wat vragen bij rondleiding school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mupet, 9 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi

Wat vraag je of waar let je op tijdens een rondleiding in een basisschool. Wij gaan binnenkort voor de oudste kijken maar ik weet niet precies waar op te letten of waar naar te vragen

Iemand tips?

2. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Toevallig hebben wij de rondleiding vandaag gehad. We kregen superveel info. De directrice heeft ons alle klassen laten zien van groep 1 t/m 8 en ook verteld hoe ze te werk gingen. Zelfs nog kennis gemaakt met diverse leerkrachten en de intern begeleider.
    We hebben zelf nog gevraagd of er een ouderraad was, hoe e.e.a. geregeld was mbt overblijven, hoe kinderen die boven of onder de maat presteerden begeleid werden, hoe wij ons als ouders op konden geven voor hulp bij schoolse activiteiten etc.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Wij hebben oa gevraagd hoe de school om gaat met kinderen die niet gemiddeld zijn. Welke methodes hebben ze dan etc.

Wat het pestbeleid is.

Welke lesmethode ze gebruiken.

Dit zijn de vragen wat wij het belangrijkste vonden. Maar het is vooral ook kijken / voelen hoe de sfeer is en kijk goed naar je kindje hoe hij / zij zich daar voelt.

Wij zijn bij 2 scholen gaan kijken en er was een duidelijk verschil van sfeer. Dit voelde we zelf enorm, maar konden we ook aan ons kind zien. Toen wij vroegen welke school hij het leukst vond, benoemde hij de school met de betere sfeer.

4. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Die vragen had ik vantevoren ook maar (bijna) alles werd al verteld dan blijft niet veel over haha. Het voelde voor ons allemaal heel goed gelukkig.

5. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke onze oudste is nog maar net 3 dus we zijn er wel erg vroeg bij, maar ik kreeg er post over en stond ook dat ze het zo snel mogelijk wouden weten ivm de toestroom op de kleuterklassen

dus toch maar geregeld nu, en ik heb er ook wel zin in om te gaan kijken, lijkt me niet dat er heel veel in een jaar zal veranderen qua hoe het daar gaat op de school of wel?

maar goed, ik heb dus ook een boekje mee gekregen over de school, daar staat al wel heel veel in ook over overblijven, tijden enz enz en ook over een pestbeleid

maar ik ga eens een paar dingen hieruit opschrijven die ik wel wil vragen en niet wil vergeten.

ik weet zelf nog wel dat ik ook wil vragen naar of ze voorschoolseopvang hebben, want dat hebben wij dan wel echt nodig aangezien ik om half 8 moet beginnen met werkne, en de school om kwart voor 9 begint... hahaha maar dat zijn meer praktische zaken natuurlijk

iemand nog meer ideeën?

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Lestijden,
    Hoe wordt er met pesten omgegaan
    Vanaf welke leeftijd krijgen kinderen huiswerk mee
    Hoe groot zijn de klassen maximaal
    Hoe wordt er met toetsen om gegaan
    Wordt er met de kinderen gewerkt aan het zich zelf presenteren, zoals een spreekbeurt en op wleke manier en vanaf welke leeftijd gebeurt dit
    Welk soort onderwijs het is en welk lesprogramme ze volgen
    Overblijf mogelijkheid en hoe is die ingedeeld en of er meer kindeen overblijven gemiddeld op school
    Afhankelijk van de geboortedatum van je kind, hoelang laten ze kleuteren en gaat dit in overleg met de ouders.
    Hoe wordt er om gegaan met kinderen die meer of juist minder kunnen
    Hoe is de uitstroom, welk onderwijs gaan ze volgen, dit is ook online op te zoeken ;)
    Staan er grote veranderingen op stapel
    Hoe is de samenstelling qua culturele en etnische minderheden binnen de school

Deel Deze Pagina