gekantelde baarmoeder en echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by MevrouwtjeDees, Jan 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MevrouwtjeDees

MevrouwtjeDees Actief lid

May 19, 2011
    172
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi meiden,

Ik heb op 10-01 een echo bij de gyna gehad en dat was allemaal goed hij kon het allemaal wat minder zien vanwege gekantelde baarmoeder. Maar uiteindelijk zag ie het super goed! Goede oude man zit ook al jaren in het vak.;)

Ik mocht me toen aanmelden voor wekelijkse echo bij Predict in het EMC in rotterdam. Een dag later mocht ik komen voor een echo. Nu had ik iemand die niet echt een vaste hand had en moeite had om mijn baarmoeder te vinden.Was volgens mij ook net begonnen.(zo iemand kan je best onzeker maken vooral na 8 mk)
    Ze liet me steeds me eierstok zien:(Heel leuk maar daar kwam ik niet voor. Echo apparatuur was volgens mij ook niet je van het. Duidelijk het vruchtje gezien met dooier maar ze hield maar niet stil voor het hartslagje. Heb zelf maar me adem ff ingehouden:pToen zag ik het zelf wel.

Is het nu zo dat het allemaal wat moeilijker te zien is omdat me baarmoeder gekanteld is?

Heb trouwens vanmiddag weer een echo bij hun.

2. danip

danip Niet meer actief

Ik heb ook een gekantelde baarmoeder. Maar tot nu toe heb ik alleen inwendige echo's gehad. Maar het zou goed kunnen dat bij uitwendig het dan lastiger is. Bij mijn vorige echo had ze het ook uitwendig kunnen doen, maar ivm mijn gekantelde baarmoeder (dat wist deze gyn, hier liep ik ook bij tijdens de mmm) deed ze hem toch inwendig.

Uiteindelijk gaat een gekantelde baarmoeder toch wel normaal staan? Weet iemand wanneer dat ongeveer zo is?

3. draakje24

draakje24 Actief lid

Dec 31, 2011
    399
    0
    16
    Hier inwendig tot 10wkn

erna uitwendig was goed te zien

Omdat hij ook gekanteld is vraag ik me ook af of die uitzich zelf kan draaien en welke ivloed dat heeft met bevallen

4. samkids

samkids Niet meer actief

Dees, volgens mij is het allemaal wat moeilijker inderdaad met gekantelde baarmoeder, maar dat zou voor inwendige echo geen probleem moeten zijn bij mijn weten.
    Jammer dat je een gyn had die blijkbaar weinig ervaring heeft. Ik heb tot nu toe altijd een mannelijke en volgens mij zeer ervaren (wel in opleiding) gyn gehad die erg mooie plaatjes wist te schieten. Vandaag de laatste Predict-echo. Dat zal wennen worden.

Maar die apparatuur bij het Predict spreekuur is juist het beste van het beste. Zie mijn album maar eens. :) Daar staan vooral Predict echo's in (ook een aantal 2D), en één echo van de gyn en één echo van de vk. Je ziet meteen het verschil.

Hopelijk krijg jij uiteindelijk ook zulke mooie plaatjes.

5. naadje53

naadje53 Bekend lid

Mar 23, 2011
    975
    0
    0
    hallo meiden

tijdens mijn vorige echo kwamen ze er ook achter dat mijn baarmoeder gekanteld was en die zou geen problemen opleveren tijdens de bevalling en voor het kindje
    het schijnt zelfs dat het kindje vanzelf wat meer naar voren komt

ook ik krijg waarschijnlijk nog met de 12 weken een inwendige echo omdat ze het dan beter kunnen zien maar de vl heeft zijn hart erop gedrukt dat het niet erg is dat je baarmoeder gekanteld is

6. tulip

tulip Niet meer actief

voor de bevalling maakt het niks uit, tenminste bij mij niet, ze floepte er zo uit:p

7. MevrouwtjeDees

May 19, 2011
    172
    0
    0
    Rotterdam
    @Drew ik moet vandaag ook weer komen voor een echo. ik heb als het goed is nu een ander. Nou ik was toen op het jonge zwangerschappen spreekuur van mijn arts en die kon toen heel goed alles in beeld krijgen.

Ik heb vorige week geen foto meegekregen op het predict spreekuur. Helaas:(

8. MevrouwtjeDees

May 19, 2011
    172
    0
    0
    Rotterdam
    Never mind :(

9. tulip

tulip Niet meer actief

och nee, wat erg meid!! Heel veel sterkte