Bijna 31 weken zwanger en krampen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babii, 19 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hallo,

Sinds vanmiddag heb ik zo nu en dan beste krampen ondern m'n buik. Het voelt als een menstruatie gevoel.

Gisteren al de hele avond steken in m'n vagina, nu ook wel wat krampen in de vagina, maar het is meer rechts in m'n buik....

Wat is dit??? Ben inmiddels overgedragen aan de gynaecoloog, dus ga niet direct bellen.... Maar ben wel even angstig.

Heb wel de kleine goed gevoeld, nu net ook nog een beweging...

Liefs

2. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zouden indalingsweeen kunnen zijn, had ik ook zo rond de dertig weken. Kijk het even aan, anders morgen toch de gyn bellen. Ze hebben namelijk liever dat je voor 'niks' komt.

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Het zakt nu weer af, de kleine is ook flink actief nu even.

Verlies geen vruchtwater oid, maar indalen, kan dat nu al??? Kan ik ook zien of ze indaalt, of kan dat allen gevoeld worden door een deskundige?

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.111
    113
    Vrouw
    Indalen kan makkelijk op deze termijn hoor! Mijn zoontje was met 29 weken volledig ingedaald en deze met 27 weken.
    Bij een volledig ingedaald kindje is je buik vaak wat minder hoog, maar het hoeft niet. Ik had zelf minder last van maagzuur en op de echo bij de gyn was het duidelijk te zien dat de kleine was ingedaald. Geen idee of je het ook aan de buitenkant kunt voelen want ben nog nooit bij een vk geweest.

Maar zijn het krampen of pijnlijke harde buiken? En komt het met regelmaat of niet? Ik wilde een paar weken geleden de gyn ook niet voor niets lastig vallen, maar ben blij dat ik het toch gedaan heb, zie onderschrift. Bij twijfeln dus altijd bellen!

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Regelmaat zit er niet in. Harde buiken herken ik niet, nog nooit gehad. Althans wel gehad laatst op de ctg, maar voel ze niet.

Het zit onderin m'n buik, iets hoger als m'n schaambot. Voelt als menstruatiekrampen met soms een steek in de vagina. Komt met name als ik heb gelopen merk ik.

Is ook pas sinds vanmiddag, en de pijn is niet dat je zegt ondraagbaar. Het zijn krampen en ze zijn gevoelig, maar dar is het. Lijkt wel een beetj op de krampen die ik in het begin had....

6. Maia

Maia Niet meer actief

zou best indalen kunnen zijn, ik had het van de week ook zoals je het beschrijft en een paar dagen later moest ik naar de vk en die zei dat hij al wat ingedaald is.

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik ben reuze benieuwd.

Net verschoof ik op de bank en toen trok het daaronder aardig. Als ik loop trekt het weer weg.

Het is nu weer wat rustiger, maar nog wel aanwezig. Zoals gezegd geen echte gruwelijke pijn, of met regelmaat. Meer alsof er iets uit elkaar wordt getrokken, en er een druk op mn buik staat.

Ga zo maar even douchen....

8. Zonnebloem81

17 apr 2012
    62
    0
    0
    Vind het heel erg herkenbaar wat je zegt!
    Ik ben nu 21 weken zwanger en heb dit gevoel al vanaf 16 wk..Op en af...Vooral als ik veel gelopen heb of druk ben geweest...
    Krampen onderin buik..Niet heel pijnlijk maar wel aanwezig.
    Heb toen de VK gebeld en een echo gekregen. Kindje beweegt elke dag goed. Ze zei zolang ik het kindje maar goed voelde moest ik me niet druk maken. Alles zag er goed uit. Wel wat rustiger aan doen.
    En ze had het over bandenpijn. Voelt idd alsof het uitgerekt wordt...
    Vanmiddag had ik het weer..Ben een uur gaan liggen en daarna was het over.
    Toch blijft het vervelend en je voelt je er soms knap onzeker door...

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    babii dat zijn idd indalingsweeën, is nu een heel mooi termijn voor.

Het enige waar je het aan kunt merken is idd dat je buik iets lager zit dan anders, en het gevoel als je opstaat, alsof er een bal tussen je benen zit.
    De gyn kan dat voelen wanneer ze is ingedaald.

Xxxxxx

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb precies hetzelfde sinds gisteren. Ben ook benieuwd wat het is.

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier precies t zelfde met af en toe wat steekjes in de liezen.
    Gyn vertelde dat ze aan het indalen is en dat je hierdoor ook meer last van je banden krijgt. Heel normaal en weinig aan te doen. Ik heb het na een tijdje staan of lopen. Advies wat e dan krijgt is eerder gaan zitten...;)

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Zonnebloem, bedankt voor je reactie.

Echter is bandenpijn een heel ander gevoel met wat ik gisteren voelde. Bandenpijn in week 21 is ook pijnlijk, maar ik ben al 31 weken en deze pijn was zo anders :(.

@ de rest, oké indalen dus... Vandaag is het over, maar ben me echt de piep geschrokken.

Heb niet het idee dat m'n buik is gegroeid ten opzichte van vorige week. Ook niet dat hij lager zit ofzo, terwijl m'n sm dat wel zegt...

13. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde.
    Ons kindje is inmiddels helemaal ingedaald en ligt klaar voor de start (vanmorgen met 30+1 weer 2 echo's gehad).

Voel ook geregeld die krampen en heb soms een soort van druk van onderen. Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, Maar net alsof het echt al drukt.

Succes!

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Had het vannacht weer, gelukkigmaar even.

Heb wel geregeld steken in de vagina. Alsof er een mes wordt ingejaagd.... Trekt wel snel weer weg.

15. desie26

desie26 Nieuw lid

21 aug 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook ben nu 30 weken,heb ook diarree gehad dus misschien is het wel daarvan. heb toevallig ook net een onderwerp geplaatst.
    Omdat ik ook niet weet wat het kan zijn en als je op google kijkt word je ook niet echt vrolijk.
    Zelf twijffel ik ook of ik nu moet bellen of niet hoef pas over 2 weken naar de gyno.

16. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nou bij mij komt het nu met vlagen hoor. Heb met name nu steken :(.

17. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hoe gaat het nu met je?

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    #18 Babii, 23 aug 2012
    Laatst bewerkt: 23 aug 2012
    Nog steeds hetzelfde. De ene dag krampen, dan weer steken in de vagina. Kaart het morgen even aan bij de gynaecoloog.

Deel Deze Pagina