Is naast koemelk allergie ook al soja en ei al uitgesloten ? Ik herken namelijk mijn zoontje in jou beschrijving. Ik ben op een koemelk vrij dieeet gegaan en later ook soja en ei want daar reageerde hij ook op. Heeft wel even geduurdt darmen moeten genezen! Sterkte het is echt lood zwaar en laat je niet af schepen bij ons kwam pas na 6 maanden de diagnose koemelk allergie al die tijd ervoor werd er naar andere oorzaken gezocht.
En oja heeft een dietiste mee gekeken naar een koemelk vrij dieet ? Want bv weipoeder is ook melk en zit melk bv ook in chips. Ik had heel veel aan haar ervaring wat wel wat niet
Ik zou overleggen of je evt mag verhogen om te kijken of dat verschil geeft. Was je al koemelk vrij gaan eten? Want dan zou je misschien eerst dat wat meer kans moeten geven.
Super fijne kinderarts! Ze denkt ook aan reflux dus nu nexium gekregen. Ze belt dinsdag terug om te kijken of het werkt. Mocht het niet werken dan opname. Ze zag dat hij pijn had en gestrest was. Ze vond ons relaxt en rustig, wat ik fijn vind want zou het jammer vinden als ze denken dat wij de oorzaak zouden zijn. We beginnen met een half zakje en indien dit niet werkt een heel zakje. Dus hopen dat het werkt! nog tips om het te geven?
Het beste is het om op vaste tijdstippen te geven. Het advies is om het op een lege maag te nemen en dan pas na 20 minuten te eten. Dat is vrijwel onmogelijk bij jonge babys. Jongste kreeg 1x 5mg en daar deed ik het zo; Elke ochtend voor de eerste ochtendfles, was meestal rond 7 uur. Eerst klaarmaken; heel zakje met 15cc water mengen, goed roeren. Even laten staan, nogmaals roeren en dan 7,5ml opzuigen in een spuitje. Spuitje in de wang leegspuiten en erna de melk klaarmaken/geven. Restant weggooien. Oudste kreeg 2x 5mg en dan gaf ik het om 7 uur en 19 uur, zodat er tussen elke dosis altijd 12 uur zit. Rest hetzelfde. Als erg gespuugd wordt kan dit er raar uitzien. Er kan rode/paarse/bruine of zelfs richting zwarte spikkels/slierten inzitten. Dit is de nexium die een klein beetje uitgespuugd wordt. Wel gelijk schoonmaken, geeft vervelende vlekken. In het begin kan het als vies ervaren worden, maar bij ons namen ze het vrij snel erg makkelijk. (Erna kwam immers een voeding) Nexium kan wel even inwerktijd nodig hebben. Bij mijn jongste duurde het 5 dagen voordat ik verschil merkte en nog een paar dagen voordat het optimaal werkte. Ook met medicatie, geef het zeker 2 weken de tijd. Mocht je overgaan naar een heel zakje, kindjes kunnen beter reageren op 2x daags half zakje dan 1x daags heel zakje. Bij 1x daags kan het meer bijwerkingen geven of juist minder goed werken. Dat terwijl je even veel geeft bij 2x daags. Hou dat in je achterhoofd. Nexium was hier 2x HET middel, maar leefregels moesten wel gehanteerd worden.
Bedankt! Vanaf volgende week gaat hier her normale programma weer in dus rust en regelmaat zijn dan helaas niet hanteerbaar. Zoals ik al aangaf gaat oudste zoon naar behandelgroep dus die moet ik halen en brengen met de auto. Kleine man moet mee, opzeggen van de behandelgroep is geen optie want mijn oudste heeft het echt nodig....
Ik kreeg van Zantac een huilbaby. Zou eens overleggen of je geen andere medicatie kunt proberen. Ze zeggen dat het met 3-4 maanden beter gaat, bij mijn oudste was dat zo, bij de jongste vooralsnog niet helaas. Duidelijk aangeven bij de kinderarts dat je er doorheen zit! Ik denk vaak, gelukkig zijn we niet de enige en ook, later weet ze er zelf gelukkig niks meer van. Dikke knuffel Lees nu dat je andere medicatie hebt, fijn!
Regelmaat is voornamelijk zorgen voor voorspelbaarheid. En als dat bij jullie elke dag 2x in een auto mee moet, dan is dat ook regelmaat. En rust kan je ook doen dmv geen tv of radio thuis constant aan. Tuurlijk, even voor je oudste is soms ook fijn en moet ook kunnen. Maar dat hoeft niet 12 uur lang bijvoorbeeld Bij een eerste kan je heel simpel alles om je kindje plannen en overal rekening mee houden. Bij een tweede (of derde of vierde etc) kan dat nu eenmaal niet. Een ander kindje heeft ook aandacht en tijd nodig. En de leefregels zijn niet alleen rust en regelmaat, dat is 1 onderdeel ervan