Dag Allemaal! Ik twijfelde, maar toch maar een berichtje. Zoals jullie lezen in mijn handtekening ben ik eind augustus gestopt met de pil en is 12 maart mijn eerste menstruatie geweest. 9 dagen na de eerste dag van mijn menstruatie ben ik gestart met ovu testen, ik twijfelde of ik het zou doen omdat ik nog niet weet hoe mijn cyclus is, maarja, ik was toch te nieuwschierig! Ik gebruik de testen van Sensitest, en dan de gevoelige (die groene). Als ik kijk naar de staafjes, gaat het echt op en neer lijkt wel (of ik staar me er blind op). Donker, licht, donker, licht Ik dacht op 24-3 in de avond een donkerdere streep te hebben, dus de LH piek, voor de zekerheid die week gezellig gemaakt met manlief waarna ik vervolgens veel zwangerschapsklachten heb gehad, maar vanochtend een zw testje gedaan die spierwit bleef Wat denken jullie? Dat de streepjes donker/licht wisselen, komt dat door de gevoelige testjes van Sensitest? (heb de gewone nu ook maar besteld) Of kan het komen omdat het pas mijn eerste cyclus is waarin ik me nu bevind? Die zwangerschapsverschijnselen, kunnen die nog door het 'ontpillen' komen ookal ben ik al zolang gestopt? Ik ben benieuwd naar jullie visie's Bedankt!
Ik zelf vond die Ovu testen zowieso maar vreemde dingen haha sorry ik kan je niet helpen maar ik heb er heel veel aan gehad om mijn tempratuur op te meten maar het nadeel is dan dat je je ei pas ziet als je hem gehad hebt .. Gelukkig voel ik men ei ook enorm heftig dus dat scheelt natuurlijk ook Miss idee voor jou tempraturen?
Vind er eerlijk gezegd op de foto geeneen hetzelfde gekleurd als de controle streep. Wat ik toen van de ovulatietesten begreep was dat een lichte streep nog steeds negatief is en van sensitest testjes dat je sowieso best wat LH in je urine kan hebben waardoor hij zelfs bij een man een streep geeft. Kan het zijn dat je nog steeds geen eisprong hebt gehad? Vooral omdat je nog niet achter je cyclus bent neig ik namelijk meer daar naartoe
er zitten helaas geen positieve testen bij. gezien je pas in je tweede cyclus zit, wat ik begrijp, kan het nog best een tijd duren voordat je ei komt. je had na een half jaar pas de eerste ongesteldheid. Dus ben bang dat je cyclus nog op gang moet komen. Al hoewel ik een half jaar wel erg lang vind hoor.. Misschien toch eens overleggen met de HA wanneer hij je evt wil doorsturen.
Bedankt alvast voor jullie reacties! @ Marieke, ja ik zat zelf ook te denken aan temperaturen, alleen wil daar mee wachten totdat ik mij 2e echte menstruatie heb. @ Lisa / @ XmoonlightX Ik dacht, oh de streepjes zijn donkerder als normaal, dus het zal de LH piek wel zijn, maar zo werkt het blijkbaar niet hihi Het streepje zou echt volledig net zo donker/donkerder moeten zijn? Niet alleen aan de linkerkant vh streepje? Misschien heb ik dan inderdaad nog geen ei gehad en is mijn cyclus nu nog erg lang i.v.m onregelmatigheid en 'ontpillen.' Half jaar is wel lang ja, voor mijn eerste menstruatie was ik bij de HA geweest en die zei dat het soms wel een jaar kan duren en ik even moest afwachten.. Als het nu weer erg lang duurt voordat ik de tweede echte menstruatie heb dan ga ik weer naar de HA denk ik, want ik wordt gewoon gek van al die kwaaltjes enzo die erbij komen kijken waardoor ik onzeker wordt
hij moet idd echt even donker of donkerder zijn. gezien je eerste cyclus een half jaar was, is hij vrij logisch dat je ei nog moet komen. Ik zou niet een half jaar lang weer ovu testjes gaan gebruiken want dat kost wel veel geld (ondanks goedkope testen) ip is het idd zo dat je pas na een jaar doorverwezen wordt. Maar bij een niet tot nauwelijks wil het wel eens eerder gebeuren. tenzij je de prikpil hebt gehad, deze staat er om bekend dat het lang duurt voordat de cyclussen op gang komen
Klopt helemaal wat Moonlight zegt. Een vrouw heeft namelijk de gehele cyclus, dus ook tijdens haar menstruatie, LH in haar lichaam waar de ovulatietest met een tweede streepje op reageert. LH schommelt de gehele cyclus, dus het streepje kan dan weer donkerder en dan weer lichter zijn. En is pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Pas dan heb je de LH-piek te pakken waarna je eisprong mogelijk plaats zal vinden. (Het is trouwens ook nog eens zo dat een positieve ovulatietest geen garantie is dat er ook daadwerkelijk een eisprong plaatsvindt. Het geeft alleen een LH-piek weer en niet de eisprong zelf. Alhoewel er in verreweg de meeste gevallen wel een eisprong volgt hoor.)
Aha! Dat maakt het dan een stuk duidelijker, dan moet ik inderdaad even afwachten totdat het streepje toch donkerder wordt, of gewoon even mijn volgende menstruatie afwachten en daarna pas weer gaan testen met ov testjes. Ik heb btw geen prikpil gehad, maar de microgynon 14 jaar lang. Misschien een beetje een rare vraag, maar als ik gewoon doorga met sporten, zou dat erg zijn/invloed hebben indien ik zwanger wil worden? Zoals hardlopen en fitness (buikspier oefeningen etc)
Ik zie ook geen positieve ovulatietest, alhoewel ik 8/4 wel donker vind lijkt hij mij nog niet positief. * ik hoor ook veel slechte verhalen over sensitest testen, ik zou zwanger en kids bestellen * hij is positief als de teststreep net zo donker OF donkerder is als de controlestreep. Succes!
Daar zit geen enkele positieve bij, blijven doortesten. Je vindt hem wel! De vorige keer heeft het mij ook 30 testen gekost eer ik mijn ei had gevonden
ik heb ook sensitest maar dan de normale. Daar ben ik heeel tevreden over. meestal zijn het tuurstreepjes of een heel licht streepje. Maar dan ineens bam een hele donker paarse streep naast de controle streep. En dan na mn piek neemt ie ook af. Ik doe dit in combinatie met temperaturen en dat geeft mij een heel goed beeld hoe mijn cyclus loopt. Want na de knaller gaat mijn temp dus ook omhoog! En de dagen ervoor merk ik het aan het slijm dat het dan rekbaar is en de stand van de baarmoedermond. Misschien toch ook daar op gaan letten? In die app van de temperatuur noteer ik dan ook die symptomen en heb je mooi overzicht.
Ik gebruikte ook deze testen. En ik werd hier best onzeker van. Ik had ook lichte strepen en was in afwachting van een dikke knalstreep. Ik heb vervolgens bij Sensitest de digitale ovulatietesten besteld van Clearblue, een smiley geeft veel meer duidelijkheid! Na een positieve test met CB meteen ook de gevoelige test uitgeprobeerd in de veronderstelling dat ik hier een dikke streep op zou zien maar wat bleek, mijn teststreep was lichter dan de controlestreep. Ik was dus op zoek naar een donkere streep terwijl dit bij mij niet geval was. Ik had dus wel een eisprong maar kon dit niet aflezen en het turen naar de streepjes werd ik ook gek van. 1 maand getest met CB en het is meteen raak Zomaar een tip, hopelijk heb je er iets aan.
Bedankt meiden, ik hou de moed erin hoor ! @sweet princess - ik heb gister de normale binnen gekregen en daar ga ik vandaag mee starten, gister had ik de laatste gevoelige. Ben benieuwd! Temperaturen ga ik denk ik ook mee starten maar lijkt mij handiger om pas te doen als ik weer ongesteld wordt (hopelijk snel ) heb jij de FF app? Zag dat je daar ook symptomen kon toevoegen. Dan wel in het engels maar ach. @Cathalea - oke! Jeetje wat goed dat je dat zelf ondekt heb! Krijg je dan alleen een smiley als je je lh piek hebt? Want de 1 heeft meer LH in het lichaam als de ander toch? Daarom dacht ik dat het streepje niet perse even donker hoefde te zijn hihi (groentje ben ik nog haha) Ik probeer nog even de normale testjes van sensitest, en wie weet daarna de zwanger&kids of de digitale van CB.
Ik zou gewoon beginnen met tempen hoor, gezien je vorige cyclus ook zo lang duurde .. En je zit nu toch waarschijnlijk nog voor je ei Ik gebruikte de mama apps uit de app store.. Dit is namelijk in het nederlands
Ja, het zal wel geld schelen, ik heb alleen net weer een lading ovu testen ontvangen haha. Was even nieuwschierig naar de test met 'normale gevoeligheid'. Wat een verschil! Tenminste duidelijk NIET donkerder.
Dit is voor mij zo herkenbaar! Ik gebruikte ook deze testen, maar kreeg geen positieve test. Ik was zo bang dat ik geen eisprong had, maar was toen plots zwanger! Helaas is dit geeindigd in een miskraam. na een lange nasleep nu eindelijk ongesteld geworden. Deze ronde ga ik starten met clearblue. Geen gezeik met vage streepjes, gewoon een smiley of niet... succes meis!
@Kangerootje - Wat fijn om te horen dat het herkenbaar is en ik niet de enige haha. Dat je dus gewoon plots zwanger was! Ook al had je geen donkere streep, gebruikte je ook de gevoelige testjes? Of de normale? Vervelend om te horen dat je een miskraam hebt gehad
Ik gebruik ook sensitest alleen de roze. Werkt prima! Geen tuur, wel verschil tussen bijna en helemaal een ei. Bij mij worden ze niet even donker als de 1e streep, maar kan het verschil wel zien als de kleur afneemt. Icm tempen is het dan echt mijn ei geweest. Succes
Ik ben erg tevreden over zwanger en kids, ik gebruikte ook eerst de sensitesten maar had soms veel dagen achter elkaar positieve testen. Zwanger en kids geeft een duidelijke streep als het zo ver is.