Ik weet niet of dit topic hier hoort, anders moet ie verplaatst worden. Ik had vanochtend een positieve ovu test in me handen van clearblue. Helemaal blij natuurlijk, maar ik zit toch met iets in me maag. Ik zit sinds afgelopen donderdag aan een antibiotica kuur ivm een bijholteontsteking. Ik moet de kuur afmaken wat nog tot donderdag duurt. Nu staat in de bijsluiter dat je deze kuur niet mag gebruiken als je zwanger bent of als je zwanger wil worden. Dit kan schadelijk zijn voor de ongeboren vrucht. Er staat ook dat ik voldoende contraceptieve maatregelen moet nemen om zwangerschap te voorkomen. Hebben jullie hier ervaring mee? En delen jullie dezelfde mening om deze maand even over te slaan? We zijn al 9 maanden aan het proberen zwanger te worden, dus het is voor ons heel moeilijk om bewust een maand over te slaan, maar ik wil ook absoluut niet het risico nemen mocht het nu wel lukken, om een ongezond, of nog erger, een kindje met afwijkingen te verwekken door de ''negatieve'' invloed van deze antibiotica kuur. Ik ben benieuwd naar jullie mening en ervaringen, maar vooralsnog slaan wij deze ronde maar even over.
Nee sorry geen ervaring mee. Ik wil je alleen wel even succes wensen. Snap het dilemma waar je voor staat... Dat had ik met het laten maken van een röntgenfoto, niet wetende of ik zwanger zou zijn of niet....