Ben nu 31 weken zwanger en ja ik heb inderdaad een hele dikke ronde buik Ik krijg elke dag opmerkingen hierover. Haha krijg je geen tweeling. Nou jij kunt straks nog niet meer lopen. Nu heb ik van mezelf overgewicht weeg voor zwangerschap 100 kg en ben nu tien kg bijgekomen (bij mijn dochter was ik toen al 20 kg bijgekomen) De opmerkingen maken me verdrietig en voel me echt een dik varken.
Misschien een geruststelling, maar ik heb absoluut geen overgewicht en krijg precies dezelfde opmerkingen. Mensen vinden mijn buik gewoon groot en vinden mij erg zwanger. Ik vind het eigenlijk wel een compliment dat het zo zichtbaar is en ben er trots op! Mag jij ook zijn
Laat het los ik woog deze keer bij de start 114 bij 1.83 en heb me nog nooit zo heerlijk zwanger gevoelt. Mensen bedoelen het echt niet lelijk en complimenten dat je het gewicht deze keer beter onder controle heb
Eens met Flamingo, zie het als compliment dat je er zo zwanger uit ziet. Hier ook dat soort opmerkingen gehad terwijl ik super slank ben.
Heel herkenbaar.. Ik ben zelf nu 26weken, en heb ook aardige ronde buik en waggel ook nog eens door me bekken... krijg ook regelmatig antwoorden zoals oh je hoeft niet lang meer bla bla bla.. om gek van te worden..
Mensen hebben vaak niet door wat ze zeggen. Ik hoorde het ook regelmatig toen ik zwanger was van m’n dochter. Meestal lachte ik vriendelijk en probeerde ik vooral te genieten van het feit dat ik mooi zichtbaar zwanger was. Er was 1 keer dat ik heel chagrijnig van m’n werk kwam en het niet kon hebben. Stond een clubje taxichauffeurs en ik zou net op m’n fiets stappen toen 1tje riep: zo hallo he, jij hebt ook niet lang meer te gaan, hoe ver ben jij dan wel niet (ik was pas 25 weken zwanger toen). En in al mijn chagrijnigheid gaf ik een knik naar zijn dikke buik en riep terug: in elk geval langer dan jij, je bent zo te zien al ver overtijd. Hij werd hard uitgelachen door de anderen en kijkt tot op de dag van vandaag nijdig naar me als ik langs loop/fiets. T gaf me die dag een heerlijk gevoel moet ik bekennen.
Hier precies dezelfde opmerkingen. Ik ben dan wel slank, maar heel klein. Dus die buik valt behoorlijk op. Denk dat veel mensen ook gewoon niet goed weten wat ze moeten zeggen. Ik zou het los proberen te laten en gewoon trots zijn op je zwangere buik. Want elke zwangere buik doet hetzelfde geweldige ding: een heel mens laten groeien!
Mensen willen gewoon iets vinden van je buik. Hetzij te klein, hetzij te groot. Ik heb lichte overgewicht en ben klein dus ik hoor ook vaak: ben je echt nog maar 20 weken?? Ik voel me dan ook echt een zeekoe maar probeer het toch maar los te laten. Soms vraag ik of dat het aardigste is wat ze kunnen zeggen en dan krabbelt men eigenlijk altijd wel terug. Ze bedoelen het idd niet zo maar vervelend is het wel
Mensen hebben vaak de neiging om iets te zeggen/ iets ergens van te vinden terwijl dat helemaal niet nodig is... Bij mij is het juist dat ze mijn buik zo bescheiden vinden. Ik weet wat de weegschaal zegt, die is niet bescheiden. Dat is bij al mijn zwangerschappen het geval geweest, goed bedoeld, maar ik word dat weer onzeker of de groei wel goed gaat. Schouders ophalen en verder gaan.
Mensen hebben altijd wel een woordje klaar , zolang het over een ander gaat en niet over hunzelf. Niks van aantrekken Gewicht is imo niet relevant - jij moet je goed voelen met wie je bent - en trots zijn op jezelf!
Ik vind t over mn buik niet zo boeiend eigenlijk, je bent toch zwanger en dan word je buik dik, hoort erbij. Ik vind andere vragen/opmerkingen veel irritanter, je bent een publiek object helaas...
Boos/ assertief kijken.. misschien durven ze dan niks meer te zeggen. En anders na een opmerking even een stilte laten vallen en zeggen: “ en bedankt hè...” Mensen vinden altijd wel wat..