Gek van mezelf!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Happygirl86, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik word echt gek van mezelf. Even mijn verhaal kwijt.

Wij wonen nu in een flat die te koop staat, wij hebben een optie op een nieuwbouwhuis wat nog gebouwd moet worden. Als onze flat eerder wordt verkocht gaan we bij familie (oma) inwonen.

Dit is niet zo erg, maar ik twijfel nu al zolang over zwanger worden. Ik wil het zelf zo graag.. maar ik heb al die dingen van kan ik het wel betalen? Straks zit mijn familie opgescheept met een baby erbij die ze nachten lang wakker houdt. Het is allemaal zo'n gedoe.

Als ik er met mijn man over praat zegt hij: gewoon stoppen met de pil, we zien het wel, maar waarom kan ik dat niet gewoon. Denken van.. we zien het wel, het komt altijd wel goed. Waarom is dat zo moeilijk voor mij.

Ik wil het zo graag, maar ik begin toch elke keer met een nieuwe strip, terwijl mijn man hoopt dat ik elke maand weer stop. Maar ik ben gewoon zo bang dat het financieel zo zwaar wordt, want dan wil ik ook minder gaan werken, maar dan kunnen we het misschien allemaal niet meer betalen

Ik zou graag wat advies/ meningen van jullie horen wat te doen.

2. yoyo75

yoyo75 Nieuw lid

26 okt 2009
    2
    0
    0
    hallo Happygirl,

Lastig hoor! Je zou er met een financieel adviseur over kunnen praten. Je kunt ook op de website van het NIBUD kijken: (Nibud-NationaalInstituutvoorBudgetvoorlichting

Babies hoeven helemaal niet duur te zijn; winkels en bedrijven willen je wel van alles aansmeren, en je doen geloven dat het allemaal nodig is, maar vroeger deed met ook met wat er was, en wij zijn ook allemal gezond opgegroeid. Als je er een beetje op let, kan het allemaal best meevallen. Voor babykamers heb je tegenwoordig Marktplaats, ook kleertjes kun je twedehands kopen en je krijgt natuurlijk veel. Bovendien, als je zwanger wordt, duurt het ook weer 9 maanden voor de baby er is! Wanneer is de verwachte opleverdatum van het huis? Tel daar 3 maanden bij op (want het loopt toch altijd uit), en ga dan daar dan van uit.

3. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Wat ik ga zeggen is vast niet wat je wil horen, maar als ik jou was zou ik toch even wachten tot je alles goed op een rijtje hebt. Als dat dan zo is dan kun je ook met een veel geruster gevoel je zwangerschap ingaan omdat je weet dat je bent voorbereid. Want je moet er natuurlijk wel goed van kunnen genieten!

succes!

4. music4life

music4life Niet meer actief

als jij er klaar voor bent ,en je vriend/man ook ,moet je niet wachten..als het niet goed voelt nu ,moet je het ok zeker niet doen,,,dan kan je beter wachten tot de boel verkocht is en jullie weer een eigen stekkie hebben
    veel suc6
    het is heel lastig

5. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    ja het is zeker lastig, maar ook omdat ik er al zoveel mee bezig ben, heb buikbanden besteld, heb al rompertjes, aankleedkussen beddengoed lakentjes en allemaal kleine dingetjes natuurlijk. heb al spenen gekocht met i love papa, vond mijn man ook helemaal geweldig. Maar waarom ben ik dan zo onzeker?!

6. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    lastig hoor!

Wij hadden iets vergelijkbaars:
    Wij hadden al een kinderwens, maar mijn vriend ging nog een opleiding doen. Dus eerst wachten tot hij klaar was en zou gaan werken. De wens was toen al bij beide errug aanwezig.

We hadden zoiets van: als we een huis hebben/krijgen kunnen we gaan proberen zwanger te worden. (woonden op een heeeele kleine startersflat, waar echt geen kind bijkon, nog geen ruimte voor een wieg!)
    En toen kwamen we ons droomhuis tegen....waar we ruim een jaar op moesten wachten.
    Onze grootste twijfel of we het huis moesten kopen was de zwangerschapswens. Want die moesten we (weer) uitstellen.

We hebben toch het huis gekocht en ik heb nog een half jaar de pil doorgeslikt. Uiteindelijk konden we later het huis pas in en was ik 6 maanden zwanger toen we de sleutel kregen.
    Moet zeggen dat ik blij ben dat we hebben gewacht met zwanger worden...had er niet aan moeten denken te moeten verhuizen/klussen met een kleintje of hoogzwanger. Ook financieel moet ik nu nog erg wennen. Hebben een koophuis, een baby en minder inkomsten (minder werken) vind t best heftig allemaal.

Maar:
    maak samen een keuze waar jullie het over eens zijn. Misschien een datum afspreken wanneer je stopt met de pil? Is het voor je vriend niet steeds een teleurstelling en kan jij aan t idee wennen en je er op instellen.

Suc6 ermee!

Deel Deze Pagina