Zwanger proberen te raken en feestjes

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door melloncollie, 18 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Misschien een beetje stomme vraag....maar als je op een feestje bent en je drinkt geen alcohol, hoe reageer je dan op vragen van de omgeving?

Ik heb morgen een verjaardagsfeestje van m'n schoonpa en daar komen aardig wat mensen, ook jongere mensen, die ik ken. Ik ben niet van plan een biertje te gaan drinken terwijl ik die normaal gesproken wel graag lust. Ik ben bang dat mensen gaan vragen waarom ik geen alcohol neem, dat ze vragen ben je soms zwanger?! Of dat men gewoon een biertje voor mijn neus zet.

Hebben jullie misschien handige tips/smoesjes? Ik ben echt NIET van plan om te vertellen dat we bezig zijn om zwanger te worden!

Edit Moderator: Verplaatst naar zwanger worden. De lounge is voor alles bedoeld wat niet met zwanger worden, baby's en kinderen te maken heeft. Graag opletten waar je iets plaatst.

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Gewoon zeggen dat je geen zin hebt, dat je niet zo lekker bent.
    Maar waarom zou je geen biertje drinken, straks duurt het wat langer dan je denkt om zwanger te raken dan betekend dat alles waar je nu van geniet (wat tijdens zwangerschap niet gezond is) niet meer kunt doen.

Edit: Ik vind dat mensen die net zwanger proberen te raken dat ze direct overal rekening mee houden en temperaturen en ovultietesten gebruiken noem maar op. Geniet er eerst van, zou ik zeggen ;) heb ik ook gedaan. Je kunt natuurlijk best wel rekening houden als je ongezond leeft dat je dat aanpast, maar om nou direct je biertje te laten staan :S doe dat maar als je een positieve test in je handen hebt, of als je al heel lang bezig bent.

3. Girl22

Girl22 Lid

27 nov 2007
    25
    0
    0
    student
    Alkmaar
    hoi hoi, ik vond het ook erg lastig, want er wordt zo van je verwacht dat je meedrinkt! Het viel iedereen in mijn omgeving meteen op. En toen ik een keertje had gedronken, bleek ik achteraf toch zwanger te zijn. Maakt vast niet veel uit,maar geeft wel naar gevoel.
    je kunt idd zeggen dat je je niet zo lekker voelt. Of dat je een ontstoken teen hebt en dat je antibiotica slikt...

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Zeggen dat je niet lekker bent, of dat je aan de antibiotica zit.
    Of gewoon zeggen ik ben de bob vanavond ;)

5. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik laat de alcohol pas staan tot het moment dat ik zeker weet dat ik zwanger ben. Ik drink dus af en toe een lekker glas wijn hoor.

Pim

6. Ik heb flink wat gedronken met carnaval destijds,
    achteraf bleek ik zwanger te zijn, tja, je kan niet alles laten staan enz... soms moet een keer kunnen... sinds de positieve test alles laten staan uiteraard... Ook at ik leverpastei en filet americain mega veel... tot die posi test uiteraard

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Lekker genieten van je biertje, straks heb je minstens 8 maanden om er naar te verlangen! ;)

Anders zeggen dat je gezonder wilt gaan leven, omdat je je de laatste tijd nogal moe en slap voelde? Dat je het gewoon een tijdje wil aankijken zonder alcohol of dat helpt?

8. melloncollie

@bloem1982: je moet begrijpen dat dit allemaal nieuw voor me is en ik gewoon heel voorzichtig ben. Dat ben ik altijd wel. Ik ben ook nog al een stresskipje, dat kan ik moeilijk veranderen dus alles wat het zwanger raken bevorderd doe ik inclusief gezond eten (deed ik altijd wel) en alcohol laten staan. Rauw vlees enzo is geen problemen want ik eet geen vlees en vis.

Hihi zeggen dat ik de Bob ben? Dat lijkt me een sterk verhaal zonder rijbewijs ;)

Ik heb gister een glaasje champagne op....misschien dat ik dan 1 of 2 biertjes drink... :)maar ik heb gewoon zoiets van als ik echt flink aan de zuip ga vergeef ik het mezelf nooit.

9. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dat begrijp ik wel, maar het moet altijd direct bij mensen. En dat lukt meestal niet hoor. En om nu de komende tijd alles te laten staan :S raak je misschien alleen maar gestrest van en dat is ook niet bevorderlijk.

Als je nu echt ongezond leeft kun je je levensstijl wel aanpassen, maar om het nu echt om dat ene biertje te doen. Stel nou dat het een jaar duurt voor je zwanger bent dan heb je een jaar lang niet genoten van de andere dingen.

Je moet moeder natuur ook vertrouwen, je lichaam is heus wel daarop gebouwd hoor. Het is niet zomaar dat het vruchtje nog geen contact heeft met jou, maar zich voedt met het vruchtje binnen (als ik het goed zeg) totdadt mensen er zelf achterkomen dat ze misschien wel zwanger zijn. Pas na 7 weken of zo wordt de placenta gemaakt.

10. melloncollie

Dus in principe zou het dan nog niet schadelijk zijn....terwijl al die boeken en sites om het hardst schreeuwen laat in godsnaam die alcohol staan. Hmm nou...pik ik lekker een biertje :evil:

11. valhalla

valhalla Niet meer actief

Je moet jezelf niet onder tafel zuipen natuurlijk, maar al ben je zwanger, in het prille begin kan het ook nog weinig kwaad, omdat er nog geen bloedband is tussen moeder en 'kind'...

Als je er op let merk je snel genoeg of je zwanger bent en stop je toch meteen met biertjes drinken? Wist zelf na drie en halve week ofzo dat het raak was maar tot die tijd gewoon lekker biertjes gedronken hoor :D

12. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    ik drink ook gewoon zo nu en dan een glaasje!
    als ik nu al ga nadenken over dat het misschien raak is en schadelijk zou zijn, dan zijn er nog veel meer dingen die ik niet mag eten/drinken
    zodra ik weet dat ik zwanger ben ga ik me daar pas aan houden en tot die tijd eerst nog maar even genieten!

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Je hoeft je hele leven niet in d ewacht te zetten omdatje hoopt snel zwanger te zijn...
    Voor het zelfde geld ben je net als ons 6 jaar bezig, nou dan had ik heel veel gemist in de afgelopen 6 jaar!
    Ik drink toevallig niet, maar in het begin deed ik heel veel dingen niet, of plande ik dingen niet in want stel je voor dat ik dan zwanger zou zijn.

Als je daadwerkelijk zwanger bent is het vroeg genoeg om je aan al die dingen te houden.

JE doet jezelf te kort om daar nu al mee te beginnen. Voel je je er toch niet prettig bij, kun je altijd wat minderen met drinken ipv helemaal stoppen en dan valt het ook lang zo erg niet op.
    Succes!

14. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik heb ook flink gedronken terwijl ik zwanger kon zijn, maar het was pas de eerste ronde. Mijn spiraaltje was er net uit, ik was nog niet eens ongesteld geweest, dusik dacht ach, het is heus niet gelijk raak.
    WEL DUS!

Nou kan het natuurlijk niet zoveel kwaad in het begin, maar ik heb meer best rot over gevoeld. Nu was bij mij alles goed maar als het mis was gegaan, een mk oid, had ik me toch afgevraagd of de alcohol er iets mee te maken had.

Als ik weer zwanger wil raken zal ik gerust af en toe een wijntje nemen maar neit zoals toen ruim een fles rose wegtikken!

Idd de placenta is nog niet aangelegd maar een kindje ontstaat wel in jouw buik, en wordt gevoed door jouw cellen en bloed. Alles wat je eet en drinkt beinvloed de kwaliteit van jouw cellen en jouw bloed.

Ik denk dat het alleen maar goed is dat je je bewust bent van wat je erin stopt. Ook als je voorlopig nog niet zwanger raakt is het niet slecht om niet veel te drinken dus ik zie niet in wat er mis mee is ;)

Ik had ook een feestje toen ik 10 weken zwanger was en bijna niemand het nog wist. De gastvrouw wist het echter wel dus dat was wel makkelijk. Verder drink ik eigenlijk altijd wijn en nu nam ik Aimee (alcoholvrije wijn) in een wijnglas dus bij mij viel het niet op.

Je kan ook gewoon 1 biertje nemen, in een flesje en af en toe doen alsof je een nieuwe haalt terwijl je in werkelijkheid 2 uur doet met 1 flesje of zo :) :)

15. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    Tot nu toe heb ik vanaf ongeveer de 2e helft van m'n cyclus niet gedronken en zodra ik ongi was heb ik lekker een wijntje gepakt.
    Omdat we nu na 7 maanden nog niet zwanger zijn drink ik nu ook in het begin van de cuclus niet (of hééél soms een beetje :oops: ). Op dag 1 van je cyclus wordt er een nieuwe eicel aangemaakt en daar schijnt alcohol toch z'n invloed op te hebben.

Een vriendin van me is al 6 jaar bezig om zwanger te worden. Volgens haar artsen is het beter als zowel zijzelf als haar man allebei NIET drinken.

M'n vriend drinkt in mijn ogen toch best wel veel. Zou het fijn vinden als hij voorlopig toch ook minder gaat drinken...of het liefst helemaal stopt. Helaas vinden de meeste mannen dat maar raar. Als je na een half jaar niet zwanger bent vind ik dat je er best wat voor mag doen en de kwaliteit van ei en zaadcellen wat probeert te verbeteren. Bovendien moeten die mannen niet zeuren...als wij vrouwen zwanger zijn magen we negen maanden lang heel veel niet :cry:. Die mannen hoeven alleen maar een paar weken wat gezonder te leven....en dan hebben we het nog niet eens over bevallen! :pale:
    Watjes zijn het die kerels! Ik snap hoe langer hoe meer waarom de vrouw zwanger wordt en niet de man! Aan de andere kant....het lijkt me super om zwanger te zijn en het kindje 9 maanden lang altijd bij je te dragen en in je buik te voelen (...op allen kwalen na dan...) Het blijft toch iets hééél byzonders en dat voorrecht hebben wij dan weer.

Maar goed Melloncollie: Zo te lezen ben je nog maar net bezig dus ik zou zeggen geniet van het leven maar doe wel een klein beetje voorzichtig. M'n zus heeft bij haar beide kinderen flink gedronken toen ze nog niet wist dat ze zwanger was en ze heeft 2 super leuke meiden! :D

16. riddle

riddle Fanatiek lid

17 jan 2008
    3.688
    0
    0
    Hi dames

Ja is idd een lastige, ik drink normaal gesproken ook altijd graag een wijntje en ben nu dus pas in ronde 1 maar ben wel gestopt met drinken omdat idd overal op het internet stond dat dat moest, ik zei nog tegen mijn vriend, straks duurt het maanden zit ik moeilijk te doen en mezelf dingen te ontzeggen voor niks, denk nadat ik dit allemaal heb gelezen ik gewoon lekker weer een wijntje neem maar wel met mate....hoe zit dat trouwens dan met roken? Ik rook zelf maar nu zwaar verminderd....wil natuurlijk niks doen wat kwaad kan maar is wel moeilijk allemaal hoor pfff

17. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik zou gewoon drinken waar je zin in hebt. Tenslotte ben je nog niet zwanger. Ik heb er 38 maanden over gedaan om zwanger te worden. Nou ik ben echt wel paar keer dronken geweest hoor in die tijd. Ik had het er met mijn gyn over en die zei ook dat het geen probleem was. ZOlang je maar niet elke maand helemaal laveloos bent.

De eerste 6 weken heb je nog geen bloedband met je kindje en kan het helemaal geen kwaad. Nee hoor meid, ik zou gewoon lekker verder gaan met leven en een biertje of wat dan ook kan echt geen kwaad. Stel je voor dat je er een paar jaar over doet om zwanger te worden dan kun je een paar jaar haast niets meer eten, geen alcohol drinken enz. Nee hoor ik vind dat je gewoon verder moet gaan met leven. En als je zwanger bent kun je altijd nog veranderen.

18. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    hoi hoi,

Je moet doen wat je gevoel zegt.
    Ik zou zeggen neem lekker dat biertje.
    Je hoef niet meteen een heel krat leeg te drinken toch.

ik zelf ben wel iets minder gaan drinken toen wij probeerde
    zwanger te raken. Maar ik liet een wijntje echt niet staan.
    Toen ik wist dat ik zwanger was ben ik meteen gestopt.
    Het weekend voor dat ik het wist, heb ik nog lekker gedronken.
    en volgens mijn huisarts kon dat echt geen kwaad.
    Zolang ik maar niet elke dag dronk.

Geniet maar lekker van een biertje \:D/

groetjes jet

19. riddle

riddle Fanatiek lid

17 jan 2008
    3.688
    0
    0
    nou daar word je blij van haha dan doe ik dat maar en hou ik gewoon alles goed in de gaten :D

Thanks

20. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Even een grapje tussendoor: Anders zeg je toch gewoon dat je af wil vallen ;) Van drank kun je erg dik worden!

Heeft alleen geen zin als je een klein poppetje van 50 kg bent...

Maar even serieus: Geniet gewoon nog maar van de lekkere dingen, zolang je het wel een beetje aan de maat houdt. Maar dat geldt altijd wel, toch?

Deel Deze Pagina