goed uit dan! Ik weet dat het ook beter af kan lopen, maar toch maak ik me veel zorgen.
Een tip Sofia: Google niet meer... daar wordt je idd niet blijer van... Je kan je eigen situatie niet beoordelen en een arts neemt altijd een beslissing wanneer iets wel of niet moet... Het klinkt niet fijn wat ik ga zeggen misschien... maar afwachten is het enige dat je kunt doen... Je kunt aankomende maandag er wel even navraag naar doen bij je behandelend gyn wat hij wil gaan doen en waar hij aan denkt... Sterkte meid!
Even een update.....ik wordt steeds onzekerder... Maandagavond ben ik dus weer bij de gyn geweest. Hij maakte een vaginale echo en de cystes zaten er nog steeds. Op elke eierstok 1 van 5 cm doorsnee. Maar hij zag ook nog steeds "iets" in m´n baarmoeder; een vruchtzakje van 7,5 mm met placenta. Het was volgens hem te klein om te zien of er ook een vruchtje in zat en of het leeft. Ik kan me dat echt niet voorstellen. Ik ben tussen 6 en 26 december zoveel bloed verloren en daarna hebben we nauwelijks geklust en de testen die ik heb gedaan worden ook steeds lichter positief. Maar dat hoefde allemaal niks te zeggen volgens hem (?). Gisteren ben ik ongesteld geworden. Of het echt menstuatie is, weet ik niet, maar ik verlies in ieder geval veel bloed. Pijn heb ik niet en dat vind ik een beetje vreemd met 2 ballen in m´n buik! Ik moet alleen heel vaak plassen. Ik krijg vandaag de uitslag van de bloed- en urineonderzoeken van vorige week en pas dan wilde hij er meer over zeggen. Ik maak me heel veel zorgen over het feit dat de cysten op alletwee de eierstokken zitten. Ik ben bang dat ik ze alletwee ga verliezen. De cysten zien er op de echo trouwens uit al 2 pikzwarte balonnen.