Ik hoop dat jullie misschien even willen helpen door jullie mening te geven.. Het zit namelijk zo: Mijn zoontje heeft nu sinds ongeveer 2 weken een nieuw peuterbed. Hij wordt in oktober 2 jaar. We wilden hem eigenlijk nu al aan dat bedje laten wennen, zodat zijn zusje straks in zijn ledikantje kan.. dat is wel zo praktisch, leek ons.... De eerste avond was hij echt overstuur, hij moest ongeveer 25 minuten heel erg huilen en is toen in slaap gevallen. Hij is nu in 1,5 week tijd 1 keer uit zijn bed gevallen in zijn slaap. Hij werd heel erg huilend wakker (logisch, hij snapte natuurlijk niet waarom hij ineens met een knal op de koude grond lag..). Dit kan niet meer, omdat we een matrasje naast zijn bed hebben gelegd.. Verder is hij 3 keer behoorlijk hard gevallen, omdat hij op zijn voeteneind was gaan staan om het lichtknopje aan te doen (waar hij dus NET bij kan..) Dit is verholpen door een rekje aan zijn voeteneind, zodat dit niet meer kan gebeuren. Hij is nu ook al een paar dagen dus niet uit zijn bed gevallen.. We wilden steeds al bijna terug gaan naar de ledikant, omdat we niet willen dat slapen negatief wordt.. Telkens als hij nu naar bed gaat huilt hij eventjes, ik denk variërend van 1 tot 10 minuten. Het is wel zo als we bij hem gaan kijken 's avonds, en hij wordt wakker, hij heel erg in de war is. Hij moet dan heel erg huilen (echt paniek, dat hoor ik aan zijn huiltje). Dus gisteren avond is papa even bij hem gaan zitten, slokje water, enz enz, maar toch is het moeilijk voor hem om weer in slaap te komen.. In zijn ledikant huilde hij volgens mij nooit voordat hij ging slapen. We hebben eigenlijk best wel spijt dat we hem nu een peuterbedje hebben gegeven, het moet iets leuks zijn, niet iets vervelends. Het liefst zet ik nu z'n ledikant weer terug, dan maar een tweede kopen voor onze dochter en wie weet is hij er over een half jaar wel aan toe... Of kunnen we beter nu doorzetten met het peuterbedje... Misschien is het wel verwarrend voor hem, als zijn oude bedje er ineens weer staat... Ik twijfel enorm... Wat zouden jullie doen?
Jeetje, erg lastig hoor, aan de ene kant wil je niet dat hij overstuur is omdat hij in een vreemd bedje ligt, aan de andere kant, wil je niet dat hij overstuur wordt omdat hij zijn oude bedje weer terug krijgt... ik denk persoonlijk dat het moeilijker is als je hem nu weer in het ledikantje legt en later weer in het peuterbedje laat slapen.
Ja daar ben ik dan inderdaad ook bang voor, dat hij dan weer dat bed ziet en compleet in de stress schiet Maarja, aan de andere kant, misschien is hij er over een half jaar (of jaar) wel meer aan toe.. Aah! Lastig!!
ik zou het nog een tijdje aanzien... maar wel lastig hoor. kun je het wat 'kleiner' maken door bv wat kussen in het bed te leggen aan het voeteneinde? ik zit ook te twijfelen of mijn zoontje al overmoet, maar als ik dit hoor wach tik nog even. zijn zusje kan nog wel eenpaar maandjes in de wieg gelukkig...
Ja, erg lastig allemaal... :s gelukkig heb ik er nog maar 1, dus hoeft die van mij nog niet in een peuterbedje, ik heb dus makkelijk praten... Misschien gaat het wel over als hij ziet dat hij er niet meer zo mar uit kan vallen???? heb je een groeibedje (z'n verstel ding) gekocht? of echt een kleiner bedje??? en is het echt veel groter dan het ledikantje?
Ik zou hem denk ik toch terug naar zijn ledikantje doen.... Over een half jaar/jaar is hij weer zoveel wijzer dat de overgang waarschijnlijk minder moeilijk zal zijn. Wij gaan Eva pas naar een ander bed doen als we het haar goed kunnen uitleggen en ze het echt goed begrijpt en ze wat rustiger gaat slapen, want ze is erg beweeglijk in bed. Wij kopen er dus waarschijnlijk een ledikantje bij (bij Ikea, dus niet zo duur).
Ik zou 'm ook terugleggen in z'n ledikantje. Ik denk idd dat je 't 'm over een half jaar veel beter uit kan leggen, waardoor hij 't dan misschien juist wel leuk gaat vinden. Het lijkt mij dat er nu iig nog niet aan toe is.
youame had dit ook heb een ledikantje geleend en youame daain laten slapen en ook dat ze kon wennen aan het grote bed wat op der kamer stond zo op een 1 op andere dag wou ze niet meer in het ledikantje maar in het grote bed
oeee ik lees ook ff mee hoor...duurt hoop ik nog heel ff voor t zover is,maar wij hebben ook n peuterbedje al staan voor als ze eraan toe is tegen die tijd.was via marktplaats niet duur dus konden m niet laten staan hihi maar deze heeft ook geen randen dus vindt ik ook eng.ik denk dat wij m ook in haar kamer neerzetten dan met dr eigen bedje nog erbij.zodat ze er langzaam aan kan wennen en dan idd als ze eraan toe is in wil. ik hoop dat t nog ff duurt hihi.zonder slaapzak tilt ze dr been al over de rand heen. ze is altijd erg vlot met alles geweest.ben benieuwd. wij hebben deze.(is wel een foto nog van t internet vandaan nog omdat ie natuurlijk op zolder uit elkaar staat nog) View attachment 5342
Kylian was ruim 2 toen hij over is gegaan naar een gewoon bed, maar hij was er ook echt aan toe, sliep steeds slechter in zijn ledikantje omdat hij lang is en dus eigenlijk te weinig woelruimte had. Toch hebben we het langzaam aan gedaan, uitgelegd dat hij ook een groot bed zou krijgen net als papa en mama om in te slapen. Verschillende winkels bezocht om samen naar bedden te kijken. En uiteindelijk mocht hij helpen zijn ledikantje uit elkaar te halen en heeft papa het grote bed in elkaar gezet. Vanaf dat moment slaapt hij zonder problemen in zijn grote bed. Nu staan we voor de volgende grote stap, gaan slapen op zijn nieuwe slaapkamer (op zolder) en ook hier weer zijn we het langzaam aan het opbouwen. Het kamertje is nu helemaal klaar en hij weet nu dat we eerst zijn verjaardag gaan vieren en dat papa dan zijn bedje op zijn nieuwe kamer gaan zetten. Groetje sAnita
Hier heeft het ledikantje ook plaats gemaakt voor een peuterbed. Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Ik kreeg als tip om beide bedjes op de kamer te laten staan en hem gewoon 's avonds in zijn ledikantje te leggen zonder woorden vuil te maken aan het peuterbedje. Hem zelf laten bepalen wanneer hij toe is aan het bedje. Wij hebben het zo niet gedaan omdat papa het ledikantje al had afgebroken maar mss wel een tip voor jou?
Op zich lijkt het mij prima om je kindje zelf te laten kiezen welk bedje het wilt, maar mijn dochter heeft best een kleine kamer, daar past het dus echt niet in, een ledikantje en een peuterbedje... wat moet je dan???
Ik zelf zou hem wel terug leggen in zijn ledikantje, misch is hij nog te jong voor een peuterbedje, omdat hij er uit valt en steeds gaat staan. Zo'n peuterbedje heeft minder houvast dan een ledikantje... en als hij ouder is dan begrijpt het het beter en kan hij zelf aangeven wanneer hij naar het grotere bedje wil.