Gek worden van onzekerheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sannie92, 22 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannie92

Sannie92 Niet meer actief

Hallo ladies,

Ik heb al een keer een topic geplaatst over het hematoom wat in mijn baarmoeder zit. Nu dacht ik dat het eindelijk wat rustiger werd, geen flinke bloedingen meer alleen nog oud bloed verlies.

Helaas maar weer, ik stond vanochtend op ga naar de wc en er stroomt weer enorm veel helderroodbloed uit, met daarbij 2 grote stolsels? Nu ben ik natuurlijk nog angstiger, en heb zo geen hoop dat dit goed af gaat lopen.

Meteen de gyn gebeld en mag dadelijk om 10.30 komen. Ik heb geen krampen gehad tijdens het verliezen van die stolsels, alleen nu ik op de bank rustig zit, krijg ik wat kleine krampjes in mijn bm.

Houdt dit dan nooit meer op? :( Ben er zo onzeker van!

2. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Jeetje meid dikke knuffel!
    Kan het niet zo zijn dat die hematoom er dan nu uit is?
    Ik heb je verhaal daarover niet gelezen, dus weet niet precies wat er aan de hand is.

Gelukkig mag je al bijna naar de gyn. Ik duim voor je dat alles goed is.

3. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Lastig zeg :( heel veel sterkte en succes!

4. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Ik begrijp je angst heb zelf met 10 weken een flinke bloeding gehad inclusief een stuk weefsel verloren.
    Ik dacht toen ook oke einde zwangerschap voor mij...
    Maar het bleek niks te zijn en alles gaat nog goed!!
    Je lichaam kan soms vreemde dingen doen maar vaak is er wel een logische verklaring voor.
    En gezien je termijn stel dat het in het ergste geval een miskraam is geweest had je echt wel meer pijn gehad.. ik heb een mk bij 10 weken en ik had echt weeen enzo dat herken je dan ook wel.

Veel succes dadelijk!!

5. Violie

Violie Lid

11 dec 2014
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het gegaan Sannie?

6. Sannie92

Pfoee na 2,5 uur in het ziekenhuis te hebben gezeten, ben ik dan nu eindelijk weer thuis en lig plat op de bank.

Eerst heeft de gyn een echo gemaakt, het hematoom is kleiner aan het worden maar ligt voor de baarmoedermond, waardoor ze een verkorte baarmoederhals zag.

Meteen door naar de echoscopiste om met een goed apparaat te kijken en toen hebben ze 3 kwartier gekeken wat er nu precies gebeurd van binnen. Mijn baarmoeder is dus iedere keer open en dicht aan het gaan om het bloed eruit te duwen. Als er dan druk bij komt is mijn baarmoeder hals onder de 3mm, niet veel goeds dus.

Ze hebben overleg gehad met Radbout in Nijmegen over wat de mogelijkheden kunnen zijn nu. Helemaal niets!!! Platte bank/bedrust. Een cerclage kunnen ze niet plaatsen ivm bloedverlies, dit zou infecties opwekken, waar ik heel ziek van zou worden.

Het is nu 50/50 en afwachten wat er gaat gebeuren. Onze jongen doet het super goed, beweegt goed en stevig hart. Ik kon in het ziekenhuis blijven maar ik wilde liever naar huis met de belofte niks meer te doen. Dus daar lig ik dan op de bank :(

Heeft iemand hier een herkenning in en wat zijn jullie ervaringen. Ik ben zo onzeker en weet ook niet meer of ik nog vertrouwen kan hebben. :( maak me zo zorgen

7. Violie

Violie Lid

11 dec 2014
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah wat balen van de platte bedrust. Hebben ze een indicatie gegeven hoe lang dat zo blijft? En als je bijvoorbeeld een dag of twee geen bloedverlies hebt, mag je dan weer wat ondernemen of blijft het bij liggen?

Heb je genoeg hulp om je heen? Ik las in je andere topic dat je al in de ziektewet zit. Probeer je maar vooral over te geven aan dat je nu een veredelde 'broedmachine' bent en jouw enige taak is een baby laten groeien!

8. Violie

Violie Lid

11 dec 2014
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja , ik had ivm een lisexcisie ook een zeer verkorte baarmoederhals en als ik lange tijd de voorgeschreven rust heb gehouden is deze weer even op acceptabele grootte (boven de 1,3 cm geloof ik?). Dus hij kan wel toenemen in lengte als jij je aan je bedrust houdt.

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Vreselijk meis die onzekerheid. En idd ze kunnen zo weinig doen :(
    Ik heb zelf ook een groot hematoom gehad en de kindjes zitten er nog steeds.
    Blijf plat liggen, bedrust en verder niets doen. Echt niets! Sommige meiden die in het buitenland worden opgenomen mogen niet eens naar de wc lopen of douchen.
    Rust kan in dit geval echt een verschil maken. Het bloeden moet stoppen anders kun je weke vliezen krijgen die veel te vroeg kunnen breken. Het is idd 50/50 en dat is een vreselijk percentage. Probeer geloof en vertrouwen te hebben in jullie mannetje dat hij dit doorstaat. Het belangrijkste is nu dat je de 24 weken haalt. Daarna nemen je kansen aanzienlijk toe.

Btw: vraag eens naar progesteron injecties. Ik heb destijds veel info opgezocht en deze injecties kunnen ze geven om de baarmoeder sterker te maken en een verkorte hals tegen te gaan. Het is in het buitenland gebruikelijker dan hier, maar vraag er naar. Het kan geen kwaad om het sowieso te proberen!

10. Sannie92

@ Violi: Ja heb gelukkig veel hulp in huis. Ik moet maandag terugkomen mits het niet erger word, en dan kijken we verder hoe en wat. Ben benieuwd. Nu luister ik in ieder geval braaf en loop alleen naar het toilet.

Ik probeer echt te geloven maar houd in mijn achterhoofd ook rekening met wat de gevolgen zijn, voor een eventuele klap. En verder ja ik lig echt alleen maar op de bank en zal alleen bij hoge nood naar de wc lopen.

Ik had al gevraagd naar medicijnen maar dit doen ze niet want is niet voldoende bewezen dat het ook daadwerkelijk iets doet. Ze hebben gewoon helemaal niets voor me als plat en hopen dat het goed komt. De gyn zei ik duim dat het goed komt.

11. Mamsma

Mamsma Actief lid

15 okt 2013
    129
    0
    16
    Jeetje wat heftig! Heel veel sterkte!!

12. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Geen ervaring hier, maar wilde je heel veel sterkte en succes wensen! Dikke knuffel!

13. Sannie92

dankjulliewel dames :)

Net weer naar het toilet geweest, verlies nog steeds stolsels en rood bloed. en heb nu ik op de bank lig ook erge krampen :(. zo gaat je vertrouwen weer weg :(

14. Sannie92

Toch maar weer contact opgenomen, pijn blijft aanhoudend, echo gemaakt en hematoom is nu 5cm bij 2cm.

Vanmorgen was deze nog 5cm bij 4cm. De gyn denkt dat mijn baarmoeder het hematoom aan het afstoten is. Maar ik heb zoveel pijn, om de paar minuten komt het weer terug voor 1 minuutje en dan trekt het weer weg.

Ik voel me echt ellendig, lig hier gewoon met tranen in mijn ogen van de pijn. Helaas mag ik alleen pcm en dit werkt niet :(

15. Violie

Violie Lid

11 dec 2014
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah ik heb echt met je te doen! Heb je een kersenpitje of kruik? Dat kan bij baarmoeder krampen nog wel eens ietsje verlichten. Kan het hematoom 'gewoon' afgestoten worden zonder verdere complicaties? Je wordt nu niet extra in de gaten gehouden ofzo, omdat ze denkt dat dit gaande is?

16. Sannie92

Dankjewel voor je medeleven, ik laat vl dadelijk even de pittenzak opwarmen. Zoals het er nu uitziet is mijn bm dit gewoon aan het afstoten. De kleine lag net lekker te duimen en beweegt volop.

Ik moet bellen als het niet goed voelt of erger word. En zowiezo maandag weer op controle. Ik ben gewoon gesloopt van de pijnaanvallen:(

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Beste TS, heel veel sterkte. Wat moet je je ellendig voelen. Ik vind het jammer dat ze geen progesteron geven, dat kan de baarmoeder nl zo rustig mogelijk houden. Er zijn ook aanwijzingen dat magnesium dit effect heeft. Daar heb je op dit moment weinig aan, maar ik wil het je toch meegeven.

18. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Dat vind ik zo kwalijk aan NL gyns (tegen mij werd t zelfde gezegd) dat ze niets willen proberen! Werking niet bewezen maar er zijn wel degelijk succesverhalen dat het aanslaat. Belachelijk echt. Geef t gewoon zou ik zeggen... in jouw geval kan het je alleen maar positiever helpen en zeker niet slechter.

Hele dikke knuff..vreselijk die pijn en stolsels... zo moeilijk om vertrouwen te houden dan. Houd vol! x

19. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Sannie, wat ontzettend naar om zo zwanger te zijn. Al die zorgen en strees, hoop dat t heel snel helemaal weg is die hematoom. Ik duim iig met je mee voor een goede afloop. Heel veel sterkte meis!

20. Sannie92

Lieve dames,

Bedankt voor al jullie steun en lieve woordjes. Helaas heb ik geen leuk nieuws te melden.

Het waren gisteren wel degelijk weeën, en eenmaal om 21.45 aangekomen in het ziekenhuis, bleek dat ons zoontje al met zijn lijfje uit de baarmoeder hing.

Voor de pijn hebben ze mij een morfine spuit gegeven en om 22.46 is onze kleine vent Milan geboren en overleden :(.

We missen het nu al, het is leeg, het voelt raar, maar anderszijds ook opgelucht :( Geen pijn meer, geen angst meer, geen onzekerheid meer.'

Ons mannetje had het nooit mogen redden, ik was een lopende tijdbom, dit zou hoe dan ook gebeuren.

Milan word gecremeerd en uitgestrooid in het kabouterbos.
    We miss you little star and we always love you!

Deel Deze Pagina