ervaringen na galblaasok

Discussie in 'De lounge' gestart door Chilleke, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hoi,

eergisteren is (door kijkoperatie) mijn galblaas verwijderd.
    Operatie ging goed, al was hij schijnt wel ontstoken volgens chirurg.
    Na operatie erg ziek geweest van narcose, dag 2 gisteren dus, veel pijn gehad, en erg moe geweest. Vandaag gaat alles weer een beetje beter...maar jeetje doet nog steeds zeer. en... vandaag zijn mijn darmen aan het rommelen :) verschrikkelijk gewoon...daar heb ik nu (op het trekken van wondjes na dan) het meest last van...
    Maar wie heeft dit ook meegemaakt en weet of dit snel voorbij is?
    en hoe lang waren jullie echt ziek? vond het behoorlijk tegenvallen eerlijk gezegd :cool: dacht veel sneller te been te zijn weer :cool::(

bedankt alvast.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    even denken... elke dag ging echt beter.
    Denk een dag of 3 echt pijn. Na een week kon ik alles weer.
    Na 2 weken ging ik weer werken.

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    zit nu op dag 3, dus das hoopvol dan haha

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja na dag 4 ging het wel steeds beter. Kon de eerste 2 dagen geen traplopen bijvoorbeeld.
    Ik vond het ook heel erg, herstel vergelijkbaar met mijn keizersnedes. Na een week ging het echt beter.

5. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    :)fijn te lezen, voel me echt zo watje ;)

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook zoiets. Woensdag operatie en zondags al wel redelijk. Moeheid komt van de narcose. Darmen combi van narcose en natuurlijk de verwijdering. Na anderhalve week had ik eigenlijk alleen nog last van de hechtingen..

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik had het volgens mij net zo, en had ook heel erg last van spierpijn als ik me goed herinner.
    Maar ook hier ging het snel, na een week kon ik me alweer redelijk zelf redden en na 2 weken was ik weer aan het werk.

8. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik vond het ook erg tegenvallen. Ook spierpijn, dit komt doordat ze je buik helemaal opgeblazen hebben. Geloof dat ik het tot 2 weken na de operatie gevoeld heb. In het begin echt pijn, later afzakkend naar zeurderig aanwezig gevoel wat steeds minder werd.

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    pff ik vond het ook tegenvallen hoor. Bah was behoorlijk ziek de eerste dagen ( bij mij was de galblaas ook ontstoken )
    En de pijn was ook behoorlijk de eerste dagen! Had ik me echt op verkeken.

Na een week ging het idd al een heeel stuk beter met me. Te goed misschien want moest mezelf echt dwingen rust te houden en niet meteen weer van alles te gaan doen ;)

10. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is de operatie echt 100% meegevallen juist. Ik heb wel wat pijn gehad maar dat was alleen als ik opstond, dan had ik wat pijn en dat was dan nog voornamelijk in mijn schouders van het gas. Maar ook op Woensdag geopereerd en op Zondag ging het alweer stukken beter. Na 2 weken ook weer aan het werk gegaan.

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Denk niet helemaal de ervaring die je zoekt.
    Was meteen na de operatie weer boven jan. Weinig na pijn gehad.
    Wel bleef ik een tijdje moe.

Hoop dat het voor jou ook snel beter gaat.

12. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    hier donderdag ochtend vroeg geopereerd en zaterdags stond ik er al alleen voor (noodgedwongen vriend kon die dag geen vrij hebben) donderdag en vrijdag had ik nog ontzettend veel pijn .. maar moet wel zeggen dat het donderdag nacht het aller ergst was toen had ik echt pijn van dat gas..
    onze dochter lag toen nog in de box en had vooral moeite met daar over heen bukken (kwam precies tegen mijn buik aan en dat deed zeer) maar moet zeggen dat het zondag al stukken beter ging!
    ik was ook heel ziek van de narcose trouwens.. vreselijk misselijk en kon die zuurstof juist niet verdragen die ik kreeg die heb ik er donderdag middag zelf uitgerukt omdat ik kotsmisselijk werd van die zuurstof en steeds het idee had dat ik moest overgeven..

gelukkig ging het daarna wel beter, mijn schoonmoeder vroeg smiddags nog heb je geen last van je schouders door dat gas, ik zeg nog nee gelukkig niet (had erover gelezen vantevoren)
    maar rond een uur of half 9 savonds begon de ellende ...

maar wou echt geen morfine meer want daar werd ik ook zo misselijk van en wou echt de volgende ochtend naar huis haha..
    lag op de kamer met 3 oude mannen en dat was echt vreselijk (snurken, hele tijd keiharde scheten laten, en nog meer haha)

hoop dat je ook snel op knapt!

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik kwam na een dag of 4 mijn bed uit. Na twee weken weer aan het werk. Beterschap

14. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Tis natuurlijk ook wel heel persoonlijk. Ik ben van nature nogal hard voor mezelf. Ik ben op maandag geholpen, ging niet voorspoedig, moest nacht blijven, kon niet zelfstandig plassen, kreeg katheter. Toch was is volgende dag op, en vrijdag al weer aan t scrappen in hobbywinkel.
    Tuurlijk deed t pijn, maar ik hou niet van watten:)

15. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Bij mij viel het 100% mee, ik ben dinsdag laat geopereerd, woensdag mocht ik naar huis, en had toen ik wakker werdt echt het idee dat het meteen beter voelde.
    Woensdag avond heb ik de huiskamer gedweild, wel moe erna maar donderdag ging het super. Alleen soms wat last van de wondjes, maar dat was niet zoveel om echt au bij te zeggen!

Hopelijk knap je snel op, beterschap

16. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Na 2 weken was ik weer helemaal de oude en kon ik weer fatsoenlijk in bed liggen. Kon de eerste 2 weken alleen op mijn rug liggen.
    Na een week kon ik wat makkelijker bewegen/ opstaan.
    Vooral in het begin de eerste dagen voelde het alsof mn organen buiten boord hingen/ verzakten met opstaan:p
    Heb geen last gehad van gas / schouders.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja moet je zelf weten maar ik denk dat je meer kwaad dan goed daarmee.

Ik hou niet van over mijn grenzen heen gaan en ik zie daar ook totaal de noodzaak niet van in. Waarom zou ik gaan zitten scrappen in een hobbywinkel als ik me veel lekkerder voel ik mijn bedje?

18. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat gas was naar inderdaad. Daar hebben ze me de 1e nacht nog voor plat gespoten (lees: fentanyl spuit, en vervolgens bijna out doordat mijn bloeddruk omloog vloog). Wel lekker geslapen daarna.. En alsnog de dag erna naar huis in de avond.

19. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 's middags geopereerd en de volgende ochtend naar huis gegaan. Voornamelijk last van spierpijn gehad. Ik ben zelf nog zo gek geweest om diezelfde dag met een diclofenacje en de maximale dosis paracetamol op naar een verjaardag te gaan. Achteraf gezien natuurlijk absurd. De jarige stond mij ook aan te kijken van wat doe jij hier in hemelsnaam?

Na een paar dagen ging het zonder pijnstilling. Ben wel heel lang nog moe geweest, maar ik denk dat dat ook kwam omdat ik een paar maanden moest wachten op de operatie, omdat mijn leverwaarden slecht waren als gevolg van acute alvleesklierontsteking. Helaas een minder fijne complicatie die er helaas bij was gekomen.

20. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Vond het super meevallen, zeker in vergelijking met de verschrikkelijke pijn van die galaanvallen. Mijn galblaas was chronisch ontstoken en verlittekend. Ik had wel schouderpijn een paar dagen maar aan de wondjes voelde ik eigenlijk bijna niks. Na een week was ik weer aan het werk.

Deel Deze Pagina