Mijn moeder dus niet hè, daar zag je bij zeven maanden pas dat ze uberhaupt zwanger was. En mijn buik is nu voor de tweede keer zo groot dat je je afvraagt of ik niet continue voorover kukel. En dat krijg ik te horen, pfff. IK was zo dik niet! IK kreeg geen striae. IK kwam maar negen kilo aan! Trut, hou je mond, denk ik dan. Maar ja dat zeg je niet zomaar tegen je moeder hè. Mijn moeder woonde wel zo ongeveer in de sportschool en had natuurlijk mega buikspieren terwijl ik elke vorm van sport boycot. Dus bij mij valt er gewoon veel meer te rekken..
ben altijd al struis geweest ,maar sinds mijn 15weken zie je echt al een baby-buik ook al zijn er nu met 27weken 12kg af! de meningen verschillen van o ik wist totaal niet dat je zwanger was (loop met een bolle buik en een belletje erop???) tot oh dat is voor zeer kort zeker maar zolang k maar van mn vriend en beste vriendin hoor hoe ik straal ben ik gelukkig zit ook al 18weken thuis met bi en zware rugklachten en dan durft de opmerking wel s voorbij komen van :"toen ik zwanger was ging ik gewoon werken en de dag van de bevalling kuiste ik heel mn huis nog en deed ik t gras af" ,dan lekker geantwoord maar jij hebt voordien geen zwaar auto-ongeval gehad! en de oudere van dagen vinden t ook zo leuk van "in mijnen tijd..."
Frustrerend hè? Ik denk dat het voor veel mensen makkelijker is zo'n opmerking te maken, dan gewoon de open vraag te stellen: "hoe gaat 't met je?"...
Ik heb nu inmiddels ook een flinke buik. Ik ben normaal van postuur, maar ik draag erg naar voren. Aan de achterkant kan je niet zien dat ik zwanger ben, op het waggelen na Voortdurend wordt ik vol medelijden aangekeken als ik vertel dat ik zeker nog 1,5 maand moet werken. Iedereen lijkt te denken dat ik volgende week ga bevallen. mensen zijn inderdaad een beetje gek als het op buiken aankomt. Ik ben er zelf altijd erg voorzichtig mee omdat ik weet dat het gevoelig kan liggen bij iemand. Ik merk de laatste tijd ook dat men eerst naar mijn buik kijkt voordat ze naar mijn gezicht kijken. Lekker typisch
Ik snap niet dat jullie denken dat het onaardig bedoeld is van de mensen die zeggen dat je het al ziet of vragen of je zeker weet of het er geen 2 zijn. En dikke buik hoort nu eenmaal bij het zwanger zijn en denk ook echt niet dat je het als aanval moet zien, maar meer als erkenning van het groeiende wondertje in je buik. En wees nou eerlijk. Het is toch ook bizar hoe de buik van een vrouw groeit tijdens de zwangerschap. En dat wordt allemaal mogelijk gemaakt door onze hormonen en huisstructuur. Als een man zo snel zou groeien zou zijn buik letterlijk open barsten. Dus weest trots op je buik en geniet van de erkennende opmerkingen van anderen over je buik!
Ik denk er ook wel zo over hoor alyne, ik ben er ook trots op! Alleen heel in t begin toen hij net een beetje begon te groeien was ik bang dat,mensen me gewoon dik vonden haha. Volgens mijn verloskundige ligt de grootte van je buik ook aan de stand van je baarmoeder. Daar kun je dus helemaal niks aan doen. T is niet dat je te veel eet ofzo!
@Justy: idd. Vriendin van mij die altijd heel rank was daar zag je al toen ze 7 weken was een buikje.. Maar ik ben zoals in mijn vorige post echt van mening, dat het meer een compliment is als je een buikje krijgt. Als je zwanger bent verwachten mensen juist een buikje. En het liefst zo snel mogelijk want dan valt er ook voor hun te zien dat je zwanger bent... Dus gewoon al die babybuik commentaren als complimentjes zien
Deze week heb ik al een aantal keer de opmerking gehad, dat mijn buik eruit ziet alsof ik elk moment kan bevallen..goh...ze menen het...check banner
Jalou dat heb ik ook! Vroeger keken mensen (vooral mannen) eerst naar mijn borsten en dan naar mijn gezicht, nu kijkt iedereen eerst naar mijn buik.. Ach, ze doen maar. Ik snap wel dat het erkenning is van het groeiende wondertje in mijn buik enzo, maar van mij mogen mensen ook wel ietsje subtieler worden. Als er tegen me gezegd wordt "Oh je draagt echt helemaal tonnetje rond" dan word ik daar echt niet vrolijk of trots van. Bovendien is het niet waar, maar dat terzijde. Gelukkig kun je bij mij goed zien dat mijn buik 'zwanger' is en niet 'dik'. Collega van mijn zus vroeg 6 weken na de bevalling "hoelang moet je nog?" zus: "Euh, *zoon* is nu zes weken oud." Dat is pas pijnlijk!
Nou hier net zo als bij jullie het ene commentaar na het andere over mijn buik! Werk in de horeca en heb veel met vaste gasten te maken, zo dus ook van de week, ik liep in de zaal een feestje en kom even naar het restaurant om wat te pakken, zitten daar vaste gasten, ben nog niet voorbij gelopen en gedag gezegd wordt er heel hard geroepen " ja daar is het " hangbuikzwijntje", heb me toch een vuile blik gegeven, jeetje zeg heb niet met je geknikkerd! Was echt uit mijn doen ( hormoonbitch) en kwaad, wat een lef zeg, oke ik ben van mezelf al niet de slankste, en nu bijna 22 weken zwanger met een beste toeter, maar ik ben er trots op, e da krijg je zo iets naar je kop geslingerd, NICE! Sorry moest het ff kwijt ben er gewoon nog opgefokt van.....
Ik heb ook al een behoorlijke buik, maar voel je juist sinds jaren pas echt sexy Ik had altijd al een beetje een buikje van mezelf, en met buik inhouden zag je het niet zo, maar sinds ik zwanger ben hou ik mn buik ook niet meer in, en vind ik het super dat ik ronder en ronder wordt! Bekijk mezelf vaak in de spiegel, en in winkelruiten enzo, vind het echt mooi! En negatieve opmerkingen heb ik eigenlijk nog niet gehad, wel grapjes, maarja, ik kan dr zelf ook wat van naar anderen toe, dan vind ik dat je ook wat terug moet kunnen hebben he? Mn vriend noemt me bolle, kan dr wel om lachen. En sommige mensen vroegen ook of het er echt maar 1 is, tja, dat vind ik zo'n cliche opmerking van mensen die even niks beters weten te zeggen, want zo bol ben ik nu ook weer niet hoor! Ik ben veeeels te blij met mn beebje om me ook maar iets van rare opmerkingen aan te trekken... Ik denk dat ik meer moeite ga hebben straks met mensen die steeds aan mijn kind willen zitten, dat schijnt ergenis nummer 2 te zijn... :x
Gisteren liep ik over de weekmarkt en afgezien van alle blikken (ik ben namelijk de allereerste zwangere vrouw op de wereld) was er één vrouw van een jaar of vijftig die het nodig vond om naast mij te gaan staan, keihard "SOW!" te roepen, en daarna samen met haar man keihard in een deuk te liggen. Ik had al niet geslapen die nacht door een holteontsteking en gewoon dat honderd keer per nacht moeten plassen en ik kon haar wel in haar gezicht slaan. Er zit iemand aan die buik vast hoor!
Kansloos zeg... ik zou je hormonen de vrije loop geven en zeggen dat je dat nu al tig keer hebt gehoord en dat ze dus in herhaling vallen. en als ze daardoor beledigd zijn, weten ze gelijk hoe jij je voelt. kan slecht tegen dat soort opmerkingen.
Die hormomen laat ik de volgende x dat ik t hoor ook echt zeker zijn gang gaan hihihihihihihi....en niet meer vriendelijk ja knikken hihi
Dat snap je toch niet, dat mensen ineens onbeschaamd je dan schaamteloos staan te observeren en beoordelen.....en dan ook nog gaan lachen????? dan sta je ook met een bek vol tanden als iemand zoiets doet lijkt mij...eigenlijk had je keihard naar haar gezicht moeten wijzen ofzo en dan ook moeten gaan lachen, maar kan me voorstellen dat dat er niet van komt en je helemaal flabbergasted bent...
Ik krijg van mijn schoonouders en vooral schoonzus x) continue te horen of wij wel zeker weten dat het één kind wordt. De echo's hebben hun waarschijnlijk niet gerust gesteld. Mijn szus zei gisteren tegen mijn man; ik heb foto's terug zitten kijken, en de buik die zij (ik) heeft, had ik bij de eerste op het eind!' jaaaa? dus.....je bedoelt dat ik dik ben ofzo?? Stom mens... Mag haar sowieso niet, maar met zulke opmerkingen kan ik haar wel schieten. Ik heb geen grotere buik dan wat 'normaal' is. (zie foto)
Ik was woest (hormonen? Slaapgebrek?) en dan is het bij mij alles of niets. Ik kies tegenwoordig voor niets .
Vanaf het eerste moment heb ik al een hekel aan opmerkingen en gebemoei met mijn buik! Iedereen die ernaar kijkt, aan voelt, mijn kleding strak trekt... dan is hij weer klein, dan weer groot, of aan de hoge kant. :x