Gek worden van uitstelgedrag

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hummeltje5, 25 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Geen idee of dat zo werkt, maar zou het nog kunnen dat door het ontspannen in bed liggen, hij juist moet poepen? Dat hij altijd juist dan moet?
     
  2. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Mijn oudste 3 waren allemaal tussen de 2,5 en 3 jaar overdag zindelijk, maar 's nachts dragen ze nog een luier. Ze zijn 6, bijna 5 en 3,5.

    Is het ook geen optie dat jullie het hekje dichtdoen als jullie zelf naar bed gaan? Ik las geloof ik dat hij alleen in de ochtend zijn zusje terroriseert.
     
  3. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Dit! Dus misschien eerst het bedritueel (verhaaltje, zingen, whatever) afhandelen en hem daarna nog even naar de wc sturen? Dan heeft zijn lijfje alvast kunnen ontspannen. Kun jij in de tussentijd nog even zijn kleren voor de volgende dag klaarleggen o.i.d.
    Ik vind het trouwens nogal wat om voor een ander te kunnen beoordelen "je hoefde helemaal niet te poepen". Heb je zelf toch ook wel eens dat het niet lukt terwijl je wel aandrang hebt? Kan me voorstellen dat er op dat moment geen ontspannen sfeer is ("Moet je nou alweer?" "Wat hadden we nou afgesproken?" etc.) en dat het dan alsnog niet lukt.
     
    Indiana vindt dit leuk.
  4. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Dit! Onze jongste moet ook heel vaak poepen als hij net 5 min bed ligt.
    Beide kids moeten ook altijd plassen als we net 5 min aan tafel zitten.... (en wij vergeten standaard te zeggen dat ze voor het eten moeten gaan)
     
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat heeft onze jongste wel een poos gehad, dus in theorie zou dat kunnen, maar ik durf bijna 100% zeker te zeggen dat dat niet het geval was bij onze oudste toen ik dit topic opende.
    Maar bedankt voor het meedenken in ieder geval :)
     
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat bovenste hou ik in m'n achterhoofd voor als ie weer eens zo'n episode heeft. Al zet ik wel m'n vraagtekens bij of z'n lijfje dan al voldoende ontspannen is, want meestal gaat ie gewoon zitten in bed als wij een verhaaltje lezen..
    Dat ''je hoefde helemaal niet te poepen'' heb ik alleen maar geconstateerd nadat hij zei te moeten poepen, naar de wc ging, daar vervolgens een minuut of 5 op zat en uiteindelijk niet poepte (en vaak ook nog eens nadat hij niet heel lang daarvoor al uitgebreid op de wc had gepoept). Volgens mij had ik dat ook duidelijk omschreven in m'n eerdere reactie(s)?
     
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Op dit moment is het in ieder geval alweer eventjes rustig gelukkig.
    Heb voldoende tips gekregen voor nu, meerdere tips zijn niet nodig :)
    Fijn om ze terug te kunnen lezen voor mocht er weer zo'n periode aankomen :)
    Bedankt dames!
     
    juf1987 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina