Schokkend en zeer treurig vind ik het..En maarliefst Twee keer deze week..een kind vergeten in de auto van de moeder met de dood tot gevolg.. Wat vinden jullie ervan? Ik las afgelopen zaterdag een heel stuk in de Telegraaf over de veel voorkomende hoge mate van stress, verantwoordelijkheden en verplichtingen in jonge gezinnen, mijnsinziens denk ik dat daar veel waarheid in schuilt.. Wat is jullie mening? Groetjes Hilde
Moet je toch niet aan denken dat je je kind vergeet in de auto? Ik geloof inderdaad dat er wel een samenhang is met de haastige tijd waar we in leven. Nou dan ben ik maar iets te laat hoor!
Dat is misschien wel waar soms maar dan nog... Ik heb over deze gevallen zitten nadenken maar ik kan mij er gewoon echt niets bij voorstellen... Je bent je toch bewust van de aanwezigheid van je kindje in de auto...het is heel triest in ieder geval.
Het is waar dat we in een haastige tijd leven, maar als je een kind hebt lijkt mij dat hij of zij op de eerste plaats komt. Bij mij is hij iig altijd in gedachten en kan me niet voorstellen dat ik hem ooit in de auto vergeet! Het lijkt me wel het ergste wat je kan overkomen.... Je zal de rest van je leven een enorm schuldgevoel hebben
Het is waar dat we in een haastige tijd leven, maar als je een kind hebt lijkt mij dat hij of zij op de eerste plaats komt. Bij mij is hij iig altijd in gedachten en kan me niet voorstellen dat ik hem ooit in de auto vergeet! Het lijkt me wel het ergste wat je kan overkomen.... Je zal de rest van je leven een enorm schuldgevoel hebben
Ik vind het gewoon onvoorstelbaar, ik kan me niet voorstellend dat ik mijn kind zou vergeten in de auto! Het is gewoon verschrikkelijk... ook voor de moeders... want hoewel de meesten van ons zich niet voor kunnen stellen dat zoiets kan gebeuren, zullen ze het vast niet express gedaan hebben, maar ze moeten er wel mee leven nu
Ik vind het werkelijk waar belachelijk, hoe kan je nou je kind vergeten kom op zeg, en ook al leven we dan momenteel in een maatschappij waarin iedereen het altijd druk heeft dan nog vergeet je je kind niet ik vind het echt absurd... Kijk ze zullen het niet express doen ( althans dat hoop ik ) en ik vind het ook zielig voor die ouders maar kom op mensen we hebben het hier over een kindje niet over een pak ijs wat je vergeten ben en aan het einde van de dag is gesmolten...
Ja, ik heb het gehoord! Dit is echt misselijkmakend! Dat kun je je toch niet voorstellen? Dan moet je echt een warhoofd zijn! En dan nog! Suusje
ik kan me erg kwaad maken over dit soort berichten, dat je laks word door drukte in je leven oke, maar toch niet naar je kind, ik kan hier geen begrip voor hebben, misschien hard, maar ik vind dit onbegrijpelijk!
Ik kan me er niets bij voorstellen, kan zelf aan weinig anders meer denken dan m'n kleintje dus vergeten ho maar! Misschien hard, maar van mij mag iemand die op zo'n manier de dood van zijn kind op z'n geweten heeft achter de tralies. En dat je je schuldig en rot zal voelen door zoiets: terecht!
Ik denk dat het gewoon expres is gedaan, hoe kun je nou je kjind vergeten . En als je op je werk bent denk je toch wel een paar keer aan je kindje lijkt mij. Ik snap het niet het is gewoon te gek voor woorden dat dit steeds gebeurt.
Het is te erg voor woorden..Ik ben zwaaar chaotisch ren overal heen en weer maar heb altijd mijn kleine meisje bij me en in mn gedachten..Ik zal haar noooooit vergeten!Dit kan echt niet..Ik vraag me echt af waar het aan ligt..Weinig verantwoordelijkheidsgevoel?Gewoon zoooo gefixeerd op je eigen leven dat je er niet mee bezig bent?Zooo sneu voor die onschuldige kinderen!
Ik kan me er ook absoluut niks bij voorstellen. Hoe kun je nou in godsnaam je kind vergeten? Ik snap het echt niet. Als ik eraan denk wat die kleintjes hebben moeten doorstaan, schieten de tranen me in mijn ogen. Ze worden gewoon achtergelaten door hun eigen moeder degene waar ze het meeste vertrouwen in hebben. Achtergelaten om dood te gaan, wat voor gevecht hebben ze geleverd? Uren vastgesnoerd in een autostoeltje, het wordt steeds warmer zonder een druppel drinken. Nee, ik kan er echt niet bij met mijn hoofd en ik heb er ook absoluut geen begrip voor. Druk zijn vind ik dan ook geen excuus. Doordat je druk bent kun je iemand vergeten te bellen, maar je kind die vergeet je gewoon niet.
gister lieten ze een test zien met een volwassene in een auto met een apparaatje die meet hoe warm het is en hoeveel zuurstof er aanwezig is in een auto. na nog geen uur moest ze het opgeven omdat ze het benauwt kreeg en last kreeg van duizeligheid en de tempratuur was binnen opgelopen naar 39 graden en er was amper meer zuurstof binnen. (tot 5000 en dan zou het fataal worden voor een volwassene) bij 4200 stopte ze al omdat het gewoon niet te doen was moet is voorstellen een kind die legt het toch veel sneller af. ik zou me kind nog niet in de auto achterlaten voor een kleine boodschap te doen want stel dat er iets met je zou gebeuren dan zou niemand weten dat jou kind nog in de auto zit en wat dan? en dan een kind vergeten nee dat kan er bij mij niet in maar of het nu perongeluk of expres gedaan is ze kunnen het nooit bewijzen.
Ik lees en hoor zoveel mensen zeggen: ik kan me niet voorstellen dat ik mijn kind zou vergeten. Ik vind dat veel mensen hard oordelen, ondanks dat het verschrikkelijk is. Ik heb in de lounge ook al een reactie gegeven en doe dat hier nogmaals. Voor degenen met een hard oordeel of die het zich niet kunnen voorstellen: Jullie hebben klaarblijkelijk geen ervaring met dementie of vergeetachtigheid zoals ik dat heb gehad na mijn bevalling. Soms was het grappig. Stond ik onder de douche en wist ik echt niet meer of ik mijn haren had gewasen of niet. Maar het kan ook gevaarlijk zijn. Voor jezelf en voor anderen. Zo zat ik een keer in de auto. Mijn zoontje zal een maand of 2 zijn geweest. Tijdens de rit kon ik me plotseling totaal niet meer herinneren waarvoor ieder pedaal in de auto diende en wist ik niet meer hoe ik de auto moest bedienen. Ik heb geluk gehad dat de motor afsloeg en alleen schade aan een achterliggend rijdende auto had veroorzaakt. Er is niemand gewond geraakt. Maar je schrikt je te pletter dat zoiets jou plotseling kan overkomen. Want dit verwacht je niet van tevoren. Neem maar van me aan. Ik heb de auto voorlopig laten staan. De dementie is overgegaan in de loop van de tijd. Je kan speculeren over wat de oorzaak van de vergeetachtigheid van de moeder is geweest. Stress, postnatale depressie, drukte, whatever.... Maar zeg niet dat zoiets jou niet zal gebeuren als je niet weet wat vergeetachtigheid is.