Ik heb afgelopen maandag (was ff koffiedrinken op mn werk) ook weer een lekkere bitch actie uitgehaald! Een oudere mannelijke collega die het laatst nodig vond een "leuke" opmerking over mn buik te maken, zat naast me en hij zei nu dat mn buik niet groter was geworden sinds vorige week (heeft mn opmerking laatst m toch geraakt). Ik kon het niet laten en zei tegen m: ff kijken wiens buik groter is nu? De jouwe of de mijne? Oh, ik zie het al, jij wint! Iedereen lachen uiteraard!
Mensen zijn nu ineens zo geïntresseerd hoe je sexleven met dikke buik is? Dat is echt de meest onbeschoftse vraag welke ik tijdens mijn zwangerschap gehoord had! Gelukkig heeft haar vriend ook een behoorlijke dikke bierbuik, en ik zei dus: "gewoon, net zoals bij jullie waarschijnlijk.." Verder vind ik de opmerkingen juist wel leuk eigenlijk. Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik wel erg vaak hoor dat ik "mooi zwanger" ben. Dus dat is uiteraard wel leuk om dat te horen...
jeetje he dit komt mij ook bekent voor dat mensen overmijn buik beginnen. Bij mij is het meer van als ik zeg van de babykamer of ik begin te zeggen van dat t spannend begint te worden bijna een tweede erbij. Zeggen ze huh ben je in verwachting? Ik zie niks man nou dan ben je 37wk echt pijnlijk. Want ik ben echt trots op ,mijn buikje. ben 1,83 en je ziet het van de achterkant niet dat ik zwanger ben maar wel aan d evoorkant. Ook is er een knoopje geknapt van mijn jas dat t echt bol staat je ziet t echt. tis niet leuk die opmerkingen maar probeer je er niet op te vestigen. Zolang jij maar tevreden bent met je buik. tis gewoon niet leuk als ze zeggen zo groot al? ik vind van mijn mening,dat ze je gewoon beledigen. Ik wens je veel sterkte liefs loesmari.
Tot voor kort had ik zoiets van:"Leuk, dat iedereen zo betrokken is", maar nu heb ik af en toe toch iets van: "zucht !" Gisteren was het toppunt, toen zei een collega: "Zoohoooo, jij groeit ook flink door ... hoe ver ben je nu? 22 weken pas ? Ben je dan niet veel te veel aangekomen al? (5 kg, for your information) ... En elke dag 1 opmerking, oke, maar soms ben ik na de 10e wel klaar ermee, en dan nog een week of 18 te gaan ... het kan alleen maar erger worden! Ik houd mijn hart vast. Groetjes Dyaan
He W, Je hebt gelijk, helemaal met je eens.. ik word er ook niet goed van, ik ben altijd al onzeker over mijn lichaam, heb maat 40.42 en dus echt vrouwelijke rondingen, (mannen kregen er eerder geen genoeg van) en nu was mijn lieve fijne pappie zo aardig ..: We waren ergens wat drinken, had het ijskoud(liepen in een jachthaventje) en ik bestelde een chocomelk met slagroom,zegt mijn lieve vader: nou ik niet, doe mij maar koffie, ik let tenminste op mijn lijn! Ik begon te janken midden in het tentje als een gek, trok het echt niet, last van hormonen en ik groei nu al aardig.. kon het niet hebben.. voelde me er echt zwaar kut onder.. vind zowiezo dat mensen een vrijbrief denken te hebben om commentaar te leveren nu ik zwanger ben, oh, je groeit al echt he? goh, wat zijn je borsten groot? eet je niet teveel? Godverdorie, houd je mond denk ik dan! Staat er in de wet ofzo dat iedereen een zwangere vrouw commentaar moet geven?! Alleen oudere mensen zie je heel lief lachen en hoor je zeggen, geniet ervan! Ben nu behoorlijk opvliegerig, net zoals butterfly, dus trek echt geen opmerkingen..kan me nu nog inhouden, maar als het me teveel word krijgen ze echt wel commentaar hoor..
jeej zeg wat een botte opmekringen maken sommige mensen waar jullie eme moeten werken. ik ben bijna blij dat ik niet werk. mijn vriend vind me enorm sexie met mijn dikke buik en ikzelf vind me ook mooi met mijn buik. je maakt zoiets maar een paar keer in je leven mee. ik vind het zo speciaal. mijn zoon roept soms weleens ooooh jij bent dik. maar dat vind ik alleen amar grappig. je ziet hem dan echt denken. jeeeeeej zeg. en dan komt er een big smile. mijn dochter vind het grappigste dat we niet meer samen door 1 deur kunnen. dan botst ze tegen mijn buik aan en dan komt ze niet emer bij. maar even later klopt ze dan op mijn buik en roept hallo broertje hoe gaat het ermee? of legt haar op op mijn buik in de hoop iets te horen. ( zou ze echt verachten dat hij roept, goed hoor! )
Bij mij is het juist omgekeerd! Ik heb (nog) niet echt een hele dikke buik en ben verder ook niet heel erg veel aangekomen (het valt tenminste niet zo op). Pas sinds een week of 2 kan je goed zien dat ik zwanger ben. In het begin hoorde ik steeds "Weet je zeker dat je zwanger bent?" Daarna vroegen mensen regelmatig "Groeit het wel goed?" Het toppunt was een collega laatst die vroeg: "Ben je zwanger van een lilliputter ofzo?" Grrrrrr.
Ik krijg die opmerkingen niet over dat dik zijn. Wel dat mensen vinden dat ik heel mooi zwanger ben, en dat vind ik juist weer leuk haha! Maar toen ik begin 20 weken was, had ik nog niet echt een buikje. En toen kreeg ik wel kutopmerkingen naar mijn hoofd. Of ik wel zeker wist of ik zwanger was.. (welnee..), en dat mensen nu wel snapten hoe het kon dat mensen soms niet door hebben dat ze zwanger zijn. Ja, WHATEVER!
Ik krijg continu de vraag: "weet je echt zeker dat het er geen twee zijn?" Daar word ik niet goed van! Ik heb echt een behoorlijke buik, het is net of ik een beach volley bal heb ingeslikt. Ik ben verder niet echt aangekomen nog 1 hooruit 2kilo, maar ik heb ook schildklier problemen dus dat is niet zo heel gek. Vlak voor de IVF was ik 4kilo afgevallen dus ik heb nog een beetje speling. Waar ik ook heel moe van word is de discussie die lost barst als ik geen ossenworst meer pak of filet american.... Het verhaal van vroeger komt er bij dat je toen gewoon alles mocht eten en werd en niet zo moeilijk gedaan. Persoonlijk vind ik het heel erg meevallen wat je niet mag eten en dan nog dan eet je het 9mnd niet SO WHAT! Maar goed ik ben heel blij om ZWANGER te zijn
Dat is fijn, dat je die opmerkingen niet krijgt! Ik krijg ook hele leuke opmerkingen gelukkig maar er zijn ook mensen die het niet uit kunnen staan dat je mooi zwanger bent of gewoonlijk een mooi figuur hebt blijkbaar. Beetje zielig, je kan ook gewoon niets zeggen natuurlijk! Zo van, haha...ben jij lekker ook eens dik tenminste... Maar ja....zegt een hoop over hen en omdat het maar tijdelijk is (die dikte) heb je natuurlijk ook mensen die er gewoon niet bij stilstaan hoe dat voelt, die opmerkingen. Zal ook niet altijd slecht bedoelt zijn, beetje onnadenkend is het wel alleen.
Mensen denken sowieso dat ze commentaar mogen geven op zwangere vrouwen. Ik kan zelf bijna niet wachten tot je iets gaat zien. Maar ik ben van mezelf al geen maatje 36 (ahum) dus ik ben benieuwd. Wat ik begrepen heb (ik ben geen ervaringsdeskundige) denken mensen soms ook dat ze ongevraagd aan de buik van een zwangere vrouw mogen zitten, of aan baby's in een later stadium. Vreemd. En dan komt er nog het commentaar over (op) de babyverzorging straks... Ik denk dat haar op de tanden een verplicht extra zwangerschapsverschijnsel moet worden!
Haha Liesben! Dat is zeker wel handig soms hoor! Je voelt je al minder zeker van jezelf als je zo tegen het eind loopt en die opmerkingen soms maken het niet beter! Maar op m'n buik ben ik altijd heel trots en dat raakt me ook niet. Meer dat de rest ook meegroeit...minder! Maar ja...
Dat ongevraagd aan je buik zitten klopt! Tot nu toe heb ik alleen mee gemaakt dat het goed vrienden of familie was maar er zijn al heel veel mensen geweest die toch ff aan mn buikje moesten voelen!
Hier verwachten ze nu na mn zwangerschap wonderen... heb nu al 3 a 4x aan moeten horen dat ik nog een dikke buik heb en dat ik er echt wat aan moet gaan doen Hallo ben net een week geleden bevallen zeg. Mag ik even tijd hebben om te herstellen? Kan me daar nu echt kwaad om maken (zullen ook nog deels hormonen zijn), alsof ik nu na een week er al aan denk om te sporten. Het mag nog niet eens en bovendien heb ik de tijd er niet eens voor. Eerst maar even goed uitrusten en in ons ritme komen. Over 2 a 3 weken kijken we wel verder...en als ik dan nog geen zin heb, dan maar wat later. Sommige mensen
Owwww jaaa wat herkenbaar! Inmiddels ben ik bevallen, maar ik had een hele dikke toeter van voren..."Weet je zeker dat er geen 2 inzitten?", Zoho, jij bent al bijna zover zeker? Ehm nee, nog 10 weken...owkeeee Dikkertje Dap, "ben je op de brommer en wist je niet waar je je helm moest laten?" "Hoeveel kilo ben jij al wel niet aangekomen?" "Zal wel een heel groot kind worden" Tsja, ik ben op een gegeven moment gestopt met vriendelijk reageren en dan gooide ik het maar op de hormonen...
Ik trek me niks aan van misplaatste opmerkingen. Ik ben gewoon zo gelukkig en ik voel me mentaal zo sterk, baby en ik kunnen de hele wereld aan! Alleen mijn vriend mag me geen bolle meer noemen. Dan moet ik denken aan een meisje van vroegah dat ook zo werd genoemd...maar dan om andere redenen. Niet echt een leuk koosnaampje laat maar zeggen. Maar buikbanden met rake teksten doen wonderen!
Bij mij gaan die opmerkingen ook bij het ene oor erin en bij het andere er weer uit! Een zwangere vrouw is juist schitterend om te zien en als iemand meent om een stomme opmerking te maken pfffff daar moet je je de kont aan afvegen. ik kreeg ook zoiets altijd naar mijn hoofd geslingerd door familieleden,ik was de knollepoot van de familie! Pf hebben zelf nog nooit een kind op de wereld gezet maar dat zijn vaak wel de mensen met praatjes! Wees lekker trots op je buik en trek je niks van anderen aan!
jeetje die zijn vlot met hun bemoeienissen! ten eerste MAG je nu nog helemaal niet sporten. inderdaad, rust jij maar eerst eens goed uit en kom eerst maar eens in je ritme, neem je tijd, ik snap echt niet dat mensen na een week al zeuren over je buik, echt belachelijk! niks van aantrekken en vooral van je kindje genieten nu, gefeliciteerd nog!
Dankje Ja gek wordt je ervan, het zou ideaal geweest zijn als je direct weer slank bent, maar dat is zeldzaam. Mn zus spande wel de kroon door op de dag zelf te zeggen dat ik nog een buik had....ja duhuh