Ik ben maar een klein vrouwtje, en heb een boxspring van 50cm hoog. Nou las ik dat het 70cm moet zijn voor de kraamzorg. Maar Klossen kunnen dus niet onder me bed en dan wordt het ook een.hoogslaper hahha. Iemand tips?
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb het voorgelegd aan een kraamverzorgende en zij zei dat je ook een extra matras op je eigen matras mag leggen. Deze kun je er weer afhalen als je gaat slapen, dan kun je wat makkelijker in bed. 😄 Wil je thuis bevallen of is het alleen voor de kraamzorg? Vooral in het laatste geval is zo'n extra matras handiger dan klossen. Volgens mij gaat dat laatste sowieso niet onder een boxspring.
Ik zou het even navragen bij de kraamzorg. Het ligt er volgens mij ook aan of je thuis wil bevallen en of je wel of geen borstvoeding gaat geven. We een goeie, ik zal onze nieuwe boxpring ook eens opmeten!
hoi meiden, ik herken jullie probleem! ik heb ook een boxpsring en deze was 60 cm hoog. Wij hebben stoeptegels onder de pootjes gelegd! klinkt misschien wat raar maar deze zijn ongeveer 10-15 cm dik precies goed dus! groetjes heidie23
Mijn bed is net geen 60 cm hoog maar volgens die mevrouw van de intake hoefde ik m'n bed niet te verhogen. Ze vond het goed. Ik d en daarom niet dat ze er heel streng mee zijn
Bij mij zei de mevrouw van de intake dat als ik kleiner was geweest ik het bed niet had hoeven verhogen. Ik moet er immers zelf ook nog in en uit kunnen Ik zou het dus even overleggen.
Wat is volgens haar de lengte dat je het niet hoeft te verhogen? Ik ben 1,60 m en als het dan niet hoeft ga ik ook geen extra matras kopen. Ik had al wel begrepen dat ze niet altijd heel streng zijn als het alleen om kraamzorg gaat.
Nee, ze zijn helemaal niet streng. Ze zei zelfs dat we de richtlijnen uit het boekje best met een korreltje zout mochten nemen. Ik ben 1.67m, dat was net groot genoeg.
Volgens mij heeft lengte hier niets mee te maken.. het gaat er volgens mij om dat je kraamverzorgster op de juiste werkhoogte naar je wond kan/moet kijken, temperaturen enz.. en bij thuisbevalling is een juiste werkhoogte helemaal belangrijk! Wij hebben ook een boxspring, en doen er gewoon houten klossen onder.. zelf gemaakte dingen.
Mijn kraamverzorgster deed hier niet moeilijk over omdat mijn man altijd ons bed opmaakt. maar je kan eventueel een extra matras erop leggen als ze dat nodig vind. Dat volstaat ook zeiden ze bij het intake gesprek toen ik zwanger was van mijn eerste.
Hier ook een hoge boxspring en ik heb er gewoon klossen onder gedaan. En ja, ik moest met een keukenopstapje het bed in. Dat went wel
Ze had het toch écht over mijn lengte! En natuurlijk is dat verhogen vanwege rugbelasting van de kraamhulp, maar daar was ook een mouw aan te passen zeiden ze tegen mij.
Onze boxspring hebben we altijd met bierkratjes verhoogd voor de ideale werkhoogte voor kraamhulp en een opstapje voor mij er naast.
Wij hebben de boxspring niet verhoogd.kraamzorg hielp met borstvoeding, deed de controles, en verschoonde het bed en vond dit geen probleem
Wij hebben via een facebookpagina een eenpersoons bed op de kop getikt voor een tientje, die staat nu in de werkkamer op klossen
Ligt aan de kraamzorginstelling hoe streng ze zijn. In onze vorige woonplaats was onze boxspring van 60 cm wel hoog genoeg, maar in onze nieuwe woonplaats niet. Nu staat ie dus op klossen en heb ik een opstapje nodig. Went snel hoor!
Hier geen boxspring, maar met klossen kwam ik mijn bed amper in of uit, vreselijk! Kraamverzorgster zag het en zei meteen dat die klossen er onderuit mochten, fijn!! Bij de oudste hadden we het logeerbed op klossen, konden we daar de controles doen, maar kraamzorg vond dat toen ook niet zo nodig.
Wij hadden ze er niet onder gezet en daar was de kraamhulp alleen maar blij om, want ze was zelf niet zo groot .