hallo ik kreeg net een mail van de rabobank (iemand die zich voordoet natuuurlijk) niks activeren dit is wat er in staat Lieve Rabo klant,, - Voor uw Online beveiliging, uw online bankrekening is geblokkeerd als gevolg van een aantal onjuiste login - Opnieuw uw account activeren, U moet herbevestigen uw accountgegevens - deblokkeren uw online profiel door te klikken op een van de onderstaande links.......: Link verwijderd in verband met spam Rabo Online Banking Veiligheid Afdeling. © 2010 Rabo Administratie. Alle rechten voorbehouden. ik heb gebeld met de rabobank en zeiden dit niet te doen want je gegevens worden bekend gemaakt bij de spammer
Een bank die mij met lieve aanspreekt zou ik sowieso niet vertrouwen maar goed dat je waarschuwt. Ik heb weleens soortgelijke mailtjes van de ING gehad maar die zaten zo barstensvol spelfouten, dat was duidelijk spam. Dit mailtje is trouwens ook geen vloeiend Nederlands. Nog een andere waarschuwing...ik kreeg vanochtend een mailtje dat een kennisje van mij een foto van mij had beoordeeld op msntagpicture.com. Zag er heel echt uit, dus ik met mijn duffe hoofd op de link geklikt en ingelogd met mijn msn wachtwoord...en dat ging dus niet, en toen dacht ik ik heb helemaal geen foto's online bij msn. was dus ook spam, snel mijn wachtwoord veranderd.
Als dit boven het mailtje staat krijg ik al jeuk! Als de bank mij lieve klant gaat noemen is er iets mis. Of ik moet de loterij hebben gewonnen en het geld bij hun laten staan dan vinden ze me vast lief
de zinnen kloppen ook niet echt ... en een bank zal nooit via de email je gegevens laten veranderen ..
ik heb de mails ook gehad, en bij mij stond er over uw rekening, nou ik heb niet eens een rekening bi de rabobank.
Ik kreeg ze gister en eergister via de abn amro. Ik heb het niet eens geopend en zo weggegooid. Als er iets is met mijn rekening dan belt de bank zelf wel. En ik heb niet eens abn
Ik zit bij de SNS, en daar staat ook op de inlogsite van SNS internetbankieren dat er nep emails uit naam van SNS in omlooop zijn en dat je vooral geen linken moet aanklikken of gegevens invuld en dat ze zulke dingen nooit per email/internet zullen vragen. Emails heb ik er zelf nooit over gekregen.
Als je gaat internetbankieren bij de rabo krijg je dus een waarschuwing dat er fraude in omloop is en hun nooit per mail contact zoeken en ook nooit je gegevens vragen.
goed dat je waarschuwt hoor! er zijn weer een aantal vandeze e-mails in de lucht op het moment....ze vallen bij mij snel door de mand... ten eerste ben ik geen klant van de rabo en het nederlands is echt té slecht...verder benaderd de bank je inderdaad altijd telefonisch en niet per mail.. veranderingen moeten altijd per post met handtekening...
Ik had een mail gekregen van de ING, ik moest me aanmelden zodat het ip-adres opnieuw geregistreerd kon worden. Jaja.. ik heb 'm gelijk weggegooid. De mail begon al met Dear sir, madam..
Ik mag hopen dat inmiddels iedereen wel weet dat deze mailtjes oplichting zijn. Lekker professioneel ook, beginnen met ' lieve klant'. Die gasten zijn nog onnozel ook, hahaha.
Gezien de foute zinsopbouw en "lieve" (van "dear") is deze mail oorspronkelijk engels en eventjes snel door een online vertaalmachine gehaald. Altijd aangeven als phishing bericht bij mail provider en de bank.