Sinds 30 juli ben ik gestopt met de pil omdat we graag een tweede kindje willen. Mijn zoontje is 22 september 2005 via een keizersnede geboren. Sinds donderdagavond ben ik voor de 3e keer ongesteld sinds het stoppen en ik verlies nogal veel bloed (gisteren echt druppels bloed op de wc). Het lijkt net zoveel als de eerste keer dat ik ongesteld werd na mijn keizersnede en voor de rest heb ik nog nooit zo veel bloed verloren). Omdat ik 3 dagen overtijd was had ik voor donderdag een aantal keren een zwangerschapstest gedaan, maar die waren allemaal negatief. Ook heb ik geen krampen of buikpijn dus volgens mij kan het geen miskraam zijn. Komt dit wel vaker voor na het stoppen met de pil en moet ik hiervoor naar de huisarts? Alvast bedankt voor het antwoord. Groeten Stephanie
hoi Stephanie, ja, je ongesteldheid na pilgebruik kan anders zijn, veel heftiger ook. Dit kan geen kwaad. Je lichaam heeft even tijd nodig om weer te wennen. Wacht dat gerust af. Druppels verlizen op het toilet is niet ernstig, je mag dit gewoon afwachten. Mirjam