Ik heb laatst een topic geopend over een mogelijke besmetting van waterpokken bij mijn kinderen. Mijn zoon heeft ze inmiddels. Vorige week vrijdag had hij twee kleine rode vlekjes in zijn gezicht. De hele week al hangerig en slechter slapen. Sinds twee dagen heeft hij meer vlekjes verspreid over zijn lijf. Het zijn er overigens maar 6. Hij heeft ook koorts sinds gister. Ik vraag me af of dit dan echt het hoogtepunt is of dat er nog meer komt? Hoe verloopt zoiets? Hij heeft geen grote pokken, en ze zijn niet gevuld met vocht. Wij gaan namelijk24 augustus vliegen en zijn zus heeft nog niks gehad. Ik vrees voor haar. Mij zoon zal op tijd klaar zijn denk ik toch? Probeer in te schatten wanneer hij besmettelijk is.
Ik weet het niet zeker, maar hoe jij het omschrijft lijkt me dat hij het ergste gehad heeft. Bij mijn dochter ging het zo: 2 dagen flinke koorts - daarna de eerste rode plekken - dat werden blaasjes - toen nog wat rode plekjes erbij maar dat heeft weinig voorgesteld en langzaam trok alles weer weg. Na de koorts had ze er eigenlijk geen last van verder. Ze had er ook maar een paar. Allemaal onder haar luier dus krabben kon ze niet. Later een paar kleintjes in haar gezicht maar die vielen ontzettend mee.
Hier ontdekte ik een waterpok als blaasje in het haar van de jongste op vrijdag (was het waarschijnlijk al even een rode vlek, maar niet opgevallen). Vrij snel erna meer rode stippen: ze zat maandag echt flink onder, maar zeker tot donderdag kwamen er nog bij. Hierna deels al ingedroogd, deels nog blaasjes. Na twee weken begon het echt weg te raken. Als je dan bedenkt dat ze ervoor al besmettelijk was, dan is ze al met al waarschijnlijk een ruime 2 weken besmettelijk geweest.
Mijn dochter kreeg haar eerste blaasje op woensdag 1 juli, met haar 1ste verjaardag. Tegen zaterdag/zondag met haar verjaardagsfeestje stond ze helemaal vol. Ze heeft 5 dagen koorts gehad, op en af. Het heeft best lang geduurd en ze had ook blaasjes in haar mond en keel. Ik denk dat het de eerste week steeds erger bleef worden en de tweede week kwam er beterschap. Op het kdv zeiden ze dat ze een van de laatste kindjes was die het kreeg en dat de waterpokken steeds hardnekkiger worden aan het einde van het seizoen. Dus hopelijk heb je het ergste al gehad, maar ik zie nu nog steeds de witte stippen waar de korstjes hebben gezeten. het heeft bijna een maand geduurd voor het laatste korstje weg was.