Vrijen is eng

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AngelaSR, 6 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Hoi Dames,
    Ik moet even mijn hart luchten en zoek denk ik ook wat geruststelling. :)
    Vorig jaar September was ik zwanger, met 8 weken mooi het hartje zien kloppen, 2 weken later bleek het vruchtje helaas niet meer te leven :(
    We hadden een paar dagen daarvoor gevreeën en ik heb toen een beetje bloed verloren. De gynaecoloog zweert erbij dat dit niets te maken heeft met de miskraam maar toch ben ik wat onzeker.
    Tot onze grote vreugde zijn we weer zwanger! En snel zeg! We zijn heel dankbaar voor deze nieuwe kans. Nu ben ik alleen erg nerveus wat vrijen betreft. :)
    ml is echt een schat hoor! En als ik niet wil dan niet, maar het is natuurlijk voor je relatie wel zo gezond om te blijven vrijen. Kan dit echt geen kwaad??

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Nee het kan echt geen kwaad.
    De kleine zit goed beschermd.
    Als het misgaat dan zit het echt in de ontwikkeling.

Snap dat je het moeilijk vind.
    Alles met beleid en niet tegen je zin in.
    Als je het toch te spannend vind kan je misschien andere dingen doen om elkaar te bevredigen. Niet alles draait om penetratie ;)

Het bloed verlies na seks is veel voorkomend.
    Alles is beter doorbloed dus een adertje is ook sneller kapot dan normaal.

3. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Nee dat kan echt geen kwaad, je kunt ook op andere manieren vrijen als je daar een beter gevoel bij hebt

4. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Zoals je gyn al zei, het kan echt echt echt geen kwaad!

Wel moet je er zelf 100% achter staan, anders is het voor jou misschien toch te beladen.

(ik durf het bijna niet te zeggen maar de seks tijdens de zwangerschap was het beste :p)

5. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Herkenbaar , ben nu ook net zwanger maar heb zeker angst om het gezellig te maken.

Mijn zoontje werd plotseling geboren met 34 weken, daarvoor hadden we het net gezellig gemaakt.... Dus snap je angst heel goed.

6. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Bedankt lieve dames voor jullie steun en antwoorden!
    We kunnen idd ook andere dingen doen ;)
    Ik denk dat mijn gevoel erbij ook is dat ik wil dat alles zo "gewoon" mogelijk blijft zodat ik er niet teveel mee bezig ben. En dan doel ik vooral natuurlijk op de angsten! Ik ben wel bezig met mijn zwangerschap maar wil dat wel op een positieve manier doen. Komt vast goed en anders vrijen we gewoon als egeltjes ;) heeeeel voorzichtig :D

7. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Wat wij gister nog ergens hadden gelezen was dat je de laatste 2 maanden het beste met condoom kon vrijen omdat blijkbaar de svochtsperma? De bevalling kan starten.

8. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Heel herkenbaar.
    Mijn eerste mk begon na een vrijpartij. Ik was er heilig ban overtuigd dat dit ook de oorzaak was.
    Hierna nog 2 mk's gehad, waarvan 1 bbz, tijdens deze zwangerschappen durfde ik niet te vrijen en ging het evengoed mis.
    Dat was voor mij wel de eye opener dat vrijen echt geen kwaad kan, als het niet goed zit of het kindje niet gezond is, dan gaat het hoe dan ook fout.
    Tijdens deze zwangerschap pas gevreeën nadat ik kloppend hartje had gezien, na 6,5 week. En niet eens bewust, maar onbewust voor mij denk toch een teken dat het dan goed zit en toen gingen de remmen los :D.

9. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Alleen als je lichaam er al klaar voor is kan dat een stimulans zijn geloof ik

10. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Nou na 2 miskramen zijn mijn gyn toen ik weer zwanger was dat we het maar even niet moesten doen tot na de 12 weken. Niet omdat hij vermoedde dat het zo veel kwaad kon, maar gewoon voor de zekerheid en voor mijn eigen gemoedsrust. Inmiddels ruim 33 weken nu. :)

11. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Even nog een gekke vraag, ik heb best vaak een drukkend gevoel in mijn vagina, bij je ingang laat maar zeggen ;)
    Hebben meer zwangere hier last van?

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ja en dat is alleen maar erger geworden helaas... komt omdat alles meer doorbloed word.
    maar vrijen kan geen kwaad. als je er zelf behoefte aan hebt en je partner ook is er niets mis mee ;)
    miskraam kan helaas altijd gebeuren en is meestal een dna foutje waardoor het kindje niet kan ontwikkelen helaas...

13. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Vrijen kan echt geen kwaad.. Ik heb gelukkig nooit een miskraam mogen ervaren maar ik heb hiervoor 3x bloedverlies gehad waarvan 2x lichtroze, 1x helderrood en 1 week lang bruinig afscheiding en volgens mij ben ik nu nog zwanger .. Aanstaande woensdag geslachtsecho! Toen ik bruinige afscheiding/bloedverlies had, wilde ik zelf geen seks. Gewoon uit voorzorg, maar daarbuiten zijn wij gewoon actief geweest.. Hoop dat t je wat geruststelt :)

14. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Wij gister voor het eerst in 4 weken gevreeën. Manlief dacht dat het wondertje kon overlijden als we intiem zouden zijn samen. Na het 20 x te hebben uitgelegd gaf hij gister eindelijk toe. We hebben het gedaan maar of het echt prettig was? Nee voor mij niet.. het voelde heel raar van binnen, alsof het daar niet hoorde.
    Voelde voor mij dus ook vrij eng!

15. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik heb zelf met 20 weken een behoorlijke bloeding gehad na het vrijen. Was idd een adertje. Wel behoorlijk schrikken maar het kan echt geen kwaad voor je kindje.

16. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ik vond in begin van de zwangerschap vrijen ook eng maar nu niet meer , merk zelfs dat ik daarna heel ontspannen ben , geen bandenpijn en beter kan slapen

17. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.614
    167
    63
    Ik had mijn vorige zwangerschap een heel hoog libido en het dus vaak genoeg gedaan. En er is nooit wat gebeurd. Er kan idd wel een bloeding komen doordat er een adertje is gesprongen.

18. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Bedankt voor de geruststellingen lieve dames!
    Ik denk dat ik toch ook nog erg bang ben dat het weer mis gaat. Ik weet het ik schiet er niets mee op want ik heb er zelf helaas echt geen controle over maar toch blijft het knagen in mijn achterhoofd. Ik ga keihard mijn best doen om gewoon te genieten van de zwangerschap want druk maken kan ook nooit goed zijn! Ik ben echt zo dankbaar dat we zo snel weer zwanger zijn! Maar lekker veel afleiding zoeken! Dank jullie wel voor jullie begrip, jullie verhalen en jullie steun! Als ik dit forum toch niet had! Zo fijn om mijn hart te kunnen luchten aan mensen die mij super goed begrijpen! X

19. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Herkenbaar hoor. Ook al hebben wij de vorige keer ook niet gevreeën sinds ik wist dat ik zwanger was. Toen een miskraam gehad. Nu weer zwanger maar naast dat mn hoofd er (nog) niet naar staat, hebben we het deze keer ook niet gedaan. Ook omdat de angst van de miskraam er te diep in zit, ook al weten we dat het geen kwaad kan. Maar hebben beiden echt zoiets: je moet het beiden willen en anders gewoon niet. En er zijn idd genoeg alternatieven, denk dat dat voor ons ook de eerste stap gaat zijn. Gewoon lekker samen douchen en zo. Vooral niks forceren zolang het niet goed voelt ;)

20. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het de zwangerschap na m'n miskraam ook de eerste 10 weken niet gedaan, voelde me daar zo onprettig/bang bij en na 2 goede echo's was ik er we van overtuigd dat t goed zat en toen was ik veel relaxter en was t ook allemaal weer prima qua sex

Deel Deze Pagina